Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
42Hz sa:Det var ju inte hans (Max) fel! ;)
http://pulse.ng/sports/other_sports...s&utm_medium=social&utm_campaign=pulse_mobile
Crossmax sa:Jahapp. I år vann inte den bästa föraren. Nåväl, jävligt underhållande lopp var det i alla fall.
gerrardsdobbar sa:Crossmax sa:Jahapp. I år vann inte den bästa föraren. Nåväl, jävligt underhållande lopp var det i alla fall.
Kanske inte. Men det handlar till syvende och sist om att samla poäng, och Nico samlade flest. Hade Lewis inte klantat till starterna i år hade han säkert vunnit. Det handlar ju om att få ihop hela paketet.
Det finns massvis med exempel på när folk har vunnit F1-titeln utan att kanske vara den snabbaste föraren - Nino Farina, Graham Hill (1968), Denny Hulme, James Hunt, Keke Rosberg, Alain Prost (1986), Nelson Piquet (1987) är väl de som kommer till huvudet först.
Han satte sig en position där han inte behövde vinna alla loppen för att vinna titeln och hade tillräckligt med tur för att kunna utnyttja det. Värdig mästare hursom.
Westman sa:gerrardsdobbar sa:Crossmax sa:Jahapp. I år vann inte den bästa föraren. Nåväl, jävligt underhållande lopp var det i alla fall.
Kanske inte. Men det handlar till syvende och sist om att samla poäng, och Nico samlade flest. Hade Lewis inte klantat till starterna i år hade han säkert vunnit. Det handlar ju om att få ihop hela paketet.
Det finns massvis med exempel på när folk har vunnit F1-titeln utan att kanske vara den snabbaste föraren - Nino Farina, Graham Hill (1968), Denny Hulme, James Hunt, Keke Rosberg, Alain Prost (1986), Nelson Piquet (1987) är väl de som kommer till huvudet först.
Han satte sig en position där han inte behövde vinna alla loppen för att vinna titeln och hade tillräckligt med tur för att kunna utnyttja det. Värdig mästare hursom.
Jag tror jag håller med. Svider bara lite att det också kan sägas bero på att Lewis motor brann upp i ledningen av Malaysias GP. 2 Dnf vs 1 för Nico.
Hur som har Nico varit tillräckligt nära/bra under tre år för att ändå ska tycka att han är värd det.
Rolig underhållning från Verstappen de sista två rejsen f ö. Riktig uppvisning o vätan på Interlagos!
Undrar vilka som får till nästa års bil. Förarmässigt borde mer grepp gynna de som har svårast med det här att åka och spara däck (ex Verstappen) och missgynna de som bygger sin framgång till stor del på att vara snäll mot däcken (ex Perez, Nico). Tänker jag. Vad tror ni?
json88 sa:Reglemente 2017...
Prestanda på F1-bilarna ska förbättras med flera viktiga förändringar. Däckgreppet ska ökas med två viktiga förändringar: bredare däck och betydligt större downforce (nedåttryck från vingarna). Bland annat blir nosvingen 200 millimeter bredare och bakvingen 150 millimeter bredare, samt lägre placerad.
Yttermåtten på bilarna ändras också tillbaka till "gamla goda tider", karossen går från 140 till 160 centimeter i bredd. Framdäcken breddas med 60 millimeter (från 245 till 305 mm) och bakdäcken med 80 millimeter (325 till 405 mm). Bredare däck innebär att den totala bredden (mätt vid däckens ytterkant) växer ut till två meter jämnt (från 180 centimeter). Minimivikten ökar med 20 kilo till 722 kilo.
Därmed närmar sig F1-bilarna det utseende de hade innan de smala vingarna infördes. Bredare, lägre och större vingar – kort sagt fräckare F1-bilar.
Prognosen är att de här förändringarna i utseende och mått leder till cirka tre sekunder snabbare varvtider. Målet är också att det förbättrade greppet gör att förarna har lättare för att köra om.
rekrevs sa:Då var det dags igen :)
Ny URL, samma spel: https://sportsdeck.com/au/f1/dreamteam/lobby
Liganamn: Happy F1
Ligakod: 742422
rekrevs sa:rekrevs sa:Då var det dags igen :)
Ny URL, samma spel: https://sportsdeck.com/au/f1/dreamteam/lobby
Liganamn: Happy F1
Ligakod: 742422
Då var det avgjort i happy-ligan:
Team Name / Manager
1. Teamsmurf / Sverker 15,228p
2. Team CNA / Roger 15,149p
3. LeFontanelle / Kiske 15,013p
4. bandit F1 / Andreas 14,340p
5. Loafen / Christian 12,903
6. @@@Race /Rocky 11,618p
7. Team Jansson75 / Martin 10,353p
8. Tinitus /marr 10,184p
rekrevs sa:Då var det avgjort i happy-ligan:
Team Name / Manager
1. Teamsmurf / Sverker 15,228p
2. Team CNA / Roger 15,149p
3. LeFontanelle / Kiske 15,013p
4. bandit F1 / Andreas 14,340p
5. Loafen / Christian 12,903
6. @@@Race /Rocky 11,618p
7. Team Jansson75 / Martin 10,353p
8. Tinitus /marr 10,184p
Det är inte ens säkert att den bäste föraren sitter i en Mercedes.Crossmax sa:Jahapp. I år vann inte den bästa föraren.
I mitt tycke är bilarna tillräckligt snabba redan, det har ju satts några rekord i år om jag minns rätt. Och varvtiderna är ganska ointressanta tycker jag, det är de inbördes tiderna som är intressanta. Men visst kommer det nog gå fortare i kurvorna, så det kommer säkert att bli spektakulärare på så vis. Men fler omkörningar blir det nog inte utan konstlade metoder, framför allt inte med ökat aerogrepp.json88 sa:Prognosen är att de här förändringarna i utseende och mått leder till cirka tre sekunder snabbare varvtider. Målet är också att det förbättrade greppet gör att förarna har lättare för att köra om.
Har inte hört dagens bilar live, men känner en som gjort det. Enligt honom var det ett ganska lågt ljud utan hörselskydd (framför allt när bilarna kom emot en). Man kunde prata med varandra utan problem.Lulle sa:Det är svårt att säga särskilt mycket om ljudet från Youtubefilmer. Även årets bilar låter rätt rejält live.
Fältprästen sa:I mitt tycke är bilarna tillräckligt snabba redan, det har ju satts några rekord i år om jag minns rätt. Och varvtiderna är ganska ointressanta tycker jag, det är de inbördes tiderna som är intressanta. Men visst kommer det nog gå fortare i kurvorna, så det kommer säkert att bli spektakulärare på så vis. Men fler omkörningar blir det nog inte utan konstlade metoder, framför allt inte med ökat aerogrepp.json88 sa:Prognosen är att de här förändringarna i utseende och mått leder till cirka tre sekunder snabbare varvtider. Målet är också att det förbättrade greppet gör att förarna har lättare för att köra om.
Bilarna sägs även skall låta mer. Jag satt och tittade på ett lopp från 94 för ett tag sedan och jag kan inte säga att ljudet var bättre på den tiden, bara vassare och högre. Publiken med hörselskydd på läktarna hörde säkert inte mycket mer än vad de gör nu utan hörselskydd.
Engström sa:Världens vackraste bil?
Vad har Bottas gjort för att förtjäna en plats i Mercedes, helt ärligt? Senast blev han utkvalad av Massa i den senares sista lopp.gerrardsdobbar sa:Haha! Noterade inte att jag citerade ett inlägg från förstasidan.
Ang. Rosberg: Chockerande, men ett modigt val. Grattis till Wehrlein, antar jag? Även om jag hellre ser att Bottas sätts i Mercedes, och Wehrlein får ett år hos Williams först.
Nej.Lulle sa:Finns det någon förare inklusive Red Bull och Ferrari som skulle ha anledning att tacka nej till en plats i Mercedes? Bortsett från eventuella kontrakt såklart.
Crossmax sa:Nej.Lulle sa:Finns det någon förare inklusive Red Bull och Ferrari som skulle ha anledning att tacka nej till en plats i Mercedes? Bortsett från eventuella kontrakt såklart.