Ny GF Hoo Koo E Koo-04 utan skivor?

• Trådstartare Trådstartare grondahl
  • Start datum Start datum
G

grondahl

Guest
Är ca 7700:- ett bra pris för den?

Någon som har kört en ett år redan? Synpunkter/erfarenheter?

Den här Hoo Koo E Koo:n har gått några år nu. Men nuförtiden är ju inte ramen i stål längre. Dåligt. :-)

styrl19.jpg

Allvarligt talat: Du måste nog precicera lite mer hur den är specad. Det är omöjligt att redogöra för hur pass bra pris den har.

Jag köpte en Hoo Koo E Koo 2004 för två månader sedan. Den är originalspecad med Hayes-skivor och jag har cyklat ca 35mil på den och tycker den fungerar fantastiskt bra förutom gaffeln som flexar för mycket. Gaffeln har jag tänkt uppgradera nästa år. Med skivor betalade jag 7995 så ditt pris är lite högt.

"Jag köpte en Hoo Koo E Koo 2004 för två månader sedan. Den är originalspecad med Hayes-skivor och jag har cyklat ca 35mil på den och tycker den fungerar fantastiskt bra förutom gaffeln som flexar för mycket. Gaffeln har jag tänkt uppgradera nästa år. Med skivor betalade jag 7995 så ditt pris är lite högt.
"

Var den ny eller beg? Privat eller butiksköpt? Man tar ju självklart hellre skivor än v-bromsar till samma pris om man får välja.

Ramen är densamma som på de dyrare modellerna (Big Sur, Ziggurat) och är gjord av ZR9000 alu, vilket ska vara lättare och starkare än tidigare legeringar. Har själv en Ziggurat-ram (2004) som ligger och väntar på lite delar. Fick den som utbyte när min Big Sur från 1999 sprack. Jag gillar verkligen Genesis-geometrin, men jag kör inte så väldigt tekniskt svåra banor, utan det blir mest enkel singletrack.

Köper du den ny så se till att du spar kvittot och skickar in garantipappren. GF erbjuder begränsad livstidsgaranti vilket jag fick reda på som av en slump några veckor efter att jag hade spräckt min Big Sur. Utbytet tog iofs ganska länge, men nu har jag en ny fin ram liggandes som inte kostat mig en krona.

/Daniel

grondahl: Jag köpte den sprillans ny i en cykelbutik!
Tidigare har jag cyklat på en Scott men har blivit frälst av Genesis-geometrin som passar perfekt då jag cyklar mycket uppför och tidvis väldigt tekniskt.

En GF är bra, har några stycken själv. Men alla gillar inte geometrin så känn dig för under en provcykling eller om du har möjlighet att låna någon GF med genesis geometrin för en längre tur.

Jag vet inte riktigt vad som skiljer fjolårs cykeln från årets mer än nav och däck men -05:an har ett rekomenderat pris på 11 500:- så 7 700:- låter riktigt bra.

Nya ramen (-05) har kolfiber för seatstays och chainstays. Så är det i alla fall för Big Sur och Ziggurat, och efterosm de tidigare år delat ram med HKEK så gissar jag att dom gör det i år också.

/Daniel

Tillbaka
Topp