Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MtbIte sa:Vill bygga en peruansk hoj med samma mått som blue pig (L) men kan inte bike cad hur det fungerar :D , någon snäll som skulle kunna ge en hjälpande hand.
Eller kan man skicka den bilden till han och säga att han ska ta samma mått ??
larsaw sa:MtbIte sa:Vill bygga en peruansk hoj med samma mått som blue pig (L) men kan inte bike cad hur det fungerar :D , någon snäll som skulle kunna ge en hjälpande hand.
Varför inte bara köpa en BluePiug direkt då?
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/ragley-blue-pig-hardtail-frame-2017/rp-prod145971
larsaw sa:MtbIte sa:Vill bygga en peruansk hoj med samma mått som blue pig (L) men kan inte bike cad hur det fungerar :D , någon snäll som skulle kunna ge en hjälpande hand.
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/ragley-blue-pig-hardtail-frame-2017/rp-prod145971
jofahjalm sa:Det är bara att skicka geometri-bilden. Man behöver inte cada något själv.
NickPick sa:larsaw sa:MtbIte sa:Vill bygga en peruansk hoj med samma mått som blue pig (L) men kan inte bike cad hur det fungerar :D , någon snäll som skulle kunna ge en hjälpande hand.
"Visa din fulperuan".
Den är verkligen fin.EST sa:Å vems är detta då? Skulle till Sverige ! Ser grym ut?
Försöker få han att göra en liknande med 120 mm bak men i Fatbike varianten. ;)Rockingman sa:Tror detta är en bild på den färdiga skapelsen, ser ju faktiskt riktigt trevlig ut
revben sa:Har bestämt mig för att sälja den första ramen om nån är sugen, den är ju typ rak men inte med tillräckligt utrymme för att köra 2,4 bak som jag ville ha, ett 2,3 Vigilante på 30mm fälg funkar bra dock. Vill man rikta är det nog ingen stor sak att göra.
OCH!
Idag skulle jag glad i hågen skruva ihop min nya ersättningsram. Bäst att börja med bakhjulet tänkte jag och kolla om det är rakt den här gången och visst var det rakt . Tyvärr visade det sig att herr Marino varit lite stressad och jag fått 148x12 på ersättningsramen.... Jag blev inte ens arg utan skrattade istället åt min I-landsmisär.
Jag mailade honom och förklarade saken och fick alla mina pengar tillbaka och en massa ursäkter. Jag tycker nästan synd om honom, han måste ha varit duktigt stressad på senaste.
Nu är frågan om jag ska köpa mig ett boostnav eller försöka sälja den ramen också och köpa en canfield istället eller trycka ihop skiten till 142mm.
revben sa:Har bestämt mig för att sälja den första ramen om nån är sugen, den är ju typ rak men inte med tillräckligt utrymme för att köra 2,4 bak som jag ville ha, ett 2,3 Vigilante på 30mm fälg funkar bra dock. Vill man rikta är det nog ingen stor sak att göra.
OCH!
Idag skulle jag glad i hågen skruva ihop min nya ersättningsram. Bäst att börja med bakhjulet tänkte jag och kolla om det är rakt den här gången och visst var det rakt . Tyvärr visade det sig att herr Marino varit lite stressad och jag fått 148x12 på ersättningsramen.... Jag blev inte ens arg utan skrattade istället åt min I-landsmisär.
Jag mailade honom och förklarade saken och fick alla mina pengar tillbaka och en massa ursäkter. Jag tycker nästan synd om honom, han måste ha varit duktigt stressad på senaste.
Nu är frågan om jag ska köpa mig ett boostnav eller försöka sälja den ramen också och köpa en canfield istället eller trycka ihop skiten till 142mm.
Luthman Photography sa:Så, hur många helt felfria ramar har han levererat till happy?
revben sa:Det blir nog att behålla den nya och antingen köpa ett konverterare som Paco tipsade om ovan (tack) och testa om det går med mitt nav eller köpa ett nytt nav, tack för tipset om hjulen, kollar där först om inte konverteringen lirar med navet. Vill ju bara cykla nu! Det har varit en utdragen historia detta och det vore synd att sälja av ramen bara för att han gjorde fel standard bak, det går ju ordna lätt.
Den första ramen ligger på köp o sälj, skynda fynda :). Den är inte märkbart sned egentligen om man inte tittar noga och vill trycka in breda däck som inte passar. 2,3" passar bra och skulle kunna cykla med den så utan att göra något alls om man vill. Vet inte om jag kanske fixar den själv om ingen vill köpa den, borde gå på 5 minuter om man bara vet vad man pysslar med. (Det vet inte jag).
Magnus.Bovall sa:Någon som vet vad en custom fs kommer att kosta.
mikipedia_ sa:Magnus.Bovall sa:Någon som vet vad en custom fs kommer att kosta.
Fråga Rockingman
glitch sa:Vilka tillval gör folk?
Heat treated?
Triple triangle? - är det triangeln där överrör möter sadelrör som avses?
Wishbone?
Annat?
aribr sa:Snygg...har blivit mycket sugen på en Marino nu!
Ser ok ut?