mektabbar

mektabbar
Det finns ingen bild tyvärr men hade det inte gått så bra som det gjorde hade jag kunnat posta en bild på mig själv med piratlapp för ögat... Det är många år sen nu men en mektabbe var det och då måste man ju dela med sig här. Jag servade en Recon-gaffel och det var inte första gången jag gjorde det så varför jag inte tömde ur luften har jag inget bra svar på. Självklart befann jag mig i vardagsrummet den gången och min fru satt i samma rum och jobbade. När man lossar fjäderringen som håller luftkolven på plats i innerbenen så tittar man ju noga för att få dit tången och då riktar man ju hela kalaset rakt mot ansiktet, men precis när jag lossade den så pekade gaffeln tack och lov mot taket. En jävla smälla och oljedimma i rummet senare undrar min fru vad i helvete som händer :D Det blev ett jack i innertaket och lite olja, luftkolven hittade jag sen under soffan och det var konstigt nog bara att montera tillbaks den och tuta och köra!
Har gjort exakt samma sak med en gammal DNM dubbelkronad gaffel, men lyckades få pistongen i pannan innan den studsade upp i taket och rummet fylldes av en oljedimma. Jag var tillräckligt samlad för att ta en bild på mig själv med 1.2mpx mobilkameran med en rund utstansad hudbit i pannan. Sen gick jag upp till St:Görans akut som låg runt kvarteret och öppnade med "Hej, jag har sjkutit mig i huvudet." Det blev lite förhöjd aktivitet på avdelningen innan jag kunde förklara lite närmare. Ska se om jag kan hitta bilden på något gammalt SDkort.

Tillbaka
Topp