[LVG] Tre Berg - Loppet

[LVG] Tre Berg - Loppet
Tog också 4:e platsen ;)

Frågan är hur man ska resonera kring fartgrupp, ff35 med rullsnitt 33 funkar ju bra om det tempot nu hålls. Å sen så beror det ju lite på backarna... någon som har koll på hur de är?

[LVG] Tre Berg - Loppet
NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> emilh skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blir utan fartgupp.
>
> Helt rätt!

"Tre Fartgupp" hade kanske inte blivit fulltecknat, även om namnet hade varit mer beskrivande :)

[LVG] Tre Berg - Loppet
Skyltspurtaren skrev:
> Hur branta är dom där backarns egentligen? Har
> 52/36 - 11/23 på LVG-hojjen och är anmäld!

Mössebergs: tror att det går i två etapper. Först knäppa om 12-14 % i 300 m (Lidgatan), därefter platt 500 m (Bergsängsvägen) och sedan 12-13 % i 500 m som övergår i 4 % i 300 m (Scheelebacken). Sedan är det bara att ladda utför.

Kinnekulles nordsida börjar i Hällekis och går upp till Högkullen. Kolla Strava eller liknande. Liten knäppa efter 1/3-del 14-15%, 50 M, sista branten runt 11% i kanske 300 m. (Jag kan säkert ha fel på någon % eller på någon sträcka hit eller dit)

Fina cykelvägar.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Oooh skrev:
> Kan man välja fartgrupp nu, eller kan man
> bestämma de sen?

Jag mailade och frågade. Man kan i princip boka det när man känner för det eller tills "de säger annat" så jag antar det inte är någon stress. Håll koll på nyhetsbrevet bara.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Saxat från deras nyhetsmail. Ser ut som att även tävlingsdelen kan bli rätt trevlig ;)

"Det är med stor glädje vi kan meddela att såväl danska som norska continentalteam (proffslag) kommer till Tre Berg. Dels för att köra Tre Berg den 6 sep men även för att köra Skara Elit GP den 5 sep som hålls mitt i centrala Skara och som också är avslutningen i SWE-Cup 2015. Roligt! Den totala prissumman för helgen (Skara Elit GP & Tre Berg 2015) är mer än 14000 Euro. Med detta utlovas riktigt bra tävlingar i Skara den 5 och 6 september och vi hoppas att det blir en cykel-helg att minnas! Självklart kommer Sveriges enda manliga proffsteam 2015 att finnas på startlinjen - vårt eget Team Tre Berg-Bianchi! "

[LVG] Tre Berg - Loppet
Loppet är slutsålt igen trots de fann 28 platser till. Men i vanlig ordning kan man köpa på eftermarknaden. Jag undrar om någon vill köpa min startplats till Tre Berg? Det har nämligen krockat med ett annat åtagande. Tyvärr:(
Skicka pm.

[LVG] Tre Berg - Loppet
rularn skrev:
> Hur taggade är Sveriges motionärer nu när VR
> är avklarad??

Det lär visa sig på köp&sälj.. det var som vanligt efter VR riktigt tunn uppslutning på samlingen ikväll. Mest tävlingscyklister och annat löst folk.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Är det någon i Lerumstrakten som skall köra?
Jag bor i Gråbo och det hade varit kul med nån att träna med.
Jag är anmäld till fartgrupp FF30 men är nog inte riktigt där än.

[LVG] Tre Berg - Loppet
HHTech skrev:
> Är det någon i Lerumstrakten som skall köra?
> Jag bor i Gråbo och det hade varit kul med nån
> att träna med.
> Jag är anmäld till fartgrupp FF30 men är nog
> inte riktigt där än.

Det finnns ju mägnder med gubbar som motioncyklar racer kring lerum. Sök på facebook, sävedalens ck, partille ck, lygnens venner m.m! Äldre stadiga män med kolfiberraket är inte direkt bristvara 2015.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Fartgrupperna verkar inte ha blivit så stort. Jag fick mail idag och fick det till 87 mail-addresser i listan. Av 2000 startande så är vi alltså ganska få som får förtur till depåerna. Men de/ni andra lär väl vara där före mig ändå. Väderprognosen är ju för tillfället lovande.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Några fler här som missat att anmäla sig till fartgrupperna och vill skapa en egen "fartgrupp"? Tänker mig ett rullsnitt på ~32-35 beroende på antal.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Om man har lördag, tisdag och torsdag att träna på nu, vad skall man köra som gör någon nytta men ingen skada? Jag förstår att det jag gör nu är på marginalen.

