[OT] Fredagsot!

[OT] Fredagsot!
Miss Yeti skrev:
-------------------------------------------------------
> Spela inte Mozarts Requiem bara. En dödssymfoni
> kan få oönskad effekt... =/

Hahaha, rätt osannolikt, men det råkar vara just vad jag har i mina högtalare just nu.

Now Playing: Mozart - Rex Tremendae

:P

Känner mig dock precis lika levande och vital som vanlig.

[OT] Fredagsot!
Jag tror att för många svenskar helt enkelt bara har bestämt sig för att det ska vara eländigt att jobba. Då kan man ha något gemensamt att gnälla över och även skapa sig ett behov av att supa skallen av sig varje helg, så man sedan även kan gnälla över baksmällan. Sen sjukskriver man sig när man är minsta lilla sjuk och så gnäller man lite över hur eländigt sjukvården funkar.

Det blir inte roligare än man själv gör det. Jag har aldrig begripit varför en del tror att livet ska komma serverat på silverfat.

[OT] Fredagsot!
Tjena!
Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste ditt Nick. Undrar just vart du fått det ifrån: "EMMY"?!?!?... ;o)
I övrigt ett kuligt forum med många bra kommentarer. Jag tycker att du ska kalla honom för "Älgsklingen" med tanke på vars han kommer ifrån... :o)
Nu har man fått många fina tips på vad man ska kalla sin sms-vän...fast jag undrar bara vad det är för fel på "Älskling"...
Hmmm....mja....kanske lite torrt vid närmare eftertanke...
Ska fundera ut nåt bättre "namn" till min vän...

Puss o Knull

// Anna Galenpanna

[OT] Fredagsot!
Peter_K skrev:
> Förr i tiden kunde folk som startade trådar om
> hur mycket bättre det var förr stava till
> 'förr'. Det var bättre.

=D

[OT] Fredagsot!
Jag håller med Mollo i ärendet. Får rabies på samma sätt när folk skickar sånt junk till mig via mail tolv gånger om dan.

[OT] Fredagsot!
Skall man skylla på ngt. kanske vi bör se till hur mycket bättre våra varmvattensystem är jmf. med i Italien, hur många som har tillgång till internet hemifrån, hur mobiltätt landet är, eller hur hårt allting är reglerat?

Som de sa på miljövårdstekniken i skolan: Det har också sålts fler telefoner, under samma period.
Orsakssambanden är inte alltid så enkla. Ibland kan patienter tala sanning också. Avskaffa personalen och blanketterna på försäkringskassan, så får folk genast må lite bättre!

Ruska sedan om tankarna kring besparing och effektivitet, så fler kan få jobba.
Man mår som bäst, när man får göra som man vill. Idag är det bara pampar som har råd med, att ta sig den friheten. Vilket i sin tur spär på förakt och ovilja till samarbete inom systemet?

Först när folk ligger värnlösa, börjar man ordna med ett privat försäkringssytem för arbetsoförmögenhet. Det är sämre, än det varit i USA. Och det är illa nog, för de som inte har fötts in i smeten. Men som det hetat länge: Så vill vi inte ha det!
-Slösigt och oansvarigt. Nu slås fötterna undan, och redan sjuka drabbas ytterligare.

[OT] Fredagsot!
Peter_K skrev:
> Folk har väl lyckats hyggligt bra med att hålla
> sig i Blocket-tråden för att håna
> Blocket-annonser efter att den startades. Kan inte
> alla helt enkelt försöka hålla
> film-och-bild-och-Aftonbladet-artiklar-trådarna i
> Fredags-OT-tråden?

Precis så! Det är ju skoj med filmer ibland. Men de kan ju ligg i samma tråd. Hoppas nån moderator får det trist i helgen och sätter igång med operation mergning. :)
/J

[OT] Fredagsot!
cerro skrev:

> Carl: Den var bra.

Tack cerro, jag vet att jag är bra, men kan du inte vänta med att berömma mig tills efter att jag skrivit mitt första inlägg i tråden, det verkar som genomskinligt annars.

;)

[OT] Fredagsot!
haha, nu är det för mycket OT-trådar. skriver till och med svar i fel tråd. Förlåt Carl, det var för det du skrev i "det var bättre för.."-tråden.

[OT] Fredagsot!
*Bump*

Dirt jomper III kanske blir gladare om vi iaf skriver våra OT-inlägg i närheten av den här tråden, så blir det kortare väg att släpa dem sen när de skall mergas.

Alltså: Gör ni ett OT-inlägg, så bumpa den här tråden samtidigt.

Aight!

;D

[OT] Fredagsot!
vi svenskar är ena riktiga gnällspikar.

sen ligegr det ju lite i att det inte alltid ä lätt att komma tillbaka till jobbet efter säg ett års frånvaro eller liknande.

[OT] Fredagsot!
F-fan vad gott det vore med en väl draftad Smythicks på en Pub i Dublin nu!
Mer öl och mer Dublin och mer kärlek och mindre gnälleri och mer dålig humor..Tack

[OT] Fredagsot!
Ja jävlar i min lilla låda alltså.

strange_days.jpg

forever.jpg

revolver%20beatles.jpg

Rolling-Stones-Aftermath-262046.jpg

B000002KOC.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

sellout.jpg

[OT] Fredagsot!
TiTeX skrev:
> Nu funkar den igen, jag förstår
> ingenting...killen på applestore dödförklara ju
> den?

Han hade väl ingen hammare:-)

/J

[OT] Fredagsot!
Vilket anka

Sverige har längre sjukskrivningar än VÄRLDEN

Tinnitus vem jämför man med? Världen = Afrika = Indien = kommunistkina

Vem är källan. Anna Hedborg var inte hon tidigare GD på Försäkringskassan. Hon kommer fram till detta,
vilken överaskning. Snacka om oberoende.

Fy Fan vilket jävla mök.

Jag sjukskriver mig när jag är däckad och dubbel magnecyl inte får upp mig ur sängen. Cykeln får va men jag jobbar. Min familj döttrarna, svärsöner. Varenda jävel går till jobbet hur sjuka de än är.

Lika är det med alla andra jag jobbar med. Hellre drar men med sig influenca eller kräksjuka till jobbet än man sjukskriver sig.
Jag är helt övertygad om att alla här är lika. Så´n är man. och inte den blev det bättre av den förra borgeliga regeringens ( alltså den socialdemokratiska borgeliga regeringens) förbannade karensdag.

SÅ VEM I HELVETE ÄR DET DOM MENAR! jävla puckon!!

Det finns några stackars utslitna lokförare som har så ont i ryggen eller axlarna att dom inte kan sova på nätterna. Det är nog dom de lata svaga sjuka drönarna, det är nog dom dom menar.

[OT] Fredagsot!
Jag är nog lite konstig men jag gillar kall glögg,gärna iskall Blossa starkvinsglögg,sen lär jag bara rekommendera en drink jag och min bror rent desperat kom på i idre en julhelg när ungarna hade druckit upp all läsk*S*

1 del sambuca
1 del Julmust

Bör intagas i en varm bastu med en stark öl korv som tilltugg

[OT] Fredagsot!
Det jag ville ha sagt, men som inte framkom, var att människan måste börja tro igen. Kanske inte i religiös bemärkelse direkt, men tro på sig själv, på möjligheten att faktiskt påverka sitt eget liv till det bättre samt tro på andra människor.

Visst, ibland blir man blåst (som för många år sedan när jag betalade 5000 kr och kort därefter 4000 kr till för grejer som aldrig dök upp), men det var bara att gå vidare och ta lärdom och fortsätta köpandet/säljandet, tro gott om andra som utgångspunkt. Hade jag slutat tro när det där hände skulle jag missat alla roliga och fina fynd.

Som det är idag, i de flesta länder antar jag, tror många mer på staten och på ett gäng byråkrater än sig själv och på andra. Men hur kan man tro att staten och ett gäng byråkrater ska tro och satsa på en om man inte ens själv gör det?

Jag har iofs ett lite annorlunda perspektiv på livet och att se varje dag som en ny möjlighet osv, antagligen beroende på att jag för mycket länge sedan - bokstavligt talat - kämpade mot döden och vann.

De som vet hur det är att faktiskt vara på gränsen till den "andra sidan" värdesätter nog varje sekund, varje dag, varje år.

Småsaker som skitprogram på TVn, lång kö i kassan, folk som dricker glögg före jul, operativssytem som inte funkar som man vill, klingor som är hållbara som ost osv... det berör mig inte - det går att undvika genom att bara ignorera, välja något annat eller planera bättre.

En kollega på ett tidigare jobb ylade i säkert 10 minuter över en viss typ av blankett som var slut i förrådet. På den tiden han gick runt i byggnaden och klagade hade man lätt kunnat trycka ut en hög nya exemplar från PDF till och lägga dem på sin plats.

[OT] Fredagsot!
Vilken dumskalle som helst i denna stora värld hajjar genast att vi svenskar självklart inte som också en av de rikaste, kan vara sjukast av de alla.
Du kan ju säga till tiggaren på gatan i Nigerias huvudstad. " Du har ju tur du men sjukare än svenskarna det är du då fan inte" - Å fethajja att dummare uttalare har väl inte funnits i dessa dagar. Men står det i tidningarna tycker svenne att det är helt ok att inte försöka förstå vad som är orsak och vad som är verkan.
Å andra sidan när vår förre minister i saken Hans Karlsson verkligen försöker förklara varför vi är sjukast -----då står ett helt parti bakom och ropar hejjjja ---- så vafan vet man.

Tillbaka
Topp