Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Fredagsot!
Efter tre barn och 8 barnvagnar känner jag att jag har en del erfarenhet i ämnet :)
Första ungen: Köp gärna det där Nicolai-substitutet och se till att sälja den begad innan första hösten med självgående unge i galonkläder. Då sunkar den ihop på nolltid.
För mig finns det bara ett riktigt fabrikat - ORA
Rejäla finska stålvagnar som står pall.
Vår "Potemkin" var en tvillingvagn jag köpte begad. 19kg tom, riktigt grisstål, fult tyg, de smala vita hårda hjulen (inget jävla luftbjäfs när det gäller riktig lastförmåga)
Jag körde denna vagn i snitt 3 km/dag under 9 månader med två illbattingar i. På vintern lastad med kläder, frysväska och 2 st snowracers. Till badet gick den utan tvekan som 60kg-ekipage på den köliga vägen till Erstaviksbadet. Det fula tyget slet man enkelt av och tvättade av spyor och lera från. Den hade en stor lastkorg i stål under som tog fyra rejäla matkassar. Jag sörjde när den efter 4 barn och 4 års missbruk gav upp i hjul och svetsar och slängdes.
Heavy duty-barnvagnar har:
- Inga kullager som skär utan glidbuusningar som fettas när de börjar gnälla
- De helgjutna smala däcken, det enda som skär bra i modd och som aldrig punkar
- Bra markfrigång
- Klassiskt barnvagnslänkage
- Har stålram
- Har fult tyg som tom mamma skiter i att det bleks i tvätten
- Riktig stålkorg under vagnen
- Ett bra kapell som dras över vid busväder
sedan får babylandsäljarna säga vad de vill :)
På kuppen erbjuds ett marklyft varje gång den ska in i bilen ;)
Ovan resonemang gäller alltså vagn nr 2, den riktiga, när barn nr 2 kommer och det börjar bli allvar
Oscar
Första ungen: Köp gärna det där Nicolai-substitutet och se till att sälja den begad innan första hösten med självgående unge i galonkläder. Då sunkar den ihop på nolltid.
För mig finns det bara ett riktigt fabrikat - ORA
Rejäla finska stålvagnar som står pall.
Vår "Potemkin" var en tvillingvagn jag köpte begad. 19kg tom, riktigt grisstål, fult tyg, de smala vita hårda hjulen (inget jävla luftbjäfs när det gäller riktig lastförmåga)
Jag körde denna vagn i snitt 3 km/dag under 9 månader med två illbattingar i. På vintern lastad med kläder, frysväska och 2 st snowracers. Till badet gick den utan tvekan som 60kg-ekipage på den köliga vägen till Erstaviksbadet. Det fula tyget slet man enkelt av och tvättade av spyor och lera från. Den hade en stor lastkorg i stål under som tog fyra rejäla matkassar. Jag sörjde när den efter 4 barn och 4 års missbruk gav upp i hjul och svetsar och slängdes.
Heavy duty-barnvagnar har:
- Inga kullager som skär utan glidbuusningar som fettas när de börjar gnälla
- De helgjutna smala däcken, det enda som skär bra i modd och som aldrig punkar
- Bra markfrigång
- Klassiskt barnvagnslänkage
- Har stålram
- Har fult tyg som tom mamma skiter i att det bleks i tvätten
- Riktig stålkorg under vagnen
- Ett bra kapell som dras över vid busväder
sedan får babylandsäljarna säga vad de vill :)
På kuppen erbjuds ett marklyft varje gång den ska in i bilen ;)
Ovan resonemang gäller alltså vagn nr 2, den riktiga, när barn nr 2 kommer och det börjar bli allvar
Oscar
Senast redigerad av en moderator: