[OT] Vad äter du i kväll?

Bilagor

• shopping.webp
    shopping.webp
    26.6 KB · Besök: 39
Igår kväll blev det 1,5 dl kvarg, 1/2 banan och 50 g jordgubbssylt till kvällssnack innan läggdags. Ca 244 kcal, vilket var vad jag hade kvar att spela med för att fortfarande klara kaloriunderskottet på 500 kcal/dag. Det funkade att sova på.

Jag blir så jävla glad när jag hittar en affär med bull-olles paltbröd. Kapar ner dom i fjärdedelar med en såg (de är ju frysta) och återfryser. Sen är det snabbt gjort att steka upp lite fläsk, reda en vitsås och sjuda paltbrödet. Det bästa jag vet.
Tyvärr finns inte bull-olles längre. BakeMyDay köpte upp det för ett par år sedan, och lade ner bageriet i somras. Ev tillverkar de paltbrödet vidare i nåt annat av sina bagerier, men en hel del andra av bull-olles bröd som de i samband med nedläggningen lovade skulle bakