MarcAd skrev:
-------------------------------------------------------
> Razzr skrev:
> Att sälja
> > budget märken ger bra klirr i kassan i början
> > tills alla reklamationer kommer och biter en i
> > handen
> tror
> man tjänar mer på 3 damtrallor än en avancerad
> racer, mtb eller dyligt.
Precis, eller barncyklar. Såna borde man ju kunna sälja en del utav. Ungar behöver inte xt rakt igenom. Det är ju såklart mycket små marginaler på dom, men man måste ju också bygga upp en kundkrets och inte bara förlita sig på de vuxna. Småungar trampar inte sönder cyklar innan långt efter garantin gått ut, kanske aldrig. Men om en vevarm lossnar på en barncykel när ungen cyklar iväg och hen trillar, då ska säljaren leverera en ny. Personligen.
> Sen bör ju leverantören av hojarna ha ett bra
> servicelager med modeller och storlekar med snabb
> leverans så man inte tappar försäljning.
Ja, äger jag en svindyr Colnago och den rasar vill jag ha det åtgärdat innan jag tagit av mig kläderna. Annars beställer man hem om man inte har på lager. Men cykelverkstäder har det ändå rätt bra med universiella komponenter på det mesta. Shimano, Sram eller något annat bra märke. finns ingen anledning att byta ut sämre grejor mot nya likadana. Ingen kan väl ändå kräva att en åf ska ha en reservram i var storlek liggandes på lager.
> Förresten vad kostar en verkstadsuppsättning med
> verktyg som skall funka till alla märkesspecifika
> standarder?
Det är samma verktyg till alla cyklar. Man behöver dock ganska mycket verktyg om man vill kunna fixa allt. Och det är dyrt.
> Nu låter jag visst j*vigt negativ - sorry. Tänk
> två gånger bara och lycka till.
> PS. Glöm inte att vara med på anbuden nar
> Landsting och Kommuner köper i cyklar, där finns
> stora pengar. Skaffa en kontakt där då de ibland
> skiter upphandlingar.
> Med vänlig hälsning/m
+1 på det sista. Hyfsade elcyklar ska man erbjuda. Inte de billigaste skitcyklarna som mass-självantänder.
Du är inte alls negativ. Bra tankar och idéer ju. :)