Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Jag tror det är här du missförstår lampans funktion, varför dina slutsatser inte på något vis stämmer med verkligheten. LED:arna för halvljuset är i princip helt oskärmade åt sidorna. De lyser alltså inte alls "endast uppåt". Edit: Enda uppenbara skillnaden mot H4 är att det är ett smalt band rakt uppåt där LED:arna inte når, vilket som du visat motsvarar belysning av vägbanan precis framför bilen. Alltså den minst viktiga delen som dessutom belyses i någon mån av övriga delar av reflektorn. Samt ströljus från lyktglaset om inte annat.så en h4-adapter från samma firma. nu blir det värre.
den är utformad i likhet med en rad liknande produkter på så sätt att halvljusdelen endast lyser i riktning uppåt.
Du har fel, de är inte alls riktade uppåt. Samtliga LED:ar är riktade rakt åt sidorna och halvljus-dito har skärmar undertill (som säkerligen reflekterar en del uppåt).eftersom led:en på de h4-kit som hittills synts till är plan riktad uppåt, och nästan inte alls projicerar ljus rakt åt sidan kommer närmast inget ljus hamna på gatan från dessa för avståndsseendet viktigaste zonerna på reflektorn. markerade med blått längre upp.
alltså snett åt sidan säg 20 grader kommer det ändå en mindre mängd ljus, men det är otillräckligt i sammanhanget.
jag vore glad om det kom någon h4-modell som förbigick detta fysiska hinder, det är inte särskilt svårt att få till rent tekniskt. h7-lampan ovan gör det till stor del, särskilt i fall där även nedre delen av reflektorn utnyttjas till halvljus.
det går till så att nedre halvan (ungefär) av reflektorn är förskjuten framåt, så att ljuskällan gentemot denna del hamnar bakom fokuspunkten, och således projicerar ljuset nedåt.
bara i efterhand kan man ladda ner godkännandedokument, och då få reda på om den 'egentligen' är godkänd till ens bil. och det gäller tills vidare bara i tyskland.
Alldeles riktigt. När man letat fram märke och modell finns ett eller flera artikelnummer på strålkastare som går att konvertera.Både Osram och Philips har listor på vilka bilar som är godkända på sina hemsidor., så man behöver inte ladda ner dokumentet i efterhand för att få reda på om den är godkänd. Dock måste certifikatet med sig när man besiktar bilen, vilken går alldeles utmärkt. Har man Philips/Osram och bilen är godkän och man har med sig certifikat så blir man inte underkänd.
Så nej, det är inte bara i Tyskland det är godkänt.
Detta hade gått mig helt förbi, och som av en händelse råkade jag hitta min bil på Philips lista. Skönt! Hade sett framför mig att man skulle behöva hålla på och byta ... :)Tjena!
Både Osram och Philips har listor på vilka bilar som är godkända på sina hemsidor., så man behöver inte ladda ner dokumentet i efterhand för att få reda på om den är godkänd. Dock måste certifikatet med sig när man besiktar bilen, vilken går alldeles utmärkt. Har man Philips/Osram och bilen är godkän och man har med sig certifikat så blir man inte underkänd.
Så nej, det är inte bara i Tyskland det är godkänt.
Jag har provat Osram H4 på en bil och det gav riktigt bra ljusbild och styrka, tyckte det var en tydlig skillnad mot de Osram NightVision plus som satt där innan.