[Måndagskränk] Cykelcross 18:30 @ HBB

STIZZE

Aktiv medlem
Det blir en vända i klassisk tisdagscross-anda, rundan blir "på-något-viss-till-flaten".

Häng på de som vill. Alla ska med, men jag lär sprätta i backarna, om jag orkar..

Milen har väl ingen betydelse direkt, jag har ingen aning vad det kan vara heller. 2-5mil? Ingen aning.. Vi kör inga mtb-leder, grusvägar mest, lättare stigar, flowigt och ibland lite transportsträckor.

Om du är orolig för om du orkar cykla 2h eller inte, så tvivlar jag på att du orkar hänga på. I våra mått mätt så har vi mjölksyra många delar, men åker och snackar skit vissa delar också :)

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du är orolig för om du orkar cykla 2h eller inte

Nja, jag pejlar lite. Med några pendlarmil i benen, en mil till HBB, trångt schema med skolhämtning och middag etc så är det ju bra att veta förutsättningarna. Sen kanske jag blir avhängd ändå, men det skall inte vara för att jag trodde det var nåt annat än ni bjuder på.

STIZZE skrev:
> Middag, det käkar jag aldrig innan kvällsrundorna..

Tar du de där två timmarna på tom mage känner jag mig lugn...

Är det nån uppslutning på det här, är det jag och STIZZE? Kör ni prickprick eller vad är det för disciplin? När barn är inblandade kan det vara svårt att komma EXAKT i tid...

Om du säger att du ska komma så väntar vi självklart några minuter, men planen är såklart att köra på utsatt tid. Det vore ju dumt att planera med att bli sena kan man tycka?

Johan(BP) ska med

Det brukar vara ett rullsnitt på 22-23 km/h på tisdagsturerna och känns jobbigare än siffrorna visar. Lämnar HBB strax efter 18:30 och är i Orhem ~20:30, men något mek-/punkastopp längs vägen.

Rider på måndagar, så jag kan inte idag.

evo skrev:
> Betyder detta att det inte blir någon Tisdagstur?
> Eller blir det Tisdagstur också?

Vet inte, jag ska till göteborg imorrn så jag dyker inte upp. Blackplanet(johan) brukar lägga upp tråden, det brukar ju bli av..

Jag tänker även köra imorgon. Idag bara för hålla Stizze i handen så han inte åker vilse i den mörka skogen. Han är liten o rädd för troll.

Black planet skrev:
> Jag tänker även köra imorgon. Idag bara för
> hålla Stizze i handen så han inte åker vilse i
> den mörka skogen. Han är liten o rädd för
> troll.

Det finns bergatroll och svartalver i skogarna, klart man är rädd!

Det blev ju kalas det där! Jag avslutade själv uppe på toppen av hammarbybacken, utsikten är rätt så härlig när det är mörkt, sthlm ser ut som en storstad och ändå ser man bara nån tiondel av den

Det blev gele. Av mina ben efter ett tag. Det gick ju fulcrossa på en måndag.

DSCN2692.JPG

Stizze på en liten lättare C-dale än sist.

DSCN2694.JPG

Jodå. Vi tjuvtränade på speedwaybanan vid Flaten.

DSCN2695.JPG

Kking o Stizze vid Flatens högsta punkt.

Tack för ikväll.

bruce skrev:
> Lyxlirare, bara cykla sådär

Visst är vi. :) titta så man fick njuta sen också.. Tyst, sittandes på ramen, tittandes ut över staden ett par minuter innan man rullade hem och gled ner i soffan med en belgisk öl i handen.

IMG_2965.JPG

Det var ju en fin tur det där! Jag fick avrunda mindre vackert än STIZZE, med lite vimsande i Örby innan jag hittade hem.

Räkna med mig fler gånger, om det går att få in i pusslet.

Nja, det var bra körning efter Örbyleden för att få ur det sista ur benen, och sen fick jag se delar av Solberga jag aldrig sett tidigare...

Tillbaka
Topp