Nytt projekt

Nytt projekt
apapap ny sida nya bilder..

Inget verkar hjälpa, kamomillte, glutenfritt, netflix lr flickvänn, manin består.. denna ggn tar symtomen ett mattsvartt uttryck.
Ska fixa några bättre bilder endera dagen, svåra rör att fota bra. Väldigt trevlig cykel so far men vår bekantskap e ganska ytlig hitills..

Pz21.JPG

pz2.JPG

pz3.JPG

pz4.JPG

pz5.JPG

Senast ändrad:
Nytt projekt
Ja visst är det. Mångfåld osv. Men detta ex har ett par år på nacken även om den princip ser ny ut. Modellen (Z2 ) görs ju dock fortfarande med samma retrolook .)

Senast ändrad:
Nytt projekt
båtbensbudet sa:
Moved to next page...

Väldigt sober, extra plus på det svarta head-set'et, men vette sjutton om det är lika sexigt som titanium oavsett om jag är partisk.
Att sluta bygga cykel verkar väl bara vara dumt, vilken annan dyr hobby skall man skaffa sig istället som dessutom tidvis kan vara ganska hälsofrämjande?

Nytt projekt
Mmm håller med, sober verkar vara min grej .)
Njäe håller med dig även här, jag kommer alltid tycka att cyklar av metall är sexigare men mångfald osv. Nu saknar jag nog bara den ultimata "moderna" stålisen som jag redan börjat småspanat efter. Men när jag hittat den lär ju det vara ngt annat som lockar. Kanske e det bambu som man ska ha då framtiden lr e det graphene som gäller????

34060819923_424f82ef6a_b.jpg

Senast ändrad:
Nytt projekt
båtbensbudet sa:
Mmm håller med, sober verkar vara min grej .)
Njäe håller med dig även här, jag kommer alltid tycka att cyklar av metall är sexigare men mångfald osv. Nu saknar jag nog bara den ultimata "moderna" stålisen som jag redan börjat småspanat efter. Men när jag hittat den lär ju det vara ngt annat som lockar. Kanske e det bambu som man ska ha då framtiden lr e det graphene som gäller????

Såg att jag missade att svara dig tidigare i tråden, väntade på en Ti ram från Reilly Cycleworks för ett långfärds bygge.
Är numera hyfsat klart med lite mindre intrimningar och test, konstruktören Mark Reilly har en del beprövade modeller på sitt samvete men bygger i eget namn sen något år.

Är novis på långturandet men ville ha en ram med lite möjligheter så valde en cross-over mellan tourer/gravel lite mer utsträckt än en ren cx/gravel men med möjlighet att få in upp till 44mm däck. Om du missat tråden ligger en länk nedan.

https://happyride.se/forum/read.php/1/3106267/3167976

Nytt projekt
Jo men den där såg jag. Mkt fin! Reilly har jag lite koll på sedan enigma. Gjort många fina ramar!

Den röda clampen e ju som ett litet sår i ögat dock ;)

Jättefin!

Nytt projekt
Tack ;)

Den är oxå fantastisk att cykla på måste jag säga. Brukar ju inte falla för ickemetaller men denna e väldigt nice

Fast jag köpte en stålis häromdagen oxå för att säkra upp med hahah men den kan nog ev bara bli catch n release. Vi får se. Ngt måste man ju bygga..

Edit: asså hur feta fingrar jag egentligen..

Senast ändrad:
Nytt projekt
En ny budhoj för de månaderna som en gång i tiden hade snö och kyla även i stockholm..

Nice hoj, lätt o rapp. Skönt gung i 38mm slick från compass men kanske inte riktigt så lätt rullade som jag trott. Eller så e jag bara vek nu vilket iofs inte vore så underligt med 2 veckors flunsa. Hydraliska bromsar var ju inte igår jag körde på. Det är ju väldigt trevligt samtidigt som jag verkligen hatar gnisslet vid väta.. 46 x 11-42 känns så här långt väldigt bra med inte alltför störande stora hopp.

24716201887_9ce106217a_b.jpg

Senast ändrad:
Nytt projekt
Ny vår, ny födelsedag, måste firas!

Denna gången blir det en Tommasini Tecno i modern skrud.
Såg en liknande för att inte säga identisk (mjo blir nog lite plagiat nästan denna ggn) och kände att en sådan vill ja ha! och vips så var tankarna igång och nu ska jag beställa en hos Rickard på Cycling imorn.

Måttbeställd och tar ca 3 månader att få levererad så jag får ju tyvärr vänta en stund innan jag kan berätta hur härliga "gamla" stålhojar fortf är .)

Kommer bli fin tror jag, bygger med campa såklart. Har en Super Record RS grupp i lådorna som jag velat ha rätt länge och äntligen hittat. Tänker att den kommer göra sig fin mot chromet då den har lite mer silver detaljer än dagens record / sr som mest har vitt o svart.

Blir threadless gaffel och vanlig 11/8 stam med shim. Några tips på snygg silvrig stam med ca 10grader lr mer och relativt tunn så den passar med tunna stålrör? Annars har jag några ideer med svarta oxå men hittar egentligen ingen perfekt där heller då de flesta är lite grövre än jag vill ha.

Är heldraget hölje till bakbromsen vilket jag hoppas inte ger allt för mkt svampighetskänsla. Vill egentligen ha stop men det går inte med integrerad dragning enligt Tommasini och det vill jag oxå ha då det känns lite mer premium på denna typ av ram. Gillar inte heller placeringen av ingång och utgång på toppröret så de kommer ändras lite grann och framförallt komma närmre headtube och seattuben. Ser annars lite konstigt ut när höljet annars bara går inuti halva röret. Blir nog bra hoppas jag..

Finns förhoppning om ca 8kg med stålgaffeln. Kanske aningen mer.

tommasini_tecno_red_white.jpg

Senast ändrad:
Nytt projekt
Tack, vi hoppas på det iaf .)

De andra måtten är ju bestämda av cyklisten men ville inte ge mig på styrvinkel och rake då jag tyckte det ändå var deras design och ville den skulle upplevas som de tänkt den men styrvinkeln på ritningen är ganska brant med 73.75 och gaffeln har hela 48 i rake. Intressant, blir nog den cykel med minst försprång jag har haft (iaf under den tid jag kollat sådant).

Jahopp då ska man bara sitta o vänta i några månader alltså.

Skarmavbild2018-03-28kl.20.31.13.png

Senast ändrad:
Nytt projekt
Nu har man ju väntat ett tag och ännu har jag inte hört ngt.. Kanske ringer Rikard snart o säger att han har ngt tungt i stål i en kartong?

Det mesta har köpts in. Men saknar fortfarande sadel och stolpe. Vill gärna ha en till busyman smp sadel men det finns helt enkelt inte pengar till det. Så får bli ngt annat denna gång. Gärna helsvart.

Hjul velar jag fortfarande med. Gillar ju stålisar med lite hög profil men tycker oxå det är mer *rätt* med ngn lite lägre profil. Hyperon clinchers vore fett men då har man ju inte råd men byxor till hösten.

Favvo styret lyckades jag hitta till slut genom en snäll happyit, Tack!
Nu behöver jag bara slipa bort loggorna för lite mer diskret look.
41720314015_0eb99fe9ce_b.jpg

Gruppen jag länge velat ha finns nu iaf på plats och de ovanliga silver loggorna kommer förhoppningsvis matcha bra med chromet på baktriangeln.
41720313805_6fd894a0e1_b.jpg

41720313205_96bb715e2c_b.jpg

40812842180_0494c1596e_b.jpg

40812841900_3c612ac014_b.jpg

Behöver en styrstam oxå. Någon som vet en i silver som är "nätt" och passar på en stålram med ca 10-15 grader och är relativt lätt som jag missat i mitt sökande? Kan vara 1" lr 11/8 men måste passa 31.8 styret. Verkar inte helt lätt att hitta.. Tacksam för tips

Efter som jag inte bara kan sitta o rulla tummarna fixade jag en ny hoj till tjejen när en fin merckx dök upp till salu på happy (tror jag) i rätt storlek. Hon gillar den dessutom mycket mer än den ngt för stora mercken jag fixade för ngt år sedan (skäms lite). Men nu är hon mycket mer sugen på att cykla så det e ju toppen! Problemet var att ngn vecka senare dök en matchande upp i min storlek och de vart jag ju jätte sugen på en "hans och hennes" variant (kan man blocka köp funktionen på köp o sälj tro? Vore nog bättre med bara sälj just nu).

Byggde ihop under förmiddagen och blev förvånad över hur tung den blev till slut när allt var på plats. Hoppas verkligen tomassinin är betydligt lättare när den står färdig. Men när jag väl var upp på cykeln känns den där vikten rätt oväsentlig så blev nöjd iaf :)

Skarmavbild2018-06-06kl.17.27.02.png

Nytt projekt
Jo det är sant det finns ju en del andra märken som har lite lågprofilare. Jag e ju bara sån inbiten campanörd tyvärr. Livet vore ju lättare annars .) Har ett par Specialized roval alpiniste sl just nu som egentligen är väldigt lika hyperon (tom snackas om att det skulle vara samma fälg fast vet inte om det finns ngn sanning i det) men vissa delar av naven är tyvärr röda o det går ju inte ..

Nytt projekt
Jag fick reda på att ramen skickats från italien igår så nu blev det köpfeber på ebay. Lyckades iaf haffa ett par nya Mavic Ksyrium Carbon Pro Sl för rimligt pris. Blev alltså lite lägre profil vilket jag tror blir fint i längden även om jag gillar den där stålis med högprofilslooken (det finns ju andra hjul sedan tidigare i värsta fall..)

Blir nog svårare att få in cykeln under 8kg dock då dessa är clinchers, undrar om inte det skeppet nu seglat iväg. Får väga med "fuskhjulen" .)

Behöver fortfarande stolpe och sadel, ingen som sitter o trycker på ngn fin deda superleggero i 27.2 med setback? Eller ngn Berk Lupina? Den sadeln e jag iaf lite sugen på att prova men surt att kasta stora pengar på sadlar innan man vet att det funkar någorlunda..

P1150392.jpg

Senast ändrad:
Nytt projekt
båtbensbudet sa:
Behöver en styrstam oxå. Någon som vet en i silver som är "nätt" och passar på en stålram med ca 10-15 grader och är relativt lätt som jag missat i mitt sökande? Kan vara 1" lr 11/8 men måste passa 31.8 styret. Verkar inte helt lätt att hitta.. Tacksam för tips
Kanske inte varken lätt eller billigt men Caroline, Rhonda eller Anna-Lee från Sim-Works/Nitto borde ha helt rätt estetik. Annars är alltid Thomson Elite X2 bra snygg, körde den med matchande stolpe på min Stinner tidigare.

Senast ändrad:
Nytt projekt
Tack för tips. Mmm den där caroline e riktigt nice!
Jag tänker prova med svart och lätt styrstam först (har en extralite i lådan) och sedan om jag inte gillar estetiken mot de tunna stålrören så köper jag silver stolpe och stam. Då ligger nog den där Caroline överst på listan. Fin :D

Nytt projekt
Idag dök ramen upp. Nu vill man ju inte åka iväg och fira midsommarafton i bilköer, snarare dansa runt ramen men men vissa saker måste bara göras.

När jag paketerade upp ramen så såg det ut som en stor reva dvs blå färg där dekalerna skulle varit vita. Vart väldigt besviken för att sedan bli väldigt glad när det gick att ordna upp med lite alkohol. Var väl ngn italiensk lackerares tumavtryck lr ngt.

Har ju aldrig sett denna färg live å vart väldigt positiv när jag fick öppna lådan, blir nog toppen tror jag. Skoj :))

Tommasini1.jpeg

Tommasinifork.jpeg

Senast ändrad:
Nytt projekt
Ngn som sitter på en Crown Race till ett 1" campa record styrlager som de inte behöver?
I min iver att installera gaffeln igårkväll efter att bilen stoppat mina midsommarplaner lyckades jag dessutom ha av crown racen när jag skulle fulmecka på den då jag inte orkade kapa gaffeln först (vilket hade möjliggjort att jag kunnat använda rätt verktyg). Man lever o lär..
Vore toppen om ngn hade en sådan iaf alternativt ett helt nytt record 1" lager threadless så köper jag gärna det.

Behöver oxå vevlagerkoppar med ITA gänga, trodde jag hade flera stycken men de var BSC alla 3. Gärna nya lr nyckick om ngn har hemma i lager? Kan byta mot engelsk gänga alt köpa..

Tacksam för förslag.

Tror denna hoj kommer bli över förväntat tom .)) ser toppen ut så här initialt. Rören är inte så väldigt tunna, så lite modernare (men slimma) styrstam o stolpe ser ändå rätt okej ut visuellt utan att kontrastera allt för mycket tjockleksmässigt. Lacken var helt klart en fin överraskning, ser väldigt fin ut både utförandemässigt och i nyanserna som jag inte riktigt hade koll på förräns man öppnade lådan.

Tecno1.jpeg

Senast ändrad:
Nytt projekt
Nu är det inte långt kvar till premiärtur. Saknas ett par delar men hade postnords lastbil lyckats leverera til mig idag så hade jag iaf kunnat få ihop en cykel att provköra ikväll. Men tyvärr verkar paketet gå i retur till ngn sorteringscentral för att imorgon (eventuellt) aviseras och kan då hämtas hos ombud. Trist då jag var väldigt sugen på det paketet men vad ska man göra..

Jag fick iaf hjulen levererade för ett par dagar sedan. Kommer matcha ramen fint tror jag, lite tunga då de e clinchers men får fuskaväga med tubhjul så småningom .)

43040147952_935a2e6e32_b.jpg

Nytt projekt
Det får vi verkligen hoppas på Hasse, tack!

Hämtade ut de sista grejorna, men saknar fortfarande crown race (jäkligt irri!) då jag lyckades paja min.. och några 1" spacers som inte ser ut som de ska överleva 3 säsonger av dirtjumping, lite smäckrare tack.. Men de dyker säkert upp såsmåningom och kan ju alltid fulmeka dit några 11/8 så länge.

blir nog premiär ikväll om jag får dit min numera halvmåne formade crown race utan att den går i fler bitar..
28277606827_7574778d9e_b.jpg

Senast ändrad:
Nytt projekt
Surt att det enda man saknar är en fungerande crown race. Man e ju rätt sugen på att provcykla nu.. ngnstans mellan usa och falugatan finns den iaf i ett kuvert. Kanske kommer imorn, kanske om en vecka.. bah

Allt annat är klart iaf, väger 8.1 med clincherhjulen på bild och 7.7 med fuskhjulen så i min bok får det räknas som under 8 vilket var målet .)

Väldigt svår cykel att fota bra. Både mkt detaljer i lacken och sedan metallicblänk som försvårar. Det hjälper säkert inte att jag inte är mer än peka o trycka fotograf med telefonen heller men ska försöka få några bra bilder från provturen.

Skarmavbild2018-07-05kl.18.12.51.png

Skarmavbild2018-07-05kl.18.14.51.png

Nytt projekt
Ruskigt snyggt! Gillar hur bromsarna och hjulen visar att det är ett nutida bygge ramens klassiska look till trots.

Tror att cykeln förtjänar att bli dokumenterad av en bättre kamera!

?

Nytt projekt
båtbensbudet sa:
Allt annat är klart iaf, väger 8.1 med clincherhjulen på bild och 7.7 med fuskhjulen så i min bok får det räknas som under 8 vilket var målet .)

Väldigt svår cykel att fota bra. Både mkt detaljer i lacken och sedan metallicblänk som försvårar. Det hjälper säkert inte att jag inte är mer än peka o trycka fotograf med telefonen heller men ska försöka få några bra bilder från provturen.

Shit - den blev riktigt snyggt Björn! Älskar lacken! Samt bygget är prefekt som vanligt. Nu blir jag sugen att bygga om min tecno med en mer modern gruppo / cockpit.

Vad tycker du om ramen nu när du har fått cykla lite på den?

Nytt projekt
Sorry elliguapo missade helt att du skrivit här. Tack jo men den är faktiskt fantastisk att cykla på jag älskar den.
Styrningen är väldigt rapp vilket är ngt jag verkligen uppskattar som mest försöker kryssa i trafiken vs att ligga på rulle i ngn nerförslöpa som ju inte upptar ngn större tid av mitt cyklande (tyvärr kanske). Har en bild på hojen i budtjänst efter vinterdvalan.

47483467032_550db0f5af_b.jpg

Men tiden går ju vidare och man måste ha lite andra cyklar o saker att hålla i pula med i skallen oxå .) Denna look är fantastisk o kom till mig mer lr mindre av en slump, inte som att jag letade efter ngt dylikt men jag måste inse att jag aldrig kommer att buda på den då den inte passar för det ändåmålet. Hängandes på väggen? jo men då får man gärna bo lite större än jag gör.. Så den säljs.

47079949954_9720ab79d0_b.jpg

Denna dök upp på blocket och såg ju så sjukt fin ut men sedan provcyklade jag lite och insåg ganska snabbt att jag föredrar cyklar som ser klassiska ut men presterar lite mer modernt. Blev helt enkelt en för gammal känsla. Men vacker som få i sin cromovelato!

48447690931_a728ca1545_b.jpg

Grön independent fabrications. Ett koncept som känns igen men de är förbannat nice så det blev en till. Denna gång en lightweight steel o färgen som vanligt quetzal green men tycker den diffar lite i nyansen ändå mot de tidigare :) Lite lättare än en crown jewel. Underligt kan man tycka att man då sätter på en headbadge i "sterling silver" på en cykel som är byggd för att vara så lätt som möjligt "typ". Men den väger faktiskt endast 6.8 kg i min size i detta utförande (lr iaf enligt den vågen som dök upp i parken höromdagen). Troligen min lättaste stålhoj hittills. Passade mig perfekt i känsla och fit redan från första testturen. Kanske inte så konstigt att den kändes bekant då iprincip styre stam sadel stolpe är samma som på Tommasinin iofs.

48404570051_cbedf9153b_b.jpg

48404540571_e506c0fa7b_b.jpg

48381732236_890e0d3baf_b.jpg

Färgen kan se lite mer metallic ut ibland som på den sista bilden i visst ljus.

Hinner inte med så mkt projekt-redogörelse just nu då mkt med annat. Lite kul att ha alla hojar samlade här dock så ber om ursäkt för denna egoism. Ska bli bättre på att redogöra för själva tankarna kring grejorna i framtiden o inte bara dumpa bilder .)

Senast ändrad:
Nytt projekt
Du är alltid välkommen att dumpa bilder när de är så fina som de nästan alltid är. Det är kul inspiration och det märks att du har ett öga för vad som passar - ibland inte helt uppenbart, men ser självklart ut när man ser det färdigt!

En av happys snyggaste trådar!

Nytt projekt
Tack Bengt o hallå alla kära cykel nördar.

Jag är inte så bra på ngt som rör mtb överhuvudtaget men funderar lite på geometri kring en potentiell cykel i framtiden.

Vill ha en renodlad stadshoj, budhoj. Tänker mig skivbromsar med rakt styre. Vill oxå ha lite mer vikt övre bakhjulet än jag normalt har så att bara förlänga toppröret och köra det andra som vanligt förändrar inte så mkt (tror jag). Denna cykel ska oxå (förhoppningsvis om den blir av)
kunna ta rätt mkt större däck. Tänker mig 700 x 35 och skärmar lr / och kanske 650B x 45. Detta kräver ju lite längre chainstays och en gaffel med plats för mer volym..

Vill kanske att denna cykel ska vara lite mer lekvänlig i geometrin än alla racers jag kör på normalt. Jag är tyvärr en cyklist som är ganska oteknisk för att inte säga väldigt oteknisk, iaf i förhållande till hur mkt jag cyklar.. Vill gärna att denna hoj ska få mig att vilja leka lite mer o svett-trampa lite mindre (inte för jag gör det så mkt längre heller haha suck .) men samtidigt funka som en kvick hoj i stan.

Normalt kör jag 58cm topprör med 73graders sadelrörs vinkel och en brant ca 74 grader styrrörsvinkel med några diffar hit lr dit såklart. Är 187cm med relativt lång överkropp o armar.

Kikar lite på 29er geo och diverse gravel och blir inte så klok. Först tänkte jag kanske att ngn typ av kompromiss vore bra som jag kunde använda både med rakt styre och bock men har nog övergett den tanken då jag är rädd den kanske inte blir bra på ngt istället o jag har ju redan några med bock iaf.

Hur långt överrör tycker ni det bör skilja mellan en sådan här hoj vs mina vanliga? Kikar jag på 29er hardtail så är ju de i min storlek L/XL ca 63 cm lr större ofta. Är det en rimlig längd för att fortf få en lekfull cykel? Antar desto mer utsträckt jag blir desto mindre lek blir känslan?

Hur mkt mer vikt behöver jag få över bakhjulet för att det ska göra en ordentlig skillnad, räcker ngn enstaka grad till 72 för att få en hoj som blir lite mindre framtung när man sitter på ca 79cm? Kanske är detta hojen jag lär mig "stegra" på haha :)

Kikat lite på en cykel med liknande användningsområde men den tycker jag verkar ganska liten även i den största storleken ?
59.5cm topprör 72.4 sadelrörsvinkel. 15.5cm styrrör. Eller happy gillar ju reach = 401 stack = 596 kedjestag på 420mm detta parat med en cross gaffel om 395 axle to crown.

Vet att denna säljs med ganska långa styrstammar iofs från 12 - 14cm ca.

Hur hade ni resonerat kring lång kort styrstam på en sådan här cykel vs längd på toptube?

Tacksam för input då jag känner mig lite villrådig .)

Nytt projekt
Jag har nu precis beställt en ny ram från Kina. En ram i titan för vinterrusk. Waltlys kontaktperson Amy och jag har efter ca 100 emails enats om att det är denna ram jag vill ha:

Blir alltså en ram som man kan säga är lik en gravelbike fast med rakt styre (det låter roligare än att kalla det pendlare.. )
Plats för 38mm däck + skärm. Tar kanske 42-45 650b däck lr något sånt. Kommer nog inte köra det på denna då jag övergav det lite för plats för större framdrev utan att behöva göra chainstays med sånna där platta inserts vid vevhuset. Föredrar konventionella chainstays rent visuellt.

Har inte sett ngt resultat ännu så kan ju inte säga särskilt mkt om varken hantverk lr kvalitet än. Kan dock kommentera lite om själva processen.

Det är såklart skoj att beställa custom ramar! :)
Att beställa de från en kinesisk tillverkare var denna gången ganska speciellt i jämförelse med tex Tommasinin sist.

Waltly ger dig massa information. Mer än du egentligen behöver. Detta gör att du måste börja förstå denna information (ja iaf om du är lagd som jag är) vilket så klart är lite roligt men oxå tidsödande och frustrerande. Det känns som jag varit ansvarig för i princip varenda vinkel och lösning samt dimension på vartenda rör. Ska seatstays verkligen vara 19mm? (nä för de blir den lite mer mtb lik tyckte jag tex) Hur långa ska de vara? vilken taper? Hur mkt ska de overlappa? Hur vill du ha vajerdragningen? Var ska vajerdragning gå in och ur ramen på bästa sätt med de delarna du själv vill ha på för att passa så bra som möjligt? Passar vevparti / Klinga med chainstays? Osv.

Om man beställer tex en moots / firefly / seven etc så vet du i princip hur den kommer se ut i mångt och mycket även om du beställer den i custom geo. Om du beställer en waltly så kommer du inte att få en bild av hur den cykeln kommer se ut för de ser i princip olika ut varenda en. Så om man inte har en klar bild av vad man vill ha och exakt vad det är som påverkar vad man vill ha är det nog betydligt svårare att få en ram som är vad man föreställt sig beställa med denna typ av tillverkare än ett mer välrenommerat företag. Det kräver helt enkelt mer kunskap, iaf om du är kinkig med hur resultatet blir när den levereras.

Ska sägas att Amy / waltly var väldigt trevlig och tålmodig i alla mail fram och tillbaka över en månadstid lr ngt sånt.

Nu ska jag tydligen vänta i 30-40 dagar sedan kommer den med DHL, ska bli skoj. Har ju ingen att skylla på riktigt om det inte blir bra nu heller så lite spänd .)

Senast ändrad:
Nytt projekt
Skoj! Hmm jag verkar inte prenumerera på denna tråden längre så såg inte era inlägg, måste ha kommit åt ngt i all hast.

Har inte fått någon mer info om att ram e på g lr så vilket passar ganska bra då jag ändå väntar på några delar från USA. Min kära bror kanske får arsl** ur vagnen ngn dag och skickar paketen vidare till mig endera dagen. Man kan ju hoppas iaf.

Wiggle var dock pålitliga som vanligt och har bjudit på det mesta i "högen".

Variouspartsfortiflatbar.jpeg

Det blir XTR bromshandtag som ska användas med dura ace flat mount ok. Vilket enligt happy och min egen korta research bör funka :) hoppas.. Sen blir det XTR växlar av olika årgång med en medium XTR Bakvxl som oxå bör lira ihop men lite frågetecken kring detta då reglaget är den nya 11/12d varianten och bakväxeln är 11d. Lr var det nu tvärt om?:) Jag minns faktiskt inte nu men jag gjorde förhoppningsvis min läxa innan jag köpte på mig de så hoppas de kan växla min 11-42 kassett som är 11d hyffsat bra iaf.

Vevar använder jag ett par easton ec90 med 44t singelklinga jag hade på "gamla crossen". Det ska förhoppningsvis fungera bra ihop med CK threadfit med rätt adaptrar. Även ett CK styrlager kommer användas. Frågan är om rosa inset 7 med baseplate adapter är snyggare än svart i8 utan.. Även nav i silver från ck ska paras ihop med crest fälgar. En enve All road gaffel ska iaf monteras är det tänkt.
Ett par bruna 38mm barlow pass som jag kört på förut och gillar mkt kommer till en början monteras men sedan blir det väl dubb oxå om det blir en jäklig vinter.

Stolpe och stam i titan har jag sedan tidigare och styre i titan ska komma med ramen.

Känns tyvärr som snön kan hinna före färdigställandet av denna hoj. Men det har ju gått förut att köra racer på det vita så går nog ngn vecka nu med. Gamla crossen med pressfit vägrar jag dock meka mer med nu! :)

Blev inget campa alls på denna hoj. Det känns ju som ni förstår jättekonstigt!

Ser väldigt mkt fram att få prova denna faktiskt. Var länge sedan jag hade en bra passande hoj med rakt styre. De flesta jag haft har varit konverterade bockstyrehojar som då blir lite korta. Och nuförtiden kör jag så mkt kassar som inte går att ha i väskan så att hänga de på ett rakt styre är välkommet i jämförelse med bock då all tyngden vilar på handlederna när man kör påsar med bock.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp