Muskelstimulator

• Trådstartare Trådstartare OT
  • Start datum Start datum

OT

Medlem
Muskelstimulator
Jag undrar vad forumet har för erfarenheter eller synpunkter på en muskelstimulator.
Är det något att ha som en massör, återhämtare eller något annat som kan gynna cyklisten i jakten på framsteg?

Muskelstimulator
har en cefar myo 4 själv. riktigt nöjd. dels perfekt som massage efter hårda träningspass eller efter tävling. funkar faktiskt rätt bra med de uppvärmningsprogramen med som ingår i den jag har.
kör även en del tens, lindrar smärta om man har lite problem.

tror inte du får så mycket träning av en sådan, men återhämtningen blir klart bättre.

Muskelstimulator
abtronic.jpg ht=200

köp en abtronic från tv-shop, lovar att voight har en.

Muskelstimulator
Jag prövade cefars muskelstimulator när jag fick ryggproblem utomlands, körde 2 st 45 min program och blev helt bra i ryggen trots närmare 30t/veckan med tung Mallorcaträning :-) T

Muskelstimulator
Men den stora frågan är väl egentligen om man kan dra på sig den, bänka sig i soffan framför en film och samtidigt få lite träning. Funkar det så är det ju värt rätt mycket, men hade det funkat hade väl alla haft en antar jag.

Muskelstimulator
Scarface 2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Men den stora frågan är väl egentligen om man
> kan dra på sig den, bänka sig i soffan framför
> en film och samtidigt få lite träning. Funkar
> det så är det ju värt rätt mycket, men hade
> det funkat hade väl alla haft en antar jag.

det tror jag inte. i så fall skulle alla köra det hela tiden.

Muskelstimulator
Scarface 2 skrev:
> Men den stora frågan är väl egentligen om man
> kan dra på sig den, bänka sig i soffan framför
> en film och samtidigt få lite träning. Funkar
> det så är det ju värt rätt mycket, men hade
> det funkat hade väl alla haft en antar jag.

träna samtidigt som man äter chips menar du, finns det på tv måste det ju funka!

Muskelstimulator
Jag har kört för återhämtning vid etapplopp som TransPortugal där det är ny etapp varje dag i ca en vecka. Kändes som att man fick ur lite skräp ur kroppen vilket hjälpte till även om man inte blev fågel Fenix dagen efter :)

Muskelstimulator
Jag brukar få ont i axelpartiet/nacken när jag cyklar mkt lvg. Kör då med min cefar en halvtimme och jag upplever det som att det blir bättre. Däremot tror jag inte på styrketräningsfunktionen.

Muskelstimulator
Man får iaf en jävla träningsvärk om man kör styrkeprogram på låren, känns som att det tar....men jag har använt min Myo XT alldeles för kort tid för att säga nåt mer

Köpte den mest för rehab

Muskelstimulator
Så vad behöver en såndär mackapär kosta för att den ska vara bra. Kan jag lika gärna köpa en billig på clas olsson eller måste man upp i pris och kvalitet för att det ska vara något som funkar?

Muskelstimulator
Jag har en Cefar Myo som jag använt en hel del av och till de senaste åren. Jag tycker återhämtningsfunktionen funkar helt OK. Jag har även kört en del styrka på vintrarna och upplever också att det ger en del, som SirVélo säger man får i alla fall träningsvärk. En annan fördel är att man tvingas raka benen även på vintern för att riva av elektroderna med benhår är "ente" skönt. Så man kan hålla respekten för sporten uppe även på vintern :-)

Muskelstimulator
Var det bara jag som slarvläste rubriken och fick det till muskelSIMulator...?
Där tror jag annars det skulle kunna finnas en marknad! Simulerade muskler
inför beach 2010!
:)

Muskelstimulator
rekrej skrev:
> Om man vill kunna köra bägge benen samtidigt,
> vilke ntyp av maskin krävs det då? 4 kanaler
> eller 2?
>
> /Jerka

2 räcker, då kan du ha två elektroder på varje ben

Muskelstimulator
rekrej skrev:
> Om man vill kunna köra bägge benen samtidigt,
> vilke ntyp av maskin krävs det då? 4 kanaler
> eller 2?

4 kanaler.

Muskelstimulator
Har en Myo 2 tycker den är kanon, använder den i första hand på Mallis, under M6:an i Laholm och då massage/återhämtnings funktionen.
Hade den med mig i Åre nu i helgen, inte så dumt för vaderna efter en dag i pisten då.

Muskelstimulator
Men krävs det någon kunskap om hur man använder en muskelstimulator? Kan man göra fel så man skadar sig på något sätt. Hur vet man var man ska sätta elektroderna osv?

Muskelstimulator
Oggler skrev:
> Men krävs det någon kunskap om hur man använder
> en muskelstimulator? Kan man göra fel så man
> skadar sig på något sätt. Hur vet man var man
> ska sätta elektroderna osv?

Har för mig att det i princip står att man inte ska sätta den direkt på ben (typ skallbenet) eller om man har öppna sår (verkar rätt självklart för mig). Jag har ibland anfallits av tvångstankar av att testa hur det skulle kännas att sätta den på "apparaten"....

Muskelstimulator
Selast skrev:
> Oggler skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men krävs det någon kunskap om hur man
> använder
> > en muskelstimulator? Kan man göra fel så man
> > skadar sig på något sätt. Hur vet man var
> man
> > ska sätta elektroderna osv?
>
> Har för mig att det i princip står att man inte
> ska sätta den direkt på ben (typ skallbenet)
> eller om man har öppna sår (verkar rätt
> självklart för mig). Jag har ibland anfallits av
> tvångstankar av att testa hur det skulle kännas
> att sätta den på "apparaten"....

snacka inte om det bara gör det, flaska rött och muskelstimulatorn så har du en helkväll...

Tillbaka
Topp