marino bikes the tråd!
zyklom sa:Pepp på att bygga. Ingen tråkig känsla att köra hem idag.
Tack postnord som leverera på 1 dag efter tullen släppte lådan.
Fett nice!
Då borde det snart vara dags för E3 att dra iväg över Atlanten :D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
zyklom sa:Pepp på att bygga. Ingen tråkig känsla att köra hem idag.
Tack postnord som leverera på 1 dag efter tullen släppte lådan.
zyklom sa:Förutom skit ser det ut som rost, håller med.
Gjorde en behandling i ramen med linolja vid bygget, men hur länge och bra den hjälper vet i fan.
Upptäckte sprickan idag efter passet. Va inte där senast jag va ute häromdagen.
Vad menar du?Doctor C sa:Riktigt trist. Blir dock lite nyfiken på hur det kan komma sig att ramen ser ut som den vinterpendlats på...
zyklom sa:Vad menar du?Doctor C sa:Riktigt trist. Blir dock lite nyfiken på hur det kan komma sig att ramen ser ut som den vinterpendlats på...
zyklom sa:Marino svara han bygger ny ram med ny förstärkning. Garanti.
Behöver bara skicka över lite siffror så ska han börja.
Ja, och han står verkligen bakom sin produkt.EST sa:zyklom sa:Marino svara han bygger ny ram med ny förstärkning. Garanti.
Behöver bara skicka över lite siffror så ska han börja.
Grymt å skönt med snabbt svar !! Var den gammal denna??
Med marknadens sämsta qc så krävs det att man tar igen det någon annanstans.VanGarg sa:Har Marino marknadens bästa garanti för sina ramar eller?
Får verkligen intrycket av att om något strular så löser han det utan krångel eller frågetecken.
Börjar dra lite i custom-tarmen...
jofahjalm sa:Nu när det finns så många Marinos så verkar ju facit vara att dom går av väldigt ofta. Vill man experimentera och har andra fungerande cyklar så är det svårt att hitta något annat alternativ för lika låg kostnad, men man ska ju inte räkna med att ha en fungerande cykel.
Hasse#7 sa:jofahjalm sa:Nu när det finns så många Marinos så verkar ju facit vara att dom går av väldigt ofta. Vill man experimentera och har andra fungerande cyklar så är det svårt att hitta något annat alternativ för lika låg kostnad, men man ska ju inte räkna med att ha en fungerande cykel.
För rättvisans skull bör man väl räkna in att kunden får vara med att bestämma nästan vad som helst så länge hjulen inte fastnar i geometrin. Detta betyder att cyklarna är unika, oprövade och används av en cyklist med en uppskattad våldsamhet vilket både kan vara lindrigare eller värre. Troligen värre eftersom en mainstream skogscyklist nog har mer säkerhetsmarginaler, inte bygger från ram, inte handlar på oklara grunder med justa men diffusa köpvillkor från Peru och framförallt inte designar sin egen cykel. Min känsla är nog att det är ganska dåligt av de stora märkena om de misslyckas med sin QC med tanke på resurserna och volymerna av samma vara. Marino är för entusiaster med egen vilja och konsekvenstänk.
larsaw sa:Hasse#7 sa:jofahjalm sa:Nu när det finns så många Marinos så verkar ju facit vara att dom går av väldigt ofta. Vill man experimentera och har andra fungerande cyklar så är det svårt att hitta något annat alternativ för lika låg kostnad, men man ska ju inte räkna med att ha en fungerande cykel.
För rättvisans skull bör man väl räkna in att kunden får vara med att bestämma nästan vad som helst så länge hjulen inte fastnar i geometrin. Detta betyder att cyklarna är unika, oprövade och används av en cyklist med en uppskattad våldsamhet vilket både kan vara lindrigare eller värre. Troligen värre eftersom en mainstream skogscyklist nog har mer säkerhetsmarginaler, inte bygger från ram, inte handlar på oklara grunder med justa men diffusa köpvillkor från Peru och framförallt inte designar sin egen cykel. Min känsla är nog att det är ganska dåligt av de stora märkena om de misslyckas med sin QC med tanke på resurserna och volymerna av samma vara. Marino är för entusiaster med egen vilja och konsekvenstänk.
Fint sammanfattat Hasse! När Marino frågade mig om jag ville ha dom helt (för honom) färska reducerade Reynolds 725-rör till min nu spruckna E2'a, så svarade jag glatt JA. Att han inte riktigt visste vart reduceringen i röret började blev tyvärr tydligt... Dom nya ramarna han tillverkar som har den förstärkningen som jag använde (uppe vid styrhuvudet), är troligen byggda utan reducerade rör (iaf inte på överröret).
Visa bilaga 399629
Så. Nu har jag äntligen byggt ihop min Marino...
Efter att ha utnyttjat cykelkrafts konkurs, slaktat min radon och fått tummen ur på en framgaffel så fick jag ihop den.