marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Å vems är detta då? Skulle till Sverige ! Ser grym ut?

FB_IMG_1512660376300.jpg

marino bikes the tråd!
Det där är min ersättningsram. Hoppas han skrev fel där bara på instagram angående sadelrörsdiametern, ska ju vara 31,6.

Ingen annan som köpt nån på sista tiden eller?

marino bikes the tråd!
Skönt med vinterbad! Ramen är redan skickad så det är för sent att göra något åt ändå. Visar det sig att det är fel får jag ju i alla fall en anledning att köpa en ny dropper med intern dragning. Min Reverb vägrar dö så jag har inte haft anledning innan ?

marino bikes the tråd!
Vill bygga en peruansk hoj med samma mått som blue pig (L) men kan inte bike cad hur det fungerar :D , någon snäll som skulle kunna ge en hjälpande hand.

eller kan man skicka den bilden till han och säga att han ska ta samma mått ??

Bilagor

• Bluepig-geo-chart-2017.jpg
    Bluepig-geo-chart-2017.jpg
    77.7 KB · Besök: 144
Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
larsaw sa:
MtbIte sa:
Vill bygga en peruansk hoj med samma mått som blue pig (L) men kan inte bike cad hur det fungerar :D , någon snäll som skulle kunna ge en hjälpande hand.

Eller kan man skicka den bilden till han och säga att han ska ta samma mått ??

Varför inte bara köpa en BluePiug direkt då?
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/ragley-blue-pig-hardtail-frame-2017/rp-prod145971

Billigare med peruanskt , men såg dock att dom hade rea på blue piglet ramen nu

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
marino bikes the tråd!
NickPick sa:
larsaw sa:
MtbIte sa:

Eller kan man skicka den bilden till han och säga att han ska ta samma mått ??

Varför inte bara köpa en BluePiug direkt då?
http://www.chainreactioncycles.com/se/en/ragley-blue-pig-hardtail-frame-2017/rp-prod145971

"Visa din fulperuan".

Visa något jag inte beställt än eller som är byggt kan bli svårt ?

marino bikes the tråd!
Ja den blir nog bra, ligger hos tullen nu tydligen. Marino hade nog bara skrivit fel diameter på sadelröret på instagram för nu står det 31,6mm som det ska vara.

marino bikes the tråd!
Har bestämt mig för att sälja den första ramen om nån är sugen, den är ju typ rak men inte med tillräckligt utrymme för att köra 2,4 bak som jag ville ha, ett 2,3 Vigilante på 30mm fälg funkar bra dock. Vill man rikta är det nog ingen stor sak att göra.

OCH!
Idag skulle jag glad i hågen skruva ihop min nya ersättningsram. Bäst att börja med bakhjulet tänkte jag och kolla om det är rakt den här gången och visst var det rakt . Tyvärr visade det sig att herr Marino varit lite stressad och jag fått 148x12 på ersättningsramen.... Jag blev inte ens arg utan skrattade istället åt min I-landsmisär.
Jag mailade honom och förklarade saken och fick alla mina pengar tillbaka och en massa ursäkter. Jag tycker nästan synd om honom, han måste ha varit duktigt stressad på senaste.

Nu är frågan om jag ska köpa mig ett boostnav eller försöka sälja den ramen också och köpa en canfield istället eller trycka ihop skiten till 142mm.

marino bikes the tråd!
revben sa:
Har bestämt mig för att sälja den första ramen om nån är sugen, den är ju typ rak men inte med tillräckligt utrymme för att köra 2,4 bak som jag ville ha, ett 2,3 Vigilante på 30mm fälg funkar bra dock. Vill man rikta är det nog ingen stor sak att göra.

OCH!
Idag skulle jag glad i hågen skruva ihop min nya ersättningsram. Bäst att börja med bakhjulet tänkte jag och kolla om det är rakt den här gången och visst var det rakt . Tyvärr visade det sig att herr Marino varit lite stressad och jag fått 148x12 på ersättningsramen.... Jag blev inte ens arg utan skrattade istället åt min I-landsmisär.
Jag mailade honom och förklarade saken och fick alla mina pengar tillbaka och en massa ursäkter. Jag tycker nästan synd om honom, han måste ha varit duktigt stressad på senaste.

Nu är frågan om jag ska köpa mig ett boostnav eller försöka sälja den ramen också och köpa en canfield istället eller trycka ihop skiten till 142mm.

Finns det inte adapter från 142 till 148 till de flesta naven?

marino bikes the tråd!
revben sa:

OCH!

Behåll den nya ramen och köp en sån här kit

https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-Kit-Boost-Adaptor-Rear-6-hole-12x148-Boost

marino bikes the tråd!
Revben hur går det då att sälja eller bygga eller vad som? Är det 29:a så har Per på Racing Bike Sweden ett par billiga boosthjul typ 1000 pix. Hade nyss iallafall du kan ju kolla?

marino bikes the tråd!
Det blir nog att behålla den nya och antingen köpa ett konverterare som Paco tipsade om ovan (tack) och testa om det går med mitt nav eller köpa ett nytt nav, tack för tipset om hjulen, kollar där först om inte konverteringen lirar med navet. Vill ju bara cykla nu! Det har varit en utdragen historia detta och det vore synd att sälja av ramen bara för att han gjorde fel standard bak, det går ju ordna lätt.

Den första ramen ligger på köp o sälj, skynda fynda :). Den är inte märkbart sned egentligen om man inte tittar noga och vill trycka in breda däck som inte passar. 2,3" passar bra och skulle kunna cykla med den så utan att göra något alls om man vill. Vet inte om jag kanske fixar den själv om ingen vill köpa den, borde gå på 5 minuter om man bara vet vad man pysslar med. (Det vet inte jag).

marino bikes the tråd!
Det har jag inte kollat än, kan lämna en rapport efter att jag fått i ett bakhjul med rätt axelbredd, men jag hade ju minst 2,4" som önskemål.

marino bikes the tråd!
Pratat med Marino i veckan, kanske blir en Peruansk ram i vinter. Har tänkt mig att 29 2.4 eller 27.5 2.8 däck ska passa, och har sett på hans Instagram sida att han har några ramar som passar. Verkar dock att ni fått lite blandade ramar vad kvaliteten gäller som gör mig lite nervös.

marino bikes the tråd!
Min var med bra, de fel som verkar ha varit var när han varit på semester å hans anställda fixat. Men jag är nöjd alla jag vet som har från utlandet verkar vara nöjda. Tror att han skulle kanske bara ha ett lite mindre utbud av standarder. Ramen å kvalitén verkar vara riktigt bra iallafall bästa ht,n jag haft å ja visst finns det såna med finaste rör osv men för detta pris är det helt oslagbart enligt mig. Kommer en recension snart?

marino bikes the tråd!
Han föreslog till mig att göra en ”yoke” (bockat plattjärn) istället för vanligt rör. Detta för att få plats med 2,8x27,5 och 430 mm kedjestag. Har efter det sett flera ramar på hans insta där han implementerat det. Så produktutvecklingen verkar röra sig frammåt.

Jag har inte lyckats provcykla min ram ordentligt än (småbarn och allmänt vintertidskrasslig) så min korrigerade ram är inte beställd än.

marino bikes the tråd!
Ja jag mätte å gav han info om hur Ragley löst det så det är efter det han började jag skulle med gärna ha lite mera plats kör med 2,3" maxxis tror ett 2,35 borde funka med fast i kramsnö är det tight men det är ju allt å andra sidan. Däremot så är det minde flex i hans ramar så även om jag har mindre frigång så går inte däcket i mera på Ragleyn hörde man det oftare flexa emot.

marino bikes the tråd!
revben sa:
Det blir nog att behålla den nya och antingen köpa ett konverterare som Paco tipsade om ovan (tack) och testa om det går med mitt nav eller köpa ett nytt nav, tack för tipset om hjulen, kollar där först om inte konverteringen lirar med navet. Vill ju bara cykla nu! Det har varit en utdragen historia detta och det vore synd att sälja av ramen bara för att han gjorde fel standard bak, det går ju ordna lätt.

Den första ramen ligger på köp o sälj, skynda fynda :). Den är inte märkbart sned egentligen om man inte tittar noga och vill trycka in breda däck som inte passar. 2,3" passar bra och skulle kunna cykla med den så utan att göra något alls om man vill. Vet inte om jag kanske fixar den själv om ingen vill köpa den, borde gå på 5 minuter om man bara vet vad man pysslar med. (Det vet inte jag).

Kliar i köpfingrarna på den ramen ?, men då måste jag sälja nån av dom jag har nu för att få plats.

marino bikes the tråd!
Vilka tillval gör folk?

Heat treated?
Triple triangle? - är det triangeln där överrör möter sadelrör som avses?
Wishbone?

Annat?

marino bikes the tråd!
glitch sa:
Vilka tillval gör folk?

Heat treated?
Triple triangle? - är det triangeln där överrör möter sadelrör som avses?
Wishbone?

Annat?

Heat treated, no brainer. Bara bra.

Tripple triangle är som jag fattat GT-style. Kanske lite snyggt och bra på räcer men inget för modern montänbajk.

Wishbone (sadelstag) styvar upp baken i höjdled men inte i sidled. Jag vet inte vem som vill ha det egentligen?

De där klicka-i-valen i beställarformen verkar lite utdaterade eller mest gälla typ fixies.

marino bikes the tråd!
aribr sa:
Snygg...har blivit mycket sugen på en Marino nu!

Ser ok ut?

Jag tycker det ser bra ut.
Lite tajt mellan däck o sadelrör. Marino kan ju göra knäckt sadelrör, men då får man fundera på effektiv sadelrörsvinkel, hur lång dropperposten är osv.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp