Förlåt, men det där resonemanget (ehuru jag såklart kan förstå att du känns frustrerande) framstår närmast som infantilt. Du har rimligtvis haft möjlighet att ta del av ett och annat bidrag vid din energieffektivisering; för varje krona dyrare elen blir ökar takten med vilken fin investering återbetalar sig; med stor sannolikhet har du ökat värdet på din egendom.
Vi befinner oss i en exceptionell situation. Att människor får gå från hus och hem är i längden antagligen inte bra för någon, om det sker i större skala. De åtgärder som sätts in är ju rimligtvis av tillfällig natur (och kommer, utifrån det förslag som verkar ligga närmast till hands ha en begränsad brinntid).
Jag befinner mig i en motsvarande sits som du beskriver, jag är väldigt glad över att inte vara beroende av politikers välvilja och valfläsk för att kunna betala mina framtida elräkningar.
Återigen, inget illa ment; jag förstår din reaktion, jag hoppas dock att du kan finna argument att se att du antagligen sitter i en god sits, även om ett gång medmänniskor får hjälp i en svår situation.