Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är alldeles för hög!Jag känner en begynnande rebellisk ådra och testar en liten pistachsemla på Bröd och Salt. Pistachmassan var alldeles för söt.
Visa bilaga 680042
Jag känner en begynnande rebellisk ådra och testar en liten pistachsemla på Bröd och Salt. Pistachmassan var alldeles för söt.
Visa bilaga 680042
Nästa vecka nej du här har det smattrat hur länge som helst. Men fortsätter väl nästa vecka med iofs.Nästa vecka smäller det!
Estniskt?Idag blev det varsin Vastlakukkel.
Visa bilaga 680298
Igår blev det en semla från Saltå Kvarn. Den var seriöst god. Kanske bästa semlan hittils.
Visa bilaga 680358
Visa bilaga 680359
GP:s test är av fabrikssemlor, finns betydligt bättre om man går till de lite mindre konditorierna. Ett par personliga favoriter är Kampanilen och Cum Pane.Visserligen igår, men jag åt 1,5 från Dahls. E skulle vara Göteborgs bästa enligt något test i GP. Går det inte att uppbringa bättre semlor än så i Göteborg blir jag ledsen på riktigt.
De var helt okej, men inte mer.
Vafan, skärp dig!I morron på fettisdagen äter jag min 1:a och enda semla för säsongen![]()
Vi blir bjudna på jobbet, och se'n räcker det för mig...
SÅ jäkla gott är väl inte en semla?
I morron på fettisdagen äter jag min 1:a och enda semla för säsongen
Vi blir bjudna på jobbet, och se'n räcker det för mig...
SÅ jäkla gott är väl inte en semla?
Förra jobbet hade lite klass, de serverade semlor från Tössebageriet.Äter man bara de fabrikskonditorisemlor som brukar serverad på fettisdagen på jobbet så, ja, du har rätt. Väljer man den smala vägen med att köpa finsemla (alt gör den själv enligt eget huvud), så har du, som Brasse så vältaligt sade det, fel fel fel fel fel!
Tösse är bra.Förra jobbet hade lite klass, de serverade semlor från Tössebageriet.
Nu när man jobbar inom offentlig förvaltning bjuds det fan inte på någonting. :(
Semlor är för bagerinäringen i mångt och mycket vad julborden är för restaurangerna och vad Vansbrosimmet är för föreningslivet i Vansbro, livlinan för verksamheten. Denna enorma försäljning gör att jag tror att mängden icke-hembakade semlor denna dag vida överstiger mängden hembakade denna dag. Så, du kan nog vara lugn på den punkten. Däremot lär mängden semlor producerade av ställen med mästarbrev vara på en sådan nivå att om endast sådana skall inmundigas skulle du nog vara tvungen att boka 2029 års semla nu.Japp, idag är amatörernas dag! Vi kommer tyvärr antagligen få se en bunt hempulade fulmek till ”semlor” i tråden.
Förhoppningsvis dock även några riktiga semlor bakade av professionella konditorer med mästarbrev.
Instämmer, men kommer under dagen med största sannolikhet att förbytas i en etta.
Fanns det bara en stor, eller varför är den andra mycket mindre??
Fanns det bara en stor, eller varför är den andra mycket mindre??
Does not compute.då blir det lagom med en liten.