mikipedia_
Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Finns ju vissa som ha nitat från fabrik. Men jag skulle inte göra det själv, måste ju gå att limma med nå bra montagelm typ pl400, ms instant osv osv.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Dirren sa:EST sa:Snygg! Å fin headbadge ! Hemmagjord?
Ritat i cad o beställd 3d printad hos shapways, tyvärr så hade jag limmat den för dåligt så den föll av o försvann :-(
Tänkte beställa ny i metall o poppnita den istället.
Vågar du popnita i styrhuvudet?
EST sa:Skulle hellre gänga än popnita blir ju smuttare.
Larwsa hörde just han skulle bygga din ram redan denna vecka!
Eller börja åtminstone?
aribr sa:Vet du hur mycket plats finns för kabeldragning vid "lower pivot"? (kan inga cykeltermer på Svenska).
Tjabba sa:Köpte ju Revben:s ram som låg ute här ett tag, har legat nere med cyklingen ett tag då lusten inte funnits där, hoppas det blir ändring på det nu..hade lite gammalt och beställde lite nytt så blev det såhär :O) fick till en liten test runda idag, med lite justeringar och en dropper+kedjestyrare(kanske nån som har nåt liggandes?) så kommer det nog bli en liten nytändning för cyklandet får vi tro..
Tjabba sa:Köpte ju Revben:s ram som låg ute här ett tag, har legat nere med cyklingen ett tag då lusten inte funnits där, hoppas det blir ändring på det nu..hade lite gammalt och beställde lite nytt så blev det såhär :O) fick till en liten test runda idag, med lite justeringar och en dropper+kedjestyrare(kanske nån som har nåt liggandes?) så kommer det nog bli en liten nytändning för cyklandet får vi tro..
Gurra sa:Tjabba sa:Köpte ju Revben:s ram som låg ute här ett tag, har legat nere med cyklingen ett tag då lusten inte funnits där, hoppas det blir ändring på det nu..hade lite gammalt och beställde lite nytt så blev det såhär :O) fick till en liten test runda idag, med lite justeringar och en dropper+kedjestyrare(kanske nån som har nåt liggandes?) så kommer det nog bli en liten nytändning för cyklandet får vi tro..
Nice!
kör du narrow-wide-klinga? behöver du verkligen styrare då?
aribr sa:Riktigt fina...vore kul att stoppa inn siffrorna i Linkage. Stoppade inn en liknande singlepivot och såg att de borde vara väldigt linjära och med ett antisquat på runt 110% beroende på hur stor ring man kör fram. Altså inget för en coil...men kanske man kan leka runt lite med dämparfästningen.
Sjyst, ser ut att bli bra det där :)Tjabba sa:Köpte ju Revben:s ram som låg ute här ett tag, har legat nere med cyklingen ett tag då lusten inte funnits där, hoppas det blir ändring på det nu..hade lite gammalt och beställde lite nytt så blev det såhär :O) fick till en liten test runda idag, med lite justeringar och en dropper+kedjestyrare(kanske nån som har nåt liggandes?) så kommer det nog bli en liten nytändning för cyklandet får vi tro..
Åsneshuttle verkar ju fräckt!larsaw sa:Kanske får bli så att vi alla Marino's barn får ta och åka ner och träffa skaparen...
Ser ju ut att finnas möjligheter att rasta hojarna ordentligt också :)
https://nsmb.com/articles/peruvian-death-march/
Gurra sa:Har alltid bara mailat. Får prova igen. Nu har det gått veckor!
Zwinto10mm sa:Det måste finnas flera för och emot? :) lättare att få upp den på en wheelie lr svårare om man har lågt BB. Beror ju på vad man skall ha cykeln till tänker jag? En 29a med tex 44 i BBdrop lr en 26a med samma blir det "samma" känsla så att säga? (om man bortser från antalet "pedalstrikes" 26an skulle generera) En trail cykel har ju inget bb-drop alls eller så har dem en "bb-upphöjning" det lär väl finnas en anledning annat än "pedalstrikes" på just den lr? :)
Nu är inte min avsikt att kapa den här tråden och få den att spåra ur lr så, men det lär väl finns ganska många olika för/emot med bb höjden mer än stabilitet/trampbarhet? :)
EST sa:410 mm med 175 vevar på min 29 a är optimalt har jag kommit fram till efter år av cykling? men högt bb har trail hojar med fast stig som du skrev är det ht som har upphöjt eller ge för hy med upphöjt skulle ont jag vilja hojja på!