OT: Ont om Tesla?

Hej.

Har någon med cykelintresse en Tesla i garaget.

Kanske Tesla har varit omöjliga att göra med vid krock(få ersättningsfordon) få nya uppgraderingar. Någon har kanske tom. lyckats monterat dragkrok själv på sin S-modell.

Nästan alla "äldre" har medföljande supercharging tills bilen dör om jag uppfattat det rätt?

Bara att handla...

Fast det verkar komma många nya bilar som tar drag och takräcke

Eller hur och fast några listat ut hur man monterar ett drag på en S gör det inte lagligt för det.
Det kan bli enorma summor om man drar släp och det går åt skogen så jag resonerar att det är bäst att glömma den idén.

Nu dock kostar en S 350.000 och man vågar nästan chansa då känner jag. Många som säljer sina teslor skriver även att de köpt ny tesla.

Något som jag oroas för hos företaget är att de får likvid-brist och sedan kan komma häva utlovat supercharging eller så. Inte helt orimligt när Mercedes släppte sin garanti när de märkte att nya sättet med att lackbehandla gick åt skogen.

Beror på. Ska du mest ladda hemma så finns det många fina alternativ nu, Ioniq 5 verkar grym t.ex.

Men jag hör från fler och fler icke-tesla-ägare om trängsel vid laddstationer och problem med betalning osv, det försprånget verkar snarast öka för Tesla. Sen har nog bilarna både för- och nackdelar.

Det är ju faktiskt ganska bra att ha en gammal Merca på släp efter Teslan, då är det ju bara att skifta när man får batteritorsk.

Räkna på ägandekostnaderna på en gammal S.. bara försäkringen är lätt runt 1500 kr / månaden. De beggade på blocket är orimligt dyra. Kolla KVD och Teslas egna begagnatförsäljning (de tar dock alltid bort fri supercharging på bilar som passerar dem) så är priserna mera rätt.

Det är ju faktiskt ganska bra att ha en gammal Merca på släp efter Teslan, då är det ju bara att skifta när man får batteritorsk.

Lite av min dröm att ersätta blåa E-klassen med Tesla men för att få ett godkänt drag så måste de vara X.
X är dyr och låter som en susande flygkabin och listerna flyger av i tre-siffriga hastigheter, kvaliteten är ett skämt.

Blåa kupén är från 94, har trä-inredning, låter tyst och går som faren. Det blir därför motvilligt att gå över till skrammel-tesla för att köra på el.

Idén slog mig häromdagen att konvertera om bensinmotorn till el som en del tillverkare faktiskt erbjuder idag(80-tals porsche)

Vi är väldigt nöjda med våran Hyundai Kona. Göteborg → Sälen gick galant med ett laddstopp i Grums, trots att det var närmre -20 ute (utan takbox). Sommartid får vi drygt 40 mil i räckvidd, så det täcker helt och hållet våra behov. Möjlighet till dragkrok finns så att man kan ha ett cykelställ bak. Vi körde på takräcke istället, men det suger rejält med räckvidd om man har tre cyklar på taket.

Tesla modell 3 klarade sig men den ser ut som ett Ufo.

Annars nej, Moderna försäkrar inte Tesla och det luktar bara varningsflagga. Kanske mera ur försäkringbolagets synvinkel men ändå.

Det är många bilar som Moderna inte tar, för mycket effekt brukar göra att bilen blir diskvalificerad bland annat hos dem.

Trygg Hansa och Watercircles brukar rekommenderas för Tesla.

Det är många bilar som Moderna inte tar, för mycket effekt brukar göra att bilen blir diskvalificerad bland annat hos dem.

Trygg Hansa och Watercircles brukar rekommenderas för Tesla.

Det finns ett avsteg isåfall för krut-bilarna har jag på entusiastförsäkring hos moderna(bilsport & mc)

Men Watercircles!?

Tillbaka
Topp