marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
För att ytterligare hjälpa Jofa att testa asiaternas hantverk gällande korta styrstammar...

IMG_3382.PNG

https://m.ebay.co.uk/itm/Aluminium-...3A294e991115f0ab4cd1489f62fff9cafd%7Ciid%3A24

marino bikes the tråd!
Jag insåg att jag inte hade hjärta nog att skruva på något sunkigt på en peruansk premiumhoj. Det blev en Answer Atac am i 30 mm (som tydligen är 31 mm om man är nördig).

Bilagor

• C381552D-DC4E-4E0B-A027-E4905490546A.jpeg
    C381552D-DC4E-4E0B-A027-E4905490546A.jpeg
    21 KB · Besök: 63
marino bikes the tråd!
Typsnittet hade jag tänkt mig som Misfits logga men Marino tänkte att samma som EST har var nära nog och jag tänkte skit samma, den blir ändå skitig så det fick gå.
Färgen ser ut att vara en acquired taste.... Men nu är den klar! Blir intressant att se om man är ett cykelgeometrigeni eller dum i sitt huvud.

Bilagor

• IMAG2331.jpg
    IMAG2331.jpg
    86.2 KB · Besök: 100
marino bikes the tråd!
Snygg grön! Jofas rosa gillar jag också, grunden brukar ju vara rätt bra, det är sen när han hänger på grejer det brukar spåra =)

marino bikes the tråd!
revben sa:
Typsnittet hade jag tänkt mig som Misfits logga men Marino tänkte att samma som EST har var nära nog och jag tänkte skit samma, den blir ändå skitig så det fick gå.
Färgen ser ut att vara en acquired taste.... Men nu är den klar! Blir intressant att se om man är ett cykelgeometrigeni eller dum i sitt huvud.

Grönt är skönt! Jag funderade också på det för att kunna kalla den ”Ärtan” men jag lade band på mig och valde Cham-pain *fniss*

glitch sa:
Snyggt med 148 sliding! Vad ryms för max däck enligt plan?

Jag bad om clearance för 2,8”, får se om det blir maxxis 2,8 eller riktig 2,8 :)
Blir iaf på 35 mm fälg. Velar mellan hope w35, fin-Kina-kol typ light bicycle eller ful-kina-kål typ speedcarbon11 på ebay. Just nu lutar det åt Hope.

Bilagor

• 63845E41-7C5E-427C-92E0-10A12019427B.jpeg
    63845E41-7C5E-427C-92E0-10A12019427B.jpeg
    93.4 KB · Besök: 125
  • 65885030-DB12-4CAF-A101-171A749711A1.jpeg
    65885030-DB12-4CAF-A101-171A749711A1.jpeg
    87.6 KB · Besök: 119
marino bikes the tråd!
Snyggve! Så många fina Marino cyklar det börjar bli å alla precis som de vill ha dem så jäkla bra liksom?
Min fick åka xc med spez cyklat idag sjukt jobbigt 3,5 mil eller så. Hans damph osv men inte avhängd inte fick även en snabbast tid på nåt segment fast det var platt...inte för jag alla vet var men ändå? mångsidiga cyklar visst!

OI000118.jpg

Eller så var det för att det var plus 3 å jag hade tisha....

marino bikes the tråd!
Sjyssta ramar ni fått till ??
Letar själv efter en stål hardtail när jag kom in på marinobikes.
Jag är ute efter en sjysst enduro/trail hardtail, flack o fin med ca 160 gaffel.
Det är ju en del info man behöver fylla i, några tips? Kanske nåt som e lätt o missa mm?
Jag gissar att ni som beställt här tidigare har lite nyttig info?

marino bikes the tråd!
Jag fyllde inte i nånting drog bara iväg ett pm sen var det bara snacka på? fast jag tror att han är på semester just nu.

marino bikes the tråd!
Idag har farbror Bullit hjälpt mig att borra upp ett dräneringshål i botten av BBet på Marinon. Jag vart lite förvånande att den inte hade ett sådant från början. Jag tror det är en bra sak att ha på en cykel som går i svenskt slask.

IMG_7417.JPG

marino bikes the tråd!
Ni som fått era peruaner, kunde ni spåra paketet när postmord tagit över i Sverige?
Fick ett kollinummer som inte kunnat spåras längre än till att ramen lämnat Peru för några dagar sedan.

marino bikes the tråd!
Jag minns inte helt, men jag har för mig att den dök upp på postnord till slut. Det tog däremot ett typ en vecka innan den var framme. Åsetransport och Arlandas tullarbetare har begränsad kapacitet.

marino bikes the tråd!
Dirren sa:
Sjyssta ramar ni fått till ??
Letar själv efter en stål hardtail när jag kom in på marinobikes.
Jag är ute efter en sjysst enduro/trail hardtail, flack o fin med ca 160 gaffel.
Det är ju en del info man behöver fylla i, några tips? Kanske nåt som e lätt o missa mm?
Jag gissar att ni som beställt här tidigare har lite nyttig info?

Kan skriva lite utförligare senare. Men i tråden står specen jag skickade. Marino frågar och bollar tillbaka en cad som du får godkänna. Det är lite yxig kommunikation. Men det verkar bli bra till slut ändå.

marino bikes the tråd!
Prääciiis innan jag kastade mig iväg till förskolan så stannade en gul ”Posten”-bil framför huset. Hmmm. ”Posten kommer tidigt idag..”

Sen kliver han ur med ett triangelformat paket och guess what???!!!
74C4CDD6-77F4-41AF-BCA8-C6729EBE3B49.jpeg

Det var snabbt. 6 dagar. Snabbare ån de flesta Düskar.

Paketet var uppblött och såg ut som skit, hoppas ramen är hel. Får se i eftermiddag, hade inte tid att öppna.
62EF4EA3-AFFD-49C0-ADC1-0A695027A14B.jpeg

marino bikes the tråd!
Nu har jag iaf börjat fila på en FS med 150mm slag. Väntar med spänning på svar från Herr Marino

marino bikes the tråd!
Nån som har koll på lite rördimensioner?, kan vara bra o ha när man skissar upp en ram.
Kul o se alla ramar, fota o skriv gärna mer om dem, nåt negativt måste väl finnas ;-)

marino bikes the tråd!
Dirren sa:
Nån som har koll på lite rördimensioner?, kan vara bra o ha när man skissar upp en ram.
Kul o se alla ramar, fota o skriv gärna mer om dem, nåt negativt måste väl finnas ;-)

Jag har lite dålig frigång på bakdäcket men jag visste att det skulle bli tight. Annars bra :)
Kör nu med ett Maxxis 2,3" tror att 2,35 med får plats vilket jag ville att det skulle få.

marino bikes the tråd!
Hur fixar han dem coola logotyperna, finns det olika typsnitt ni valt mellan eller hur funkar det.
Jag e sjukt pepp på o beställa... bara rita lite först ?.

marino bikes the tråd!
Jag orkar inte läsa igenom alla 11 sidorna. Kan någon göra en snabb sammanfattning.

Vad kostar det att beställa en vanlig HT från Marino? Ungefär alltså. Tull och moms?
Vad väger ramarna?
Hur lång är ledtiden?

marino bikes the tråd!
CA 4 papp tror jag...
Tull inte jag ;)
min vägde 2,7 utan droppouts 29a
Ledtid beror nog på lite. Speciellt ifall man vet vad man ska ha

Tillbaka
Topp