marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Haha sant. Jag är lång (190) men har korta ben. Jag har jämfört de flestas L och XL ramar och hittat något som jag tycker är någonstans i mitten.

marino bikes the tråd!
Aha kolla bara så dropper får plats mitt sadelrör är tex bara 410 mm fast jag är ju bara 173 cm. Kör med en 155 dropper.
Sen gillar jag låg standover.

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Jo det är sant, inga galna reach tal, men cykeln skal gå både upp och ner inte bara ner. Kollar om Marino kan köra 10mm till dock. Lätt att fixa styrstammen, svårare med ramen.

Ang. avståndet mellan sadelrör och däck, så är det tight, men 750 hjul diameter är nära en 29x2.5 på mycket breda fälgar, något så brett kommer jag ej köra.

marino bikes the tråd!
Jag tog 448 mm i reach på min och jag är två äpplen hög (169 cm i passet). Det var lite väl mycket och jag kör nu en 31 mm styrstam och längre gaffel, men med tanke på hur mycket längre du är än mig tycker jag helt klart du ska förlänga den.

marino bikes the tråd!
Mmmm. Blir då likare Kona honzo geo, fast lite längre kedjestag. Inte så dumt tror jag.

jofahjalm sa:
Jag tog 448 mm i reach på min och jag är två äpplen hög (169 cm i passet). Det var lite väl mycket och jag kör nu en 31 mm styrstam och längre gaffel, men med tanke på hur mycket längre du är än mig tycker jag helt klart du ska förlänga den.

marino bikes the tråd!
marr sa:
Det här med att länka sina egna artiklar ja...

Japp visst är det asbra blev miljonär när jag skrev den å världskänd med!
Annars kan man ju slita i att skriva ett jävla skit här för det är ju ändå vi som skriver sen var man skriver gör väl det samma men ha du din puckade jävla inställning att hacka på alla som faktiskt gör nånting det blir ju mycket bättre då?

marino bikes the tråd!
NickPick sa:
Blir ju nästan lite som en annons om man inte är mer opartisk dock.

För övrigt är du grym på att cykla! :D

Tack jo visst kan det väl uppfattas så. Men på riktigt så om man har koll på mig brukar jag inte vara sen med att posta i ram knäckar tråden heller denna har ju bara gått ca 30 mil ännu å den gör det jag hoppades fast många gånger bättre. Sällan man ser nån totalsåga en produkt som de testar. Sen handlar ju detta inte om nån dyr kol sak utan en specialbyggt ram som jag betalat 2500 för så personligen har jag lite svårt att se nåt dåligt just nu skulle förmodligen vara nöjd om det var en han för 10 papp med.
Det ända är väl lite dålig snöfrigång på bakhjulet men det jobbar han på att få till nån lösning på. Kanske inte så mycket snö i Peru jag vet faktiskt inte.
Angående att jag skrev den var att Ben som har Steel is real frågade mig å ännu har jag inte fått en penal för att göra det jag gillar bara bra saker å gör det för att det är kul?

marino bikes the tråd!
marr sa:

Men allvarligt vad är det för fel att länka till sin egen artikel? Det var ju spännande att läsa och det är ju jäkligt tydligt när man läser den att den inte är skriven med vinstintresse. Det är väl trevligt när någon faktiskt gör något annat en snackar skit på forum. Som sagt: Varför var det fel att länka till sin egen artikel??? I'd like to know :)

marino bikes the tråd!
jfall649 sa:
marr sa:

Men allvarligt vad är det för fel att länka till sin egen artikel? Det var ju spännande att läsa och det är ju jäkligt tydligt när man läser den att den inte är skriven med vinstintresse. Det är väl trevligt när någon faktiskt gör något annat en snackar skit på forum. Som sagt: Varför var det fel att länka till sin egen artikel??? I'd like to know :)

Det är kanske inte fel i sig, men både här och den där andra tråden. Där man skriver "En liten test och en länk" Det är ungefär så som jag skulle skrivit om ja googlat fram en test nånstans jag ville dela med mig av. Skulle jag länkat till mitt egna lilla test hade jag nog valt att lägga fram det på ett annat sätt.

marino bikes the tråd!
marr sa:
jfall649 sa:
marr sa:

Det är kanske inte fel i sig, men både här och den där andra tråden. Där man skriver "En liten test och en länk" Det är ungefär så som jag skulle skrivit om ja googlat fram en test nånstans jag ville dela med mig av. Skulle jag länkat till mitt egna lilla test hade jag nog valt att lägga fram det på ett annat sätt.

