Ny BMC Fourstroke

Ny BMC Fourstroke
Jag kan inte se några problem med att köpa en (till) cykel för den ser snygg ut. Själv suktar jag efter en sån här

bmc_agonist_02_two.png

trots att jag verkar föredra stig som liknar mig själv - smal, lätt och otekniskt.

Ny BMC Fourstroke
Efter sex dagars marathon race i Franska berg (Alpsepic) så kan jag meddela att en Fox 34 sc med 120 slag och 51 offset borde vara original monterat på den cykeln.
Klättrar fortfarande som en bergsget men oj vad det går att åka på utför?
IMG_20190528_161810.jpg

Ny BMC Fourstroke
Ny BMC Fourstroke
Sam sa:
NickPick sa:
Sam sa:
Raggamuffin sa:
Sam sa:
Nå nys om en ”enklare” variant ala Fourstroke 02?

Senaste ordet var samma som sist att det är Agonist man får "nöja" sig med då.

Det är skandal! Vill någon butik (SportSpec) uttala sig?

Jag tror inte sportspec kan styra över BMC på det viset.

Men de kanske sitter på info om MY 2020.

Allt 2020 är lanserat.

Ny BMC Fourstroke
jensclaudius sa:
NickPick sa:
BMC fourstroke 01 three. 55 lök med alexrimshjul och nx eagle.
Är inte det sjukt? ?

Typ som Epic comp carbon med NX för 50tkr
Lär väl vara fler som höjt sina priser eller satt på lite sämre komponenter för att inte behöva höja mer.

Ja fast 47k. För 8k får man ju ändå ett eagle AXS upgrade kit tex. Får ingen dropper dock ?.
Ja fy sjutton. Min 2019 blir med 2020 också med dessa priser.

Jag köpte en BMC redan 2017 och den var dyr redan då... 50 papp med xt/slx 2x11.

Ny BMC Fourstroke
NickPick sa:
jensclaudius sa:
NickPick sa:
BMC fourstroke 01 three. 55 lök med alexrimshjul och nx eagle.
Är inte det sjukt? ?

Typ som Epic comp carbon med NX för 50tkr
Lär väl vara fler som höjt sina priser eller satt på lite sämre komponenter för att inte behöva höja mer.

Ja fast 47k. För 8k får man ju ändå ett eagle AXS upgrade kit tex. Får ingen dropper dock ?.
Ja fy sjutton. Min 2019 blir med 2020 också med dessa priser.

Jag köpte en BMC redan 2017 och den var dyr redan då... 50 papp med xt/slx 2x11.

Jag fick ut ny ram på garanti i augusti i år och passade då på att uppgradera med axs och lite annat så är rätt nöjd med min fourstroke 01 nu, den får nog hänga med minst ett år till.

Ny BMC Fourstroke
Efter varit lite skeptisk att gå från en scott till just BMC fourstroke så ångrar jag det inte en sekund. Åker snabbare nerför och är mycket tryggare på stig.

Bilagor

• 2D422E25-D84F-496D-9CAF-2D1DF2A16A7B.jpeg
    2D422E25-D84F-496D-9CAF-2D1DF2A16A7B.jpeg
    675.1 KB · Besök: 159
Ny BMC Fourstroke
Någon här som haft problem med glapp i nedre dämparinfästningen på sin fourstroke?
Jag har fått det på min och har fått fram ett artikelnummer på de pressade bussningarna/glidlagren men de verkar stört omöjliga att få tag i ändå. Iaf så verkar ingen ÅF veta vad det är och mailar jag får jag inget svar..har nu provat maila typ alla seriösare ÅF.

Ny BMC Fourstroke
Någon som vet om det funkar att byta ut DT-Swiss reglaget för gaffel/bakdämpare mot Scotts Twinloc-reglage? Jag tänker att det ju är tre lägen på både Fourstroken och Sparken. Frågan är väl om de drar lika mycket kabel.

Tillbaka
Topp