marino bikes the tråd!
Så klart?EST sa:Härligt då måste vi cykla snart då?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så klart?EST sa:Härligt då måste vi cykla snart då?
Hasse#7 sa:aribr sa:MBCK? Marino Bikes Cykel Klubb?
Känns mer som ett fabriksteam, men med låglönepolicy. I alla led, särskilt hos cyklisterna.
EST sa:Hasse#7 sa:aribr sa:MBCK? Marino Bikes Cykel Klubb?
Känns mer som ett fabriksteam, men med låglönepolicy. I alla led, särskilt hos cyklisterna.
Öhum å alla kineser tjänar multum? Tror nog Marino å co har det bättre?
Rockingman sa:Såhär blev det med loggor och lack, en ram värdig en Bondskurk ??
merikn72 sa:Hur har det blivit med tull/import på era Marino ramar?
Betalade ca 700 för en, 1200 för den andra. Har nog haft lite otur/oskicklighet. En del verkar ju slippa helt.merikn72 sa:Hur har det blivit med tull/import på era Marino ramar?
merikn72 sa:Hur har det blivit med tull/import på era Marino ramar?
Det bad jag honom göra men då fick jag brev från tullen som ville ha kopior av kvitton så det sket sig ändå. Det är ju värt ett försök i alla fall.EST sa:merikn72 sa:Hur har det blivit med tull/import på era Marino ramar?
Man kan även be han skriva mer värdet fast om posten klantar sig får man väl minde tillbaka ..
Gurra sa:Rockingman sa:Såhär blev det med loggor och lack, en ram värdig en Bondskurk ??
Sweet ! Vad heter färgen? Jag kanske plankar den till Ping.
Har f.ö. börjat skissa på en 27+-pendlare med 560 mm kedjestag. Den kommer heta 0xBEEF om den blir verklighet. B)
Snyggt!JanneS sa:Så där ja nu går den att testa fast fel framdel gaffeln kommer väl småningom om:)
konken sa:någon som har koll på länkaget på den heldämpade, kan man anta något i stil med shan No5 månne?
jofahjalm sa:konken sa:någon som har koll på länkaget på den heldämpade, kan man anta något i stil med shan No5 månne?
De flesta har ju inget länkage utan är direktdrivna singelpivot.
tmalm sa:jofahjalm sa:konken sa:någon som har koll på länkaget på den heldämpade, kan man anta något i stil med shan No5 månne?
De flesta har ju inget länkage utan är direktdrivna singelpivot.
Tror han menar utväxling/ dämparkurva.
/T
EST sa:Hasse#7 sa:aribr sa:MBCK? Marino Bikes Cykel Klubb?
Öhum å alla kineser tjänar multum? Tror nog Marino å co har det bättre?
Javisst!tmalm sa:Ofta är ju cyklar gjorda för en jätteprogresiv luftdämpare så det är klart att de blir lite "annorlunda" när man sätter på en fjäder istället...
/T
Placebo och placebo... Jag har data för en cykel där man byter bara rockern på en split pivot länkage som har 11-12% progressivitet med ena rocker och nära 25% med den andra. Den version med mest progressivitet erbjuder hela 50% mer kraft för att bottna cykeln än den andra när båda har den fjäder som ger likvärdiga sag-värden.jofahjalm sa:Jag vill invända mot Frankrike och säga säga att för mig så låter skillnaden mellan 11 och 28 % mer progressivt låter typ försumbart. Jag tänker mig att detta är välvillig placebo. Man ska inte heller missa att en fjäder förmodligen tar upp mer kraft mitt i slaget jämfört med vad många luftdämpare gör.
happymtb.fr sa:Hur skulle du vilja att det känns? Jag förstår inte...
Bottnar du lätt med din dh?
Förbrukar den onödigt med slaglängd?
Gurra sa:Länkagediskussioner. Det är fan det bästa jag vet! (På riktigt)
Ok nu förstår jag. Jag tror också att mycket av känslan hänger på att det är en linjär ramp på din DH.jofahjalm sa:happymtb.fr sa:Hur skulle du vilja att det känns? Jag förstår inte...
Det känns inte och det det fungerar väl väldigt bra på DHn. Jag tycker inte den använder för mycket slaglängd eller bottnar lätt. Men jag tror det beror på att hävstången är en linjär ramp som gör att man inte tydligt känner av den.
Min Orange kan jag få att sluta bottna med en luftdämpare som har en massa band. Den progressiviteten måste däremot motsvara en enorm ökning av hävstång i slutet av slaget. När man plattlandar något så känns det exakt som att man har bottnat stenhårt, men när man tittar på dämparen så vittnar gummiringen på shaftet att man har 2 mm slag kvar.
jofahjalm sa:happymtb.fr sa:Hur skulle du vilja att det känns? Jag förstår inte...
Det känns inte och det det fungerar väl väldigt bra på DHn. Jag tycker inte den använder för mycket slaglängd eller bottnar lätt. Men jag tror det beror på att hävstången är en linjär ramp som gör att man inte tydligt känner av den.
Min Orange kan jag få att sluta bottna med en luftdämpare som har en massa band. Den progressiviteten måste däremot motsvara en enorm ökning av hävstång i slutet av slaget. När man plattlandar något så känns det exakt som att man har bottnat stenhårt, men när man tittar på dämparen så vittnar gummiringen på shaftet att man har 2 mm slag kvar.
Shrue sa:Gurra sa:Länkagediskussioner. Det är fan det bästa jag vet! (På riktigt)
+1 på det, mer länkagepolemik!
tmalm sa:Ju mer vinkelrät dämparen är mot "sadelröret" på svingen ju mer linjär är den i den delen av slaget och ju mer vinklad dämparen är ju mer regresiv blir den.
I alt 1 är den alltså lite regresiv i början, blir linjär och sedan regresiv igen om den sas fjädrar förbi vinkelrät läge.
I alt 2 börjar den linjär och blir allt mer regresiv (och cykeln alltså typ linjär med luftdämpare eftersom den är progressiv)
Alt 3 borde bli Edit: i övre läget borde bli bara regresiv, i mellanläge linjär till regresiv och i nedre läget progressiv.
Borde nästan garanterat ha en bild för å få det här förståeligt men sitter med telefånen bara...
/T
edvin_m sa:4. Beror helt på hur man sätter pivotpunkterna i förhållandena till varandra samt hur rotationen på topplänkaget genom slaget. Men något sånt här är väl hur man brukar sätta dem för att få ett progressivt länkage som är som känsligast runt sag punkten.