spleensweden
Aktiv medlem
Nonsensical debate
.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Thank you to everyone that attended today. Really sorry about having to close the stages but it just takes one angry man with nothing better to do. Unfortunately the secret is out about SBRs on happyride. Anything I organise in the future will be on a private members only basis.
That aside I'm gad we savaged something from the day. See you all soon
Result is literally just before your post ??Yes, it sucks with the grumpy people that doesen't like others having fun.
Is there going to be a result list? Just a little qurious how I managed among all skilled riders :)
And thanks for a, after all, fun race!
Result is literally just before your post ??
MTB friends!
I´m MTB biker living just outside Lidingö (Norra Djurgårdsstan). Every month I take my bike for some rides on the MTB trail on Lidingö (Stockby/Långängen).
I got some info from friends about todays race so I took my bike out there to have a look at your trails.
What have you done? All those wounds in the nature......... It's not just any forest it's a nature reserve park for God´s sake.
If you do things like this, we might loose the trails on Lidingö that we have today.
Thank you to everyone that attended today. Really sorry about having to close the stages but it just takes one angry man with nothing better to do. Unfortunately the secret is out about SBRs on happyride. Anything I organise in the future will be on a private members only basis.
That aside I'm gad we savaged something from the day. See you all soon
Yes I’m VERY serious. The local authoritie are very protective about their nature reserve park.Are you serious? The Stockby/Långängen nature reserve is full om kilometers of gravel roads, kilometers of horse roads and kilometers of small trails. Do you really think that a few hundred meters of bicycle track is a big deal?
I am a girl who loves hiking as much as going on my MTB. That’s why your actions yesterday bathers me so much. The wounds you made in the woods will take dozens of years to repair.Lets not go down this road, we cancelled the race no harm done. The forest will take back what it wants and we all move on. No need to discuss it any further.
Gissar att du kan svenska så pallar inte skriva på engelska.I am a girl who loves hiking as much as going on my MTB. That’s why your actions yesterday bathers me so much. The wounds you made in the woods will take dozens of years to repair.
You people blame some old grumpy man for destroying your fun, shame on you. You were wrong making and going on those trials.
PLS shape up so that the none bikers doesn’t look angry at me next time i bike on the Långängens MTB trials.
Yes I can read Swedish just OK but my native language is another.Gissar att du kan svenska så pallar inte skriva på engelska.
Men tvivlar starkt att det tar dussin av år för ev rivmärken att läka.
Kolla i vår så ska du se att jorden reparerat sig igen. (Förutsättning är ju att man låter det vara).
Lägger ingen värdering i övriga aspekter.
This is totally unbelievable, I am so ashamed when I see the pictures.Happyriders, jag är ny här på forumet (landsvägscyklist), via en bekant fick jag information om era äventyr på ”Ön” under lördagen. Då jag själv är boende på Lidingö tog jag mig till naturreservatet för att få mig bild av vad han berättade för mig.
Det är verkligen ingen behaglig syn, blev riktigt ledsen när jag såg vad ni gjort.
För er som vill se så bifogar jag några bilder.
Visa bilaga 447310
Närbild samma spår (uppkört ner till berg)
Visa bilaga 447311
Så här ska det se ut i skogen om ni inte kört där (bild tagen bredvid spåret)
Visa bilaga 447312
Förutom noterad skadegörelse har ni även lämnat efter er skräp uppsatta i skogen.
Visa bilaga 447313
Ert beteende är ytterst beklagligt och drabbar tyvärr hela vår cyklistfamilj
Eftersom det är just ett naturreservat kan man hyfsat snabbt lista ut att det kommer ta hus i helvete om man organiserar något eftersom dels allemansrätten inte gäller vid organiserade evenemang och föreskrifterna förbjuder det.
Finns det ingen möjlighet att kunna köra sånnahär rejs med tillstånd? Finns det tillstånd till andra leder som cyklas i naturreservat så som det är? t.ex. om man tittar Igelbäckens naturreservat (Ursvik) så ligger nick-spåret (XC), som verkar ha fått OK att finnas, är det officiellt eller är de bara tyst accepterat?
För övrigt, så halkade jag in på denna tråd då jag blev sugen på att testa ett enduro rejs nästa säsong. Hoppas de blir flera!
Jag är ordförande i Sundbybergs Stigcyklister som förvaltar NICK-spåret. Vi har ett gott samarbete med både Solna och Sundbybergs kommuner eftersom spåret ligger i Igelbäckens naturreservat som går över bägge kommunerna. Spåret är alltså godkänt av bägge, och alla åtgärder som görs diskuteras först.
Därav mitt tidigare inlägg om föreskrifterna, även om svartrejs är hur tufft som helst så skulle det hos oss tex leda till att spåret försvann om det här skulle hända. Ingen cykling utanför markerad cykelled enligt föreskrifterna. På samma sätt som att vi cyklister får lämna företräde till alla andra brukargrupper i vår lilla skog.
Men som jag sa tidigare, grymt kul med organisation och arrangemang.
Alla som dubbelregistrerat sig vet att det är regelbrott på happy antar jag?
Undrar vad som är värst, att sladda upp nya spår i ett naturreservat eller dubbelregistrera sig på forumet?
??
Men naturreservat kan man ju låta vara tycker jag. Och jag tycker inte svartrace behöver bli ”häftigare” än vad det är, vi är väl inte 12? Faktiskt besviken.
11-12 oktober 202026 april 1986
Tjernobylkatastrofen. Reaktor fyra i utkanten av staden Prypjat förstördes genom en explosion och ett moln med radioaktiva partiklar spreds med vindarna över stora delar av Europa. Uppskaddad läketid: 300 år.
10 oktober 2020
Cyklister sladdar i ett naturreservat på Lidingö. Lokalbefolkningen blir irriterande och arga. Uppsaddad läketid: 12 år eller 6 månader, beroende vem man frågar. Hänvisas till anlagda grusvägar och platta stigar då det är där man "ska" cykla "mtb".
Blivande klassiker den här tråden. Att arrangera ett svartrejs i ett naturreservat på Lidingö dra upp nya spår och snitsla dem med sponsorns logga och dessutom lägga upp resultat på FB med namn.
Fast en del av oss har ju valt fräna openetrerbara(det är ett ord) pseudonym för att leva ett litet mtb-liv "off radar"
Menar du att du inte heter Tom Caten?![]()
Ni är ju rätt lika ändå ;)Man har faktiskt kallat mig för Tom.
Och sen har vi ju den här killen, Bobcat Goldthwait.
Visa bilaga 447538
https://www.imdb.com/name/nm0001281/?ref_=fn_al_nm_1
Well, for you who misses the pictures of the damage at Långängen nature reserv, stay tune, I will go out there tomorrow to take some.
Shame on you MTB bikers who made all the wounds in the forest.