Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det har jag inte gjort. Läs om. Läs rätt.jofahjalm sa:Du har alltså speccat ett BB-dropp från en hardtail som inte har stötdämpning som saggar till en FS som gör det? Det kan bli väldigt svårt att trampa.
Mårten sa:På tal om Sick, det här är väl också deras skapelse? https://m.aliexpress.com/item/33021...lgo_pvid=8107d6a7-8d48-4853-80f4-abd6c1ac1121
Inte bara Marino som tröttnat isf...
EST sa:Nu finns det växelögon. Har inte fått nåt pris vad de kostar av Mario än men det finns för de som är intresserade?
jofahjalm sa:430 mm kedjestag låter svårt att få till om hjulet ska gå fritt vid kompression.
Jag frågade faktiskt Marino om just detta men har inte fått något svar. Har ställt fler frågor om bakhjulets frigång men jag vet inte om jag uttrycker mig otydligt för svaren uteblir.jofahjalm sa:430 mm kedjestag låter svårt att få till om hjulet ska gå fritt vid kompression.
EST sa:Äsch jag har ju 140 mm slag å 425 kedjestag?
Doctor C sa:Jag frågade faktiskt Marino om just detta men har inte fått något svar. Har ställt fler frågor om bakhjulets frigång men jag vet inte om jag uttrycker mig otydligt för svaren uteblir.
Nu är detta en 27.5+ och inte en 29a. Det skiljer trots allt en del. Slaglängden på blygsamma 120 mm borde också hjälpa till.jofahjalm sa:Att försöka komma undan med 430 mm kedjestag på en singelpivot 29a i stål är väldigt vågat.
Doctor C sa:Nu är detta en 27.5+ och inte en 29a. Det skiljer trots allt en del. Slaglängden på blygsamma 120 mm borde också hjälpa till.jofahjalm sa:Att försöka komma undan med 430 mm kedjestag på en singelpivot 29a i stål är väldigt vågat.
Men om 430 mm är för kort kanske du kan svara på vad som blir lagom? Tycker inte om att det blir tight.
roskai sa:Jag vill ju surfa in på Marinos hemsida, det går sådär :(
Doctor C sa:Simulerad frigång vid 435 respektive 430 mm kedjestag.
150,7x51.4 finns nog inte. Dämparen han räknat med är 200x51. Fast det har av någon anledning blivit 202.1 mm. Siffran inom parentes är kompressionen i mm, 51,4 mm. Vid full kompression är längden på dämparen 150,7 mm, dvs 202.1-51.4.jofahjalm sa:Om du ska ha en singelpivot med dämparen fäst mellan swingen och nedåtröret på ramen blir det ju stora konstruktionsmässiga begränsingar på vad som går att göra. 150,7 mm x 51,4 mm är nog inte så vanligt, men jag har inte full koll. Det lär också vara svårt att svetsa till sådana tolleranser i en garagejigg. Det blir lite vad det blir.
larsaw sa:Appropå andra som lutar dämparen ”framstupa”: https://m.vitalmtb.com/community/Caminade,49669/setup,39216
Me I Like!!!
Startgas sa:Jäklar vilken vacker cykel!