[nyårsafton] fulcross från snäckan kl. 09.30

SuperApe

Aktiv medlem
Lida har stängt, men Rosenhill har öppet. Vi kan väl cykla dit?

Samling något tiotal meter från snäckan vid Huddinge stn. Ca 2 timmar till Rosenhill- fika- 1 timme hem. Alla-ska-med-tempo.

Senast ändrad:
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Du menar nyårsdagen, va?
Men titta. Du kan fixa några mil till innan året tar slut.
Är jag i stan så är det väl ett bra slut på året.

Edit @Stizze Eh lägg upp tråden. Avslut med pizza eller semla..

Senast ändrad:
Ser inget vidare ut på lördag. Söndag verkar bättre.
huddinge20111231.JPG

För övrigt anser jag att Snäckan ligger helt off. HBB är det som gäller.

Nyårsaftonshappyrides är ett traditionstyngt obligatorium och så har du nåt att snacka om under aftonen sen.
...
-5!
-jävlar vad
-4!
-var hal spången var
-3!
-jag hade ju inte
-2!
-dubb vettu
-1!Gott nytt år!
-nästa år, då jävlar.

Eftersom jag inte är bjuden nånstans på kvällen får jag ju inte skryta om riden och kan därför lika gärna skita i alltihop. Så får det bli, jag gör en happy, men nästa år då jävlar!

Kom igen nurå Axel. Du kanske har tur och blir fråncyklad i radioskugga, ramlar och får fira nyår med brutet ben i en buske på Södertörn. Kan bli hur kul som helst!

Jo, iofs, när du lägger upp det så där så är det lite lockande. Fast kanske kunde ni buntbanda ihop mina armar, dumpa mig med neddragna lycra bibs vid snäckan direkt så kan jag få gängspö av någon gangsta crew till kvällen. Nyårslavetten skall ej föraktas!

Hm... undrar om man skall våga köra utan dubbisar...det verkar ju vara hyffsat torrt.

Vädret ser iaf ut att bli perfekt, sol och 4 minus, kan bli snyggt :)

Jag kör med semislicks som jag tillverkat själv. Sidogreppet är bra än. Det blir finfint i morgon, och jag gissar att det inte blir så kallt som de tror.

Många kansken. Den som avser att komma till snäckan ombeds förtydliga detta i tråden så slipper er ödmjuke klunghitler invadera huddinge i onödan.

Jag skall cykla ialla fall. Vore helt galet att inte göra det när vädergudarna bjuder till. Jag hoppas att minusgraderna står sig, då blir det lättrullat och inte så skitigt.

@Superfettot: Klart du ska med, du har ju en CX som du behöver använda på RÄTT sätt... och behöver du däck med lite mer mönster än slicks så kan du få låna av mig ;)

:)

Jag känner mig krasslig värre efter att ha behövt arbeta i mellandagarna. Molly uteblir. Får vurpa på hala rötter en annan gång.

/E

thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> Hm... undrar om man skall våga köra utan
> dubbisar...det verkar ju vara hyffsat torrt.

Hyffsat torr blankis var det på många ställen där ute imorse. Iaf på asfalten.

Bara ni har däck så går det bra. Jag har bestämt att köra på semislicksen "bara för att". Detta blir en feelgoodtrip utan vurpor och jag måste hem innan murkret för att supa mig snygg innan kalaset sen.

Jag rullar en lugn runda i hemtrakterna (Erstavik, Tyresta) istället. Kommer att ta det väldigt lugnt eftersom luftrör och lungor fortfarande inte känns helt okej. Om någon vill göra sällskap och rehabrulla från Tyresö C ~9:30 och skjutbanan ~9:50, så skicka PM.

Mycket snack och liten verkstad i denna tråd...

Stumpy, för min del så passar det alldeles utmärkt med en "bromskloss" i morgon. Du kan få ligga längst fram och bestämma tempo... så ligger vi andra bakom på rulle :)

som jag förstår det så blir det:
SuperApe
Staine
... och jag

Var är evo? Vi behöver någon som kan stå för vurpandet ;)

Jag är lite fundersam eftersom ni skogsmullar tänker hålla er så mycket i spenaten. Snackar vi fina skogsvägar eller skogs och stigstök?

Egentligen sugen men inte på nått trial, skyller på att det pallar inte mina skallror till skärmar.

Nu är det ju inte jag som är klunghitler, men nog skulle vi kunna få till en hyfsat torr och lättrullad sväng, vi kan ju tom hoppa över både surhålen och fornborgstoppen och köra via stuvsta och balingsnäs gård... Det blir då lite mer asfalt, lite mer grus och nästan obefintligt med stök...

Eller så åker vi via Visättra som vanligt, men undviker surhålen...

Tackar för en kanonrunda! Finare väder än så här går knappast att få.

Blev, som vanligt, seg efter fikat och hängde inte riktigt med när Poopzilla och roadrunner drog på, håll, pissnödig och taskig form skyller jag på denna gång.

Extra surt att staine lät mig prova hans nya, mycket snygga, rosehoj, nu vill jag ju ha en sån istället ;)

Efter gårdagens runda kändes benen som stockar, satte ändå klockan på kvart över kränkning, och tur var väl det. Vilken fantastisk runda vi fick. Sträckan från Pålamalm till Rosenhill är fantastisk. Ska nog skaffa en sån där Biltema termos som roadrunner hade, jobbigt att dricka slush.

Gott nytt
Thomas

Men Kaj. Har du börjat punka på dina rundor? Fy skäms på dig. Sånt brukar vi andra få stå för.
Det var en fin dag cykla på.

Tillbaka
Topp