[OT] Top Gear vs. Alabama!

slhap

Ny medlem

Top Gear gänget ger sig an Rednecksen i Alabama, uppdraget; vem kan dekorera polarens bil så att han blir sjuten eller arresterad..

Rödnackarna är verkligen helt absurdt galna!

Haha såg det avsnittet i måndags, helt galet vad kass bil man får för 1000$ där borta. Dom rullade, men dom var inte vackra.

The Stig's american cousin kör bilarna på bana också, han var tjockis.

Dom ska äta roadkill också.

Varför skulle det vara uppgjort?! Har mycket svårt att tro det.

För övrigt var det Top Gear-avsnittet bland de bästa som gjorts! =)

Jag bodde i grannstaten Georgia i tre år.. om det nu är uppgjort, vilket jag inte tror, så är det inte långt från verkligheten..

Peter C skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför skulle det vara uppgjort?!

För att de vill tjäna pengar?

De åker in på en bensinmack, en fet, upprörd gubbe kommer ut, ett gäng huliganer anländer i en stor buss för att spöa skiten ur dem.

Nog för att jag tror att folk kan bli uppretade på sånt här, men att börja jaga någon är ju bara löjligt.

Det är bra underhållning, för bra underhållning. ;)

/Adam

alltså man blir ju mörkrädd hur en del personer kanreagera på så lite :D de håller ju på att bli lynchade.

o äre bara jag som uppfattar det som att det är de, som blir efetrsökta på polisradio o ska gripas? o inte de som kastar sten

skrev:
> Sjuka amerikaner som vanligt.

> alltså man blir ju mörkrädd hur en del personer kanreagera på så lite :D de håller ju på att bli lynchade.

Bla bla.. slentrian USA-bashing. Å inte så lite sten i glashus heller för den delen.

Prova o sätt tre 08:or i dekorerade bilar o och glid runt i Pajala med texter som: "JAG ÄR BÖG", "FINSKA ÄR FÖR IDIOTER" etc o se vad som händer...

Eller för all del. Kör lite cruising i downtown Alby med några väl valda negationer om invandrarkultur på bilen...

Eller varför inte prova att rita lite skämtbilder av muslimska profeter och publicera i någon liten tidning...

Eller varför inte kryssa runt Happymtb.org i en virtuel bil med slogans som "Ned med HNS - Mer NS byggen i Hellas"...

Att provocera är löjligt lätt, o ärligt, något mer lättprovocerat än happys användarkår får man nog leta efter. Det har åtminstånde en konceptkonstnär för länge sedan listat ut. Å hur var det nu med den där cykelförsäljaren som skulle få kompani-happy-spö för att han råkat sälja en för stor ram till någon icke-cyklist...

Senast redigerad av en moderator:
Det finns rötägg i alla kulturer, det är inget konstigt. Frågan är bara hur många och hur vanligt och hur lätt retade dom är.
Dessutom var det där ganska snälla saker, prova att skriva negativa saker om USA. DÅ jävlar!

Jag kan hålla med om att vi har en massa förutfattade meningar om det landet. Efter att ha bott där upptäckte man att där finns trevliga människor, men också att många är värre än vad jag någonsin trodde.

Rippa:

Jag tror inte många happyiter skulle vara beredd att göra illa någon för att de har "Cykling suger" målat på bilen. Jag tror heller inte att någon ens skulle bry sig ifall det tex stog "Anitra for stadsminister" på en bil.

Eller har jag fel?

/Adam

Senast redigerad av en moderator:
Rippa, jag har mycket svårt att se att nån i pajala skulle börja kasta sten o hota döda nån bara för att man skriver det du skrev. nån lär bli sur, men inga dödshot o stenkastning, vetefan om det ens skulle ske i alby. du lär få en jävla massa surt folk efter dig, men kasta sten vetefan.

Jensen skrev:
> Rippa, jag har mycket svårt att se att nån i
> pajala skulle börja kasta sten o hota döda nån
> bara för att man skriver det du skrev. nån lär
> bli sur, men inga dödshot o stenkastning, vetefan
> om det ens skulle ske i alby. du lär få en
> jävla massa surt folk efter dig, men kasta sten
> vetefan.

Det står G4S på min bil som jag jobbar i och den är
ständigt utsatt för stenkastning. allt från singel till kullerstenar.
Det behöver inte stå mycket annat. :)

//
A.J

Tjena!

FSR.. Jag har aldrig kastat sten på en G4S bil men har skottat in två-tre stycken, dom har en tendens till att alltid felparkeras utanför mitt jobb.. :P

Tillbaka
Topp