Några kända problem med Shimano SLX-bromsar M7000?

marr sa:
Fast inte led/lider m8000 av tappad bromskraft, snarare tvärtom.

Mina la av samtidigt när jag pulserade med bromsen(av och på snabbt under några sekunder), 100% bromskraft borta på båda. Antar att packningen la sig konstigt och släppte genom olja till behållaren. Gick att pumpa upp bromsen som tur var. Hände endast en gång.

Har både slx och m8000. Måste säga att jag märker ingen skillnad. Slx funkar skitbra och dom har funkat klockrent i ett och ett halvt år. Aldrig behövt lufta dom eller nått. Bara gasa...... och bromsa ;)

wenna sa:
Har både slx och m8000. Måste säga att jag märker ingen skillnad. Slx funkar skitbra och dom har funkat klockrent i ett och ett halvt år. Aldrig behövt lufta dom eller nått. Bara gasa...... och bromsa ;)

Fast M7000 serien har väl inte funnits i ett och ett halvt år?

Luthman Photography sa:
Den senaste vändan XT och XTR har väl visat sig vara lite urballade vad gäller "consistency". Men jag har inte hört nåt om SLX.

Precis. Velar som tusan om vad jag ska köpa för bromsar; 7000, 8000 eller något av förra generationen. Har redan tre set Shimano-bromsar på cyklar hemma så det är smidigt att hålla sig till samma. 8000 lockar väl mest men vad grinig jag skulle bli på mig själv om jag får ett set med "pumpfelet". Försöker intala mig att dessa försvunnit från marknaden nu...

Vilken tysk webbshop har bäst omsättning/kortast lagerhållning? :)

Senast ändrad:
SLX är ju väldigt prisvärda och fungerar alldeles utmärkt, och de verkar inte ha haft några problem så jag skulle nog välja dem. Jag brukar beställa från bike-components.de.

Tillbaka
Topp