[OT] BAHCO-tråden

• Trådstartare Trådstartare JTF
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
[OT] BAHCO-tråden
Akoa sa:
Nu fin jag också tummen ur. Fint set. Någon som kan tipsa om ett prisvärt kompletterande bit-set av bra kvalité?
19:90 på Clas, tre för en femtilapp.

Bilagor

• torx.jpg
    torx.jpg
    34.4 KB · Besök: 125
[OT] BAHCO-tråden
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:
Nu fin jag också tummen ur. Fint set. Någon som kan tipsa om ett prisvärt kompletterande bit-set av bra kvalité?

Är det bra kvalitet?

Till alu-insex på hoj, var lite försiktig. Lätt att dra runt.

De funkar bättre till alu-torx :o)

Jo, men ja antar att frågeställaren var ute efter mer än bara torx....

[OT] BAHCO-tråden
marr sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

Jo, men det ingår väl i grundsatsen som postades i början?

[OT] BAHCO-tråden
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

Ja, det ingår: 3, 4, 5, 6 och 8 mm sexkantbits. http://www.clasohlson.com/se/Hylsnyckelsats-1-4"-Bahco/40-8041#moreinfo

[OT] BAHCO-tråden
JTF (fd Johan Falk) sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

Ja, det ingår: 3, 4, 5, 6 och 8 mm sexkantbits. http://www.clasohlson.com/se/Hylsnyckelsats-1-4"-Bahco/40-8041#moreinfo

Är de av god kvalitet då?

Tycker många är jävligt dåliga faktiskt...
Kör själv på pbswiss, de passar oftast fint, utan glapp.

Senast ändrad:
[OT] BAHCO-tråden
Ja de som ingår är väl ganska vanliga storlekar. Vet ju inte vad jag behöver förrän jag märker det så tänkte mer köpa på mig något set så det tänker in det mesta :)

[OT] BAHCO-tråden
marr sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:

Ingen aning.

Själv kör jag med Bondhus "insexpinnar" som jag tycker håller bra kvalitet för sitt pris. http://www.jula.se/catalog/verktyg-...snycklar/insexnycklar/insexnyckelsats-137006/

Senast ändrad:
[OT] BAHCO-tråden
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

Bahcos bits brukar väl kosta det dubbla... styck.
Till aluinsex använder man insex...?

True story : en polare jobbade som cykelmontör way back, och när jag en dag träffade honom på stan efter jobbet så svor han över de insexnycklar som medlevererats några nya cyklar, han hade lyckats dra runt _nycklarna_. Han visade en som han tagit med sej, jag kände på den och sen böjde jag den på mitten. Enda gången jag sett aluinsexnycklar... ?
Något för weight weenien, kanske?

[OT] BAHCO-tråden
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:

Ingen aning.

Själv kör jag med Bondhus "insexpinnar" som jag tycker håller bra kvalitet för sitt pris. http://www.jula.se/catalog/verktyg-...snycklar/insexnycklar/insexnyckelsats-137006/

Nästan det enda fabrikat jag köpt på senare år, såväl privat som yrkesmässigt. Fast ska man ha nåt som är mer passande för cyklar så är ju Kraftwerk det givna valet... ?

[OT] BAHCO-tråden
ForesterGuy sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

True story : en polare jobbade som cykelmontör way back, och när jag en dag träffade honom på stan efter jobbet så svor han över de insexnycklar som medlevererats några nya cyklar, han hade lyckats dra runt _nycklarna_. Han visade en...
Att man ens funderar på att använda de medföljande verktygen... De är bara för syns skull, det vet väl alla som nånsin hållt i ett riktigt verktyg.

Det vore mycket bättre om de inte skickade med den där skiten, när de nu har en policy att vertygssatsen ska kosta mindre än en krona. Skicka med en rabattkupong på riktiga verktyg istället. Kostar ju bara lite bläck och papper.

[OT] BAHCO-tråden
Kikon sa:
ForesterGuy sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

True story : en polare jobbade som cykelmontör way back, och när jag en dag träffade honom på stan efter jobbet så svor han över de insexnycklar som medlevererats några nya cyklar, han hade lyckats dra runt _nycklarna_. Han visade en...
Att man ens funderar på att använda de medföljande verktygen... De är bara för syns skull, det vet väl alla som nånsin hållt i ett riktigt verktyg.

Det vore mycket bättre om de inte skickade med den där skiten, när de nu har en policy att vertygssatsen ska kosta mindre än en krona. Skicka med en rabattkupong på riktiga verktyg istället. Kostar ju bara lite bläck och papper.

Arbetsgivaren var väl för snål för att köpa in verktyg så det räckte till alla anställda.

[OT] BAHCO-tråden
ForesterGuy sa:
Kikon sa:
ForesterGuy sa:
marr sa:
ForesterGuy sa:
Akoa sa:

Är det bra kvalitet?

Arbetsgivaren var väl för snål för att köpa in verktyg så det räckte till alla anställda.
Det är inte helt omöjligt. :) Riktigt sköna insexnycklar som Snapon T-nycklar, kostar inte mycket mer än ett kedjebyte. Då får man vara bra dumsnål.

[OT] BAHCO-tråden
999 kr för medlemmar, hade jag inte redan haft en 87+7 så hade jag varit starkt frestad...
Största skillnaden mellan Bahco och många konkurrenter numera är väl de vettiga lådorna.

Bilagor

• bahco2.jpg
    bahco2.jpg
    38.6 KB · Besök: 126
[OT] BAHCO-tråden
marr sa:
ForesterGuy sa:
De som mergar trådar får ju gärna se till så att den nya tråden går att läsa efter infogningen...

Det ses nog inte som prioriterad verksamhet. De bara moddas rätt godtyckligt. Oftast efter admins egna personliga intressen.

Nå, Julas webbsida har iaf ett fel: det är ingen 91-delarssats, det är en 92-delarssats. Beklagar för de som bespetsat sej på att köpa en äkta 91-delars.

[OT] BAHCO-tråden
[OT] BAHCO-tråden
[OT] BAHCO-tråden
json88 sa:
ForesterGuy sa:
json88 sa:
Mango Tango sa:
Såhär i hjulbytartider :)

Glöm inte att smörja den lite emellanåt.

Men...vad ska man smörja den med? Teflonfritt? Vattenfast? Drylube?
Olja just för luftverktyg. http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tr...lter-och-dimsmorjare/Dimsmorjolja-2000022988/
Men det behövs ingen dimsmörjare för hemmabruk, bara droppa i lite då och då.

Jag har demonterat dimsmörjare på yrkesverktyg, då de inte gick att ställa snålt nog för att inte olja in såväl användaren som materialet... :-)

[OT] BAHCO-tråden
... och där ser jag också ett av mina favoritverktyg, Knipex tångnyckel. Den är jäkligt mycket mer praktisk än en skiftnyckel många gånger. Eller, för att citera den som först visade mig tångnyckeln: "Det här ser krångligt ut. Nu måste jag nog ta fram vindkraftverkslagningsverktyget."
:)

/s-o

[OT] BAHCO-tråden
Stäng tråden nu. Blir inte mer sisu än så här. Bastu aggregat från slutet av 60-talet. Fungerar lika bra idag som för 50 år sedan.

Bilagor

• 20170415_171513.jpg
    20170415_171513.jpg
    203.3 KB · Besök: 89
  • 20170415_171455.jpg
    20170415_171455.jpg
    73.5 KB · Besök: 149
Tillbaka
Topp