Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men ändå svårt att greppa att det blir så liten skillnad rent praktiskt.Det är inte så konstigt om du kan formeln för en cirkels omkrets.
oändligheten varje gång.Om man multiplicerar något som är oändligt stort med något som är oändligt litet, vad får man då ??
Nej, men ändå svårt att greppa att det blir så liten skillnad rent praktiskt.
Om man multiplicerar något som är oändligt stort med något som är oändligt litet, vad får man då ??
Har du någon egen geometri? ?Räknade påt .
Och du har rätt. svinkonstigt ju att det bara blir 3.14m längre hur stor/liten cirkeln är ...
128 000 mmDen var rolig!
Vänder man blicken inåt blir det också svårt att uppskatta. Spänn en växelwire i strandkanten mellan norra och södra spetsen av Vättern. Hur många mm är det mellan vattenytan och wiren mitt på sjön? Gissa först och räkna sedan. Kan förklara en del av tröttheten efter att ha cyklat runt den.
Om man multiplicerar något som är oändligt stort med något som är oändligt litet, vad får man då ??
Det är svaret, ja. En växelvajer kommer gå av om du försöker sträcka den så att den höjs över sjöns botten.Gissning eller svar?
Frågan går inte att besvara då den är alltför oprecist ställd!Om man multiplicerar något som är oändligt stort med något som är oändligt litet, vad får man då ??
| f(x) | g(x) | Gränsvärde f(x)*g(x), x-> oändligheten |
| x^2 | 1/x | oändligheten |
| x^2 | -1/x | -oändligheten |
| x | 1/x^2 | 0 |
| c*x | 1/x | c |
| (x*sin(x))^2+sqrt(x) | 1/x | konvergerar inte |
Jag tänkte mig en kvalitetswire. Eller helt enkelt en rak linje mellan vattenbrynen. Då tar vi bort vattenståndets inverkan också!Det är svaret, ja. En växelvajer kommer gå av om du försöker sträcka den så att den höjs över sjöns botten.
Egentligen går det inte att svara utan att mäta djupet på mittpunkten. 128m är det på djupaste punkten enligt Internetz men jag hittar ingen uppgift på var det är uppmätt och om den sammanfaller med mittpunkten i uppgiften. Troligtvis inte. Avståndet till ytan beror ju av vattenståndet också.
Möjligen kan icke-standardanalys ge någon insikt eller svar. Jag kan dock inte det området så jag vet inte utan att sätta mig in i det.Frågan går inte att besvara då den är alltför oprecist ställd!
Om du avser gränsvärdet av f(x)*g(x) är då f(x) går mot oändligheten då x går mot oändligheten och g(x) går mot noll då x går mot oändligheten är svaret att f(x)*g(x) kan gå mot vad som helst.
f(x) g(x) Gränsvärde f(x)*g(x), x-> oändligheten x^2 1/x oändligheten x^2 -1/x -oändligheten x 1/x^2 0 c*x 1/x c (x*sin(x))^2+sqrt(x) 1/x konvergerar inte
Hade det på känn att det var en teoretisk uppgift men det framgick inte så jag löste den verkliga istället.Jag tänkte mig en kvalitetswire. Eller helt enkelt en rak linje mellan vattenbrynen. Då tar vi bort vattenståndets inverkan också!
Är det inte bara att avrunda pi till 3? ;)Ja, nu klickar det till, det var precis det, roten ur 2, men han dog, avrättades, grymt sa grisen.
Vaddå avrunda?! Definiera om!Är det inte bara att avrunda pi till 3? ;)