[LVG] Tre Berg - Loppet
Distans på lördag, hårda lite längre intervaller på tisdag och ett kort benväckningspass på torsdag tex korta intervaller.

[LVG] Tre Berg - Loppet
thomalin skrev:
> Några fler här som missat att anmäla sig till
> fartgrupperna och vill skapa en egen "fartgrupp"?
> Tänker mig ett rullsnitt på ~32-35 beroende på
> antal.

Kan tänka mig det.
Dock högst medvetet jag valt att inte anmäla mig till en fartgrupp.

[LVG] Tre Berg - Loppet
emilh skrev:
> thomalin skrev:
> -----
> > Några fler här som missat att anmäla sig
> till
> > fartgrupperna och vill skapa en egen
> "fartgrupp"?
> > Tänker mig ett rullsnitt på ~32-35 beroende
> på
> > antal.
>
>
> Kan tänka mig det.
> Dock högst medvetet jag valt att inte anmäla mig
> till en fartgrupp.

Men facit i hand så är jag inte jätteledsen för missen... Men det vore dock trevligt att rulla runt med några hyfsat jämnstarka. Trevligare också med en 5-10- mannagrupp, än 60 pers. Jag kan även tänka mig lägre rullsnitt om någon vill det, men inte högre, det klarar inte dagsformen ;)

[LVG] Tre Berg - Loppet
Fram till igår kunde man registrera sin uppskattade rullfart med sitt startnr så att man fick startfålla med likvärdiga.

Kanske går fortfarande. Formulär på hemsidan för registrering.

[LVG] Tre Berg - Loppet
JPL skrev:
> Fram till igår kunde man registrera sin
> uppskattade rullfart med sitt startnr så att man
> fick startfålla med likvärdiga.
>
> Kanske går fortfarande. Formulär på hemsidan
> för registrering.

Det stod att det var registrerat när jag gjorde det precis, verkar funka fortfarande alltså.

[LVG] Tre Berg - Loppet
julgus skrev:
> enl SMHI ska det regna 34.8mm på söndag... en assaver kan vara på sin plats :-)

Hur gör ni för att förhindra att vatten rinner från smalbenen ner i damaskerna/skorna?

[LVG] Tre Berg - Loppet
Tja, håller den prognosen som är uppe nu så kommer det bli en studie i misär, 12-13 grader och en j-a massa vatten!

[LVG] Tre Berg - Loppet
HHTech skrev:
> julgus skrev:
> -----
> > enl SMHI ska det regna 34.8mm på söndag... en
> assaver kan vara på sin plats :-)
>
>
> Hur gör ni för att förhindra att vatten rinner
> från smalbenen ner i damaskerna/skorna?

Det gör jag inte. Blöt blir man alltid, skoskydden är där för att hålla fötterna varma genom att hålla ute vinden. Eventuellt skydd mot regn är möjligtvis för att hålla fötterna torra genom någon mindre skur eller lätt duggregn.

[LVG] Tre Berg - Loppet
izar skrev:
> Tja, håller den prognosen som är uppe nu så
> kommer det bli en studie i misär, 12-13 grader
> och en j-a massa vatten!
Var glad att det är medvind över kullen och ner mot mål :-)
[Det var ju bra väderprognos i förrgår, så det hinner nog ändra sig igen :-) ]

[LVG] Tre Berg - Loppet
JPL skrev:
> Fram till igår kunde man registrera sin
> uppskattade rullfart med sitt startnr så att man
> fick startfålla med likvärdiga.
>
> Kanske går fortfarande. Formulär på hemsidan
> för registrering.

Hittar ingenting om detta, kan någon med internetskills vägleda mig?

[LVG] Tre Berg - Loppet
thomalin skrev:
> Hittar ingenting om detta, kan någon med
> internetskills vägleda mig?

Verkar ha försvunnit nu.

Som sagt lär ju misärfaktorn bli hög på söndag. Nån som har erfarenhet av sealskinz-strumpor? Funtar på att skaffa såna till på söndag (naturligtvis kör jag skoöverdrag också), bra eller onödigt?

Tillbaka
Topp