[OT] Memes, den stora tråden.

Tacksamt tema så tar några fler.
448155563_777283351198152_4124909884765503709_n.jpg
446873017_965210035650996_7932147181971874141_n.jpg
Handmaids Tail Voted Trump.jpg

Finns bryggare med inbyggd våg, där man bara behöver kolla på ett streck för att se när man har fyllt på lagom mycket kaffe.
Men då förlitar man sig på en våg, som en robot (usch), istället för att bonda med kaffepaketet, och låta det tala om för Dig hur mycket kaffe som ska brukas, för en perfekt kopp kaffe. Du öppnar paketet och känner doften, du känner konsistensen när du greppar om paketet, du ser och hör hur det finfördelade kaffet faller ner i filtret. Omedvetet bildar du dig en uppfattning om hur kaffet är beskaffat. Du behöver inte mäta. Du vet.

Men då förlitar man sig på en våg, som en robot (usch), istället för att bonda med kaffepaketet, och låta det tala om för Dig hur mycket kaffe som ska brukas, för en perfekt kopp kaffe. Du öppnar paketet och känner doften, du känner konsistensen när du greppar om paketet, du ser och hör hur det finfördelade kaffet faller ner i filtret. Omedvetet bildar du dig en uppfattning om hur kaffet är beskaffat. Du behöver inte mäta. Du vet.
Låt mig gissa. Du har inte wattmätare när du cyklar? ?

Fint skrivet, jag kände samma glädje som en skeppsbruten på en öde ö känner när hen ser ett skepp vid horisonten när jag läste det. Sen insåg jag att det handlar om färdigmalet kaffe, det var som att se skeppet försvinna i fjärran igen.

Tillbaka
Topp