Nybörjarfråga Fixednav

Nybörjarfråga Fixednav
Hur ändrar man ett vanligt nav med snabbkoppling till ett med större gänga och bult för att hålla kvar hjulet?

Slik:

Bilagor

• Bild044.jpg
    Bild044.jpg
    54.5 KB · Besök: 26
Nybörjarfråga Fixednav
Axeln som går genom navet, den med hål i som du drar quickerleasen igenom idag kan du byta ut mot en solid, längre axel som du kan använda vanliga muttrar till. Fulfixat gör du det med en vanlig gängstång men det finns navaxlar att köpa med. Du måste alltså kunna spänna ditt cone/cup nav för att göra procedurer. Är man helt newbie kanske man skall lämna in och få axeln bytt.

Nybörjarfråga Fixednav
Det finns QR-axlar som har muttrar på sidorna, jag googlade lite snabbt på "quick release bolt on" vilket borde närma sig vad det du behöver. Då kom en länk till http://www.nashbar.com/profile.cfm?...rand=&sku=8197&storetype=&estoreid=&pagename= men vilken cykelbutik som helst skulle kunna ta in dem. Det blir i alla fall lite säkrare.

Jag har inte fullkoll på nav, men jag tror inte du enkelt kan gå från snabbkoppling till bultad axel på något annat sätt än att just ha en smal QR med muttrar men det kanske räcker?

Nybörjarfråga Fixednav
Atlas, "Axeln som går genom navet, den med hål i som du drar quickerleasen igenom idag kan du byta ut mot en solid, längre axel som du kan använda vanliga muttrar"

Är det bara att knacka ut den från navet?

Tillbaka
Topp