Lance i trubbel

Lance i trubbel
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänk om han hade haft förstånd att dra på sig
> en jacka och vänta i 20 minuter, då hade det
> inte funnits något att ha häxjakt över nu...
> ;-) T

du ogillar verkligen lance eller hur? :D:D

Lance i trubbel
Tycker han lika gärna kan bojkotta alla franska tävlingar istället. Hela diskussionen är ju absurt löjlig. Är det 24 ggr han har testats sen han pratade om comeback? Det är ju i min värld uppenbart att han inte bara testas för sakens skull utan att det är någon häxjakt på gång. Att dom bara orkar, speciellt när det skickas en person där det tydligen ska vara två, begär hårprover (bytte han hår med någon med måntro?) och sen (enligt honon själv) fick ett ok att duscha.
Nä, lika bra att han skiter i TdF och sen kan fransoserna leka bäst dom vill med vad dom nu vill hålla på med.

And that's all I have to say about that.

Lance i trubbel
Hmm, Muhlegg kom ju undan doping genom att han drack galna mängder vatten efter loppet så han bara pissade vatten. Nog går det att manipulera provsvar om du har tid på dig.

Sen att Lance testas satan, han har ju bett om det? Då kan det väl inte kallas häxjakt? Missar jag något?

Lance i trubbel
Jensen skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tänk om han hade haft förstånd att dra på
> sig
> > en jacka och vänta i 20 minuter, då hade det
> > inte funnits något att ha häxjakt över nu...
> > ;-) T
>
>
> du ogillar verkligen lance eller hur? :D:D

Nja, jag tycker mest de var så förbannat korkat när han vet att han har allas ögon på sig. Att följa reglerna som alla nandra förväntas gör och väntat i 20 minuter hade gjort att han han hade sluppit det här, att han kunde träna lugnt var han ville utan åka till Aspen/USA, att det inte var det minsta osäkert om ev deltagande i TdF osv osv. Jag har så svårt att förstå hur man kan vilja chans för något som kan kosta så mycket. Jag har inget mot Lance personligen, han har varit en av mina största förebilder inom cykling och jag tror inte han har något fuffens för mig. Däremot tycker jag han är urbota korkad när han bjuder sina belackare på en sån gratischans att sabba för honom.
Jag bara undrar om det var värt 20 minuter snabbare i duschen, tycker du verkligen det Jensen ? :-/ T

Lance i trubbel
Stervelo skrev:
> Hmm, Muhlegg kom ju undan doping genom att han
> drack galna mängder vatten efter loppet så han
> bara pissade vatten. Nog går det att manipulera
> provsvar om du har tid på dig.

blir ju dock lite problem me att spä blodet :D

>
> Sen att Lance testas satan, han har ju bett om
> det? Då kan det väl inte kallas häxjakt? Missar
> jag något?

beror väll mer på att i detta fall, så ser det ju ut som om de vill klämma åt honom, ÄVEN om alla prov inte visar nått. eller att man vill maskera ett eget misstag av sin egen kontrollant som kanske inte följt reglerna.

Little Stereo: självklart äre inte värt 20 min i duschen om det slutar me att han inte får köra. men man måste ju ändå nyansera över vilka metoder som används emot honom. för mig ser det ju ut som om att man insett att man inte kan ta honom genom prover, o istället försöker man få honom att göra ett regelbrott. jag tycker det ska vara fairplay, från båda sidor. bara för att lance tabbar sig, rättfärdigar det ju inte att de som testar inte kör fairplay så att säga.

Lance i trubbel
Jensen skrev:
> men man måste ju ändå nyansera över
> vilka metoder som används emot honom. för mig
> ser det ju ut som om att man insett att man inte
> kan ta honom genom prover, o istället försöker
> man få honom att göra ett regelbrott.

Exactly my point gällande häxjakten. Att dom testar honom 3 ggr i veckan är väl ok men som Jensen skrev verkar det som att dom har gett sig tusan på att få honom fälld för någonting, skit samma vad det är.

Lance i trubbel
Little Stereo (på jobbet) skrev:
> http://fry.cyclingnews.com/news.php?id=news/2009/a
> pr09/apr20news

"The Texan has furthered the notion that this is much ado about nothing, playing on anti-French sentiment which built up in the US before the second Gulf War, and suggesting that this is simply sour grapes on the part of that nation. "

hahhahahahahhaa

Lance i trubbel
Johan A skrev:
> Jag har ändrat mig. Nu är jag helt övertygad om
> att han har dopat sig.

Absolut, klart han pumpat i sig östtyskt kvalitetsurin han köpt av Jan Ulrich i duschen.

Lance i trubbel
Johan A skrev:
>
> Exactly my point gällande häxjakten. Att dom
> testar honom 3 ggr i veckan är väl ok men som
> Jensen skrev verkar det som att dom har gett sig
> tusan på att få honom fälld för någonting,
> skit samma vad det är.

Det finns ju bildbevis på att han kört med svarta strumpor, spacers och fanken om jag inte såg honom med en Camelback, även om det var på MTB. Stäng av honom med någon retroaktivt tillämpad regel bara.

Lance i trubbel
JT skrev:
> Ja, det var ju konstigt att Dick Pound inte skulle
> hålla med Armstrong. Dom har ju alltid varit
> bästa polare.

Jag känner mig lite omogen när jag fnissar åt det namnet.

Lance i trubbel
toshiba skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har ändrat mig. Nu är jag helt övertygad
> om
> > att han har dopat sig.
>
> Absolut, klart han pumpat i sig östtyskt
> kvalitetsurin han köpt av Jan Ulrich i duschen.

Ohh! Där har ni en löpsedel! Att Jan Ullrich skulle varit i duschen med Lance....;)

Tillbaka
Topp