Jo fast testets innehåll påverkas ju inget av vem som länkar. Ända sättet att veta är ju att göra en bedömningen av artikeln trovärdighet när man läser den :) Sedan är det en annan sak om personen i fråga tjänar pengar när folk läser den men i de här fallet är det ju ganska uppenbart att ingen tjänat några pengar. Det blir som alltid lite dumt när man ska försöka skapa regler som ska gälla alla fall, bättre att behandla det som de indivduella fall de är istället.

My 2 cents i alla fall :)

marino bikes the tråd!
Oki jag skiter fullständigt i hur nån skulle kanske ha valt att lägga fram nånting. Gillar man inte skiten kan man hålla käften. Själv brukar jag bli glad när jag läser vad folk som man känner eller vet vilka de är har skrivit. Blir även glad när kompisar klarar av nya saker oavsett ifall jag klarar det eller inte så snälla om du blir så jävla störd av vad andra gör kanske du endast ska läsa riktiga tidningar som man betalar för där alla har blivit miljonärer av att medverka istället för publika forum där det hela går ut på alla medverkar å skriver av eget intresse.
Jag gillar helt enkelt cyklar å massa andra saker å där försöker jag bidra om detta är fel ja tyck det då vad fan ska jag göra åt det. Så det var det sista jag skriver om detta PUNKT!

marino bikes the tråd!
Back on track...

Denna kommer nog beställas när Marino hör av sig. Något som ser skummt ut?

Bilagor

• merino_geo_revised.PNG
    merino_geo_revised.PNG
    32.7 KB · Besök: 115
marino bikes the tråd!
Ja! Tror att 29" 2.4 på normala fälgar är 742 i diameter. Vill att den ska passa 29 och 27.5+. Marino pratade om en platt Yoke i kedjestaget för att få till det som låter bra.

marino bikes the tråd!
EST sa:
Oki jag skiter fullständigt i hur nån skulle kanske ha valt att lägga fram nånting. Gillar man inte skiten kan man hålla käften. Själv brukar jag bli glad när jag läser vad folk som man känner eller vet vilka de är har skrivit. Blir även glad när kompisar klarar av nya saker oavsett ifall jag klarar det eller inte så snälla om du blir så jävla störd av vad andra gör kanske du endast ska läsa riktiga tidningar som man betalar för där alla har blivit miljonärer av att medverka istället för publika forum där det hela går ut på alla medverkar å skriver av eget intresse.
Jag gillar helt enkelt cyklar å massa andra saker å där försöker jag bidra om detta är fel ja tyck det då vad fan ska jag göra åt det. Så det var det sista jag skriver om detta PUNKT!

Borde inte du hålla käften då med? ;) man kan inte alltid gå runt och vara tyst för att man inte gillar något. Du klarade inte av det så bra själv tex.

marino bikes the tråd!
Ja han har haft lite svårt att få till det för tjocka däck men jag vet att han har labbat med det för jag skickade info om hur Ragley hade löst det. Hoppas han fått till det!

marino bikes the tråd!
marino bikes the tråd!
marr sa:
EST sa:

Borde inte du hålla käften då med? ;) man kan inte alltid gå runt och vara tyst för att man inte gillar något. Du klarade inte av det så bra själv tex.

Fast.......man måste heller inte hugga på allt. Skaffa en hobby istället, som att cykla t.ex.

Nu ska jag testa att hålla käften.

marino bikes the tråd!
Paco sa:
marr sa:
EST sa:

Fast.......man måste heller inte hugga på allt. Skaffa en hobby istället, som att cykla t.ex.

Nu ska jag testa att hålla käften.

Cykla? Befängt!!

marino bikes the tråd!
Marino verkar ha fått ordning på feta däck!
Vet inte hur korta kedjestag han fixar men klart att det utvecklas å ett jag försöker.

received_10216059148459342.jpeg

received_10216059148779350.jpeg

received_10216059149379365.jpeg

marino bikes the tråd!
2,8" är detta visst.

received_10216059194900503.jpeg

received_10216059194460492.jpeg

received_10216059194180485.jpeg

received_10216059195180510.jpeg

Så det var allt jag fått reda på för er som ett intresserade å just det jag fick 2 miljoner av han för att berätta?

marino bikes the tråd!
Såg den igår på Pinkbike, på bästa tråden också!

Ja nu kan jag väl säga, it begins!

PSX_20171228_170653.jpg

Väntar på de sista detaljerna från Marino men hoppas på att rambygget börjar snart.

Blir en egen tråd så klart...

marino bikes the tråd!
Pinkbike är bra iaf några utvalda trådar, tex "sexiest hardtail" tråden hehe.

Ja funderar på om jag ska köra 29er eller plus. Vi får se. Blir iaf ett roligt bygge.

marino bikes the tråd!
Idag fick Marinon nya lager skf de gamla höll 7 månader får se om skf håller länge lätt att slå ur å banka i gick på 10 minuter allt som allt?

IMG_20171229_121748452.jpg

Tillbaka
Topp