Orka cyclecomponents...

• Trådstartare Trådstartare Gtx
  • Start datum Start datum
Orka cyclecomponents...
Jag har noterat att många har funderingar på hur våra leveranser från Cyclecomponents.com fungerar. Jag tänkte därför berätta lite om hur vi arbetar och hur våra leveranser fungerar.

Vi arbetar med att hålla ett litet lager. Istället har vi valt att arbeta med många olika tillförlitliga leverantörer, från vilka vi beställer ofta, och bygga upp ett avancerat logistiksystem. Alla varor skickas direkt till oss där vi packar de varor du som kund beställt i ett paket och skickar dem till dig.

Att vi arbetar med ett litet lager gör att vi kan erbjuda dig som kund ett mycket stort och varierat sortiment, till bra priser. Du skall alltid kunna hitta det du söker hos oss, och om det inte finns i butiken kan du skicka ett meddelande så försöker vi alltid att ordna fram det du söker.

Att vi inte arbetar med ett stort lager gör också att vi inte sitter med en massa gamla produkter i lager som vi sedan måste rea ut. Istället har vi ett ständigt lågt pris, och letar aktivt efter möjligheten att kunna erbjuda kanonpriser och erbjudanden på vissa produkter som vi kan köpa från en leverantör.
Det gör också att vi inte sitter i knät på en leverantör, utan vi har möjligheten att välja den leverantör som kan erbjuda bäst villkor. Detta gagnar dig som kund. Vi står på kundens sida - inte på leverantörens.

När du skall beställa ser du alltid direkt i butiken hur lång leveranstid det är på en viss vara. När du lägger din beställning så anges det när dina artiklar kommer att levereras (t.ex. "Din order har en leveranstid på 4 - 9 arbetsdagar och levereras normalt mellan torsdag 28:e oktober 2004 och torsdag 4:e november 2004"). Samma information ser du som kund i orderbekräftelsen.

Intressant att veta kan vara att den genomsnittliga ordern under september 2004 levererades på ca 8,5 arbetsdagar. Eftersom de allra flesta order innehåller en artikel med angiven leveranstid 6-11 arbetsdagar ligger det mitt i intervallet.

Ibland kan en vara ta slut hos en leverantör, eller problem kan uppstå med en leverans till oss. Vi löser dock problemet och håller kunden informerad om vad som hänt. Precis som i alla verksamheter kan misstag uppstå pga den mänskliga faktorn, men vi arbetar ständigt med att förbättra oss och tar åt oss av synpunkter som inkommer.

Hoppas att jag inte varit otydlig!

Mvh,
Jonas Askås
Cyclecomponents.com

Orka cyclecomponents...
Så har jag äntligen fått kontakt med CC och det visade sig att Andreas som var den som skulle handha mitt ärende var på tjänsteresa så det blev liggandes oåtgärdat tills han kom tillbaka därav dröjesmålet, men rätt ska vara rätt så jag ville bara tala om att ja fått mina svar till slut.

När kontakten väl var etablerad så var det fart på deras mailande fyra (4) mail på en eftermiddag från två olika personer!!

Att det inte blev något resultat av mitt tel. samtal berodde på att dem inte har inspelningsfunktion på svararen vilket inte framgick av meddelandet, så när "pipet" kom pratade jag in ett meddelande men det gick inte, så nu ska dem tala om svararren och informera om att det inte går att göra så.

Trots att jag var ganska grinig på dem i mina inlägg ovan så önskade dem mig välkommen som kund :-) trodde ett tag att jag hade ordnat mig en plats på svartalistan, men jag klaradde mig. Så nu väntar jag bara på lön så jag kan köpa min välbehövliga lampa, och då får jag väl göra en butiksrescension av dem också.

Fick dessutom bekräftat att det var min fråga som gjorde att dem upptäckte att det var fel pris på Cat Eye twin lampan och därmed sänkte priset på den, så något gott kom det ju ut av det hela.

Bosse, som ger alla en andra chans.

Orka cyclecomponents...
Daner: Jag har inget emot att du vill stödja LBSerna. Det jag inte gillar är när distributörerna bestämmer vilket pris som kunden skall betala för en vara till LBS (Hallman-syndromet).
Vad gäller försäljning till Norge: Det blir väl lite avigt för Cyclecomponents om de skall ha ett sortiment för svenska kunder och ett annat för norska. (Norge är ju dessutom nästan som ett EU-land, vi har ju haft tullfritt inom de Skandinaviska länderna långt innan vi gick med i EU.) De norska kunderna måste ju undra varför de inte får köpa samma grejor som svenskarna.

Tillbaka
Topp