OT/OnT: MeToo
Freddie L sa:Det tycker jag inte att du ska. Jag tycker att du skriver nyanserat och har vettiga invändningar.Mr. Scott sa:wukkaN sa:Mr. Scott sa:.A. sa:@brakastruten och @Mr Scott: ni har visat varför #metoo är så viktigt.
Tack, din kommentar visar hur viktig du tycker debatt är en demokrati.
@Mr. Scott: Din kommentar visar hur lite du är intresserad av debatt. Du verkar snarare obehindrat och utan mothugg få föra monolog. Oh the irony...
Jo, jag håller med. Jag blir helt nedsablad. Jag ger mig, ni verkar stå för ett mycket bättre samhälle och värderingar.
Att .A. och landen inte klara av att bemöta dig på samma vis är beklagligt men ändå inte förvånande. Jag gissar att de är lite mer känslostyrda än du, och då blir det svårt. Extra svårt i sådana här ”känslostormar” som dominerat sociala medier den sista tiden. De känner tydligt att de är (inte har) ”rätt” och att du inte tycker riktigt som de. Då blir det nog lätt lite härskartekniker av ren frustration.
Personligen är jag nog övervägande positiv till företeelsen #metoo, men jag har haft lite för mycket annat på sistone så jag är dåligt insatt i detaljerna. Måste erkänna att jag, som definierar mig som en ”snäll kille”, tycker att det är kul om ”de tuffa killarna” får svettas lite.
Tack, Freddie,
Min ödmjukhet var lite spelad. Jag reagerade lite som du på inläggen. Det var ju uppenbara inslag av härskarteknik vi såg där och jag hoppades att fler skulle tänka som du iom min kommentar.
Jag jobbar inte nu och har kunnat följa debatten ganska noga. Men som jag skrev så är jag inte riktigt säker på vad det hela handlar om, om vi ska vara riktigt noga.