Ny Ecoride med extremt motorljud

mange76

Medlem
Köpte ny Ecoride Trigger 4 idag. Men jösses vad motorn låter. Kan inte stå riktigt rätt till. Frugan har en crescent och den hörs knappt. Lyssna och bedöm om det är ”normalt”.

Vissa system låter mer än andra och din var inte speciellt högljutt tycker jag.🤷
Har tidigare haft en Batavus med centermotor och den var helt tyst i princip. Hade du volym på när du såg på klippet ;)

Cyklar varje dag till jobbet och möter massor med elcyklister varje dag och alla är ju rätt tysta, denna jag köpte är ju extrem tycker jag.

Jag tycker den låter mer än den borde. Kolla med butiken där du köpte den. Om vi hade sålt den hade vi öppnat motorn och sett över hur den ser ut inuti med lagren och planetväxlarna som nämndes innan.

Har tidigare haft en Batavus med centermotor och den var helt tyst i princip. Hade du volym på när du såg på klippet ;)

Cyklar varje dag till jobbet och möter massor med elcyklister varje dag och alla är ju rätt tysta, denna jag köpte är ju extrem tycker jag.
mittmotor går inte jämföra med navmotor e jäkla skillnad på uppbyggnad.. ecoriden låter helt normalt för o vara navmotor

Tog med cykeln till butiken och mekanikern menade på att det lät normalt. Bakmotor låter generellt mer och han menade att han inte kunde göra ngt.

Får väl acceptera det, svårt att åberopa garanti om det fungerar som det ska. Har iaf lärt mig att provcykla innan jag köper nästa gång.

Köpte ny Ecoride Trigger 4 idag. Men jösses vad motorn låter. Kan inte stå riktigt rätt till. Frugan har en crescent och den hörs knappt. Lyssna och bedöm om det är ”normalt”.

Ecoride skriver ju på deras hemsida att deras motorer är nästintill ljudlösa (falsk marknadsföring). Själv har jag en flexer som efter 100 mil låter för jävligt. Har lämnat in den 2 ggr på 5 månader för felsökning och det enda de gjort är att fetta in motornavet vilket inte har hjälpt nåt alls. Skitservice. Hoppas du löser det höga ljudet bättre än servicen jag fått.

Tillbaka
Topp