Få se... De senaste 5 åren har jag cyklat ganska exakt... Inte en meter. Innan dess cyklade jag i genomsnitt 15 mil om dagen i skogsspår, ospårad skog, och längs sandstränder. Det har sina fördelar att vara ung och arbetslös. Eller, det hade. Så, nä, att på en arrangerad resa lyckas med det samma anser jag faktiskt inte vara en jätte bedrift. Hon har snittat ca 20km/h 8h om dagen, (13440 km) vilket för all del kan ses som förbannat tråkigt, men ger 16 timmar av varje dag att se sig om, (och sova) och ett par "lediga dagar" för utflykter.
Självklart har hon något att berätta för barnbarnen, men inte fan är det baserat på "o gud vad svårt och jobbigt det var" utan "tänk vad jag fick se, vilken upplevelse" så som cykling betraktat, ÄR det ingen jätte bedrift ur mitt perspektiv. Är det någon som vill betala ska jag göra det (med en omväg för att slippa Etiopien och andra stenkastande nationer) nästa sommar. På MTB'n som jag skruvar ihopa i dagarna. Självklart är jag avis på upplevelsen dock.
B!