OT: Kom igen nu datanördar!

danne

Aktiv medlem
Följande behöver göras:

var 30e minut starta ett program, vänta 40 sek., ta en skärmdump, spara tagna skärmdump med tidsstämpel och avsluta programmet.

Går detta att automatisera?

Senast redigerad av en moderator:
Sorry erik å alla andra genuina datanördar ;) XP.

(jag behöver hjälp med det här för att själv till slut kunna bli legitimerad datanörd, det är de sista 20 poängen som ska in nu!)

//daniel - nästan nästan civ. ing.

Du kan schemalägga program genom start->control panel->scheduled tasks->add scheduled task

Program som tar skärmdumpar och som tar kommandoradsparametrar får någon annan tipsa om men särskilt komplicerat att få det att funka är det inte.

Ett enklare sätt att tidsstämpla bilden är annars att döpa den till ett namn där tiden ingår.. :-)

Då behöver man inte blanda in ImageMagick.

/jonas

Schemaläggningen är redan gjord och genomförd, det som behövs är ett skärmdumpsprogram som oxå kan schemaläggas... kollar feffes tips.

Någon av nördarna som reagerar på bokstavskombinationerna MMOG eller MMORPG?

Om jag inte var så lat å stressad hade jag givetvis på korrekt datanördiska skrivit ett program som gjorde önskade handling...

MMOG = Massive Multiplayer Online Game
MMORPG = Massive Multiplayer Online Role Playing Game
Exempel på detta är Ultima Online, Everquest, World of Warcraft, Anarchy Online osv..

Har tyvärr inget tips på färdiga skärmdumpsprogram..

SnagIT har en funktion för "scheduled capturing".

Kolla <http://www.techsmith.com/products/snagit/features.asp> längst ner, "Additional features"

Du har ett rullband med semlor som som rullar med den hastigheten att var 30:ode minut så når semlan en tomte. På varje semla står det skrivet i grädden. Ta kort på mig och skriv ner vad klockan är.

Svårare är det inte.

Tillbaka
Topp