Bump!
Eftersom inte ALLA Marino-intresserade följer SBR-trådarna, så tar vi en uppdatering och fortsättning här istället...
Det var alltså under lördagens SBR på Nackarna som min ”lilla nätta” hoj fick bekänna färg på riktigt...
Racet avlöpte ok trots 30-gradig värme och Stockholms köttigaste svårigheter på stigarna

??
En rejäl OTB hann jag få till med ett avbrutet växelöra o något enstaka skrubbsår, men efter lite fältmek kunde iaf races genomföras fult ut av undertecknad :D
I väntan på resultaten, ena handen fylld m bärs o andra m kanelbulle, utbrister någon ”vad har du gjort med hojen Larsa!”
Alla samlas o kikar på det uppenbara:
Sett till designen så är det rätt uppenbart att den här typen av förstärkning inte ska placeras så som gjorts, dvs direkt mot överröret och PRECIS där reduceringen startar (0,9-0,6-0,9mm).
Vid hårda landningar/bottningar kommer en mycket stor del av kraften att fortplantas upp genom förstärkningsstaget till överröret.
Det var alltså bara en tidsfråga innan denna ram skulle ”nackas” ;)
Lite märkligt bara att det skedde nu eftersom jag materialstressat den ganska många gånger med dumma bottningar och klumpiga landningar tidigare...
Nåväl, som tur är så är Marinos högsta prioritet att ta hand om sina kunder och ynka 15 minuter efter att jag la upp översta bilden på Insta’ så skicka han ett PM om att han självklart bygger mig en ny ram, undrar också samtidigt om jag vill ha några förändringar genomförda på nya bygget!!!
DET ÄR KUNDSUPPORT DET!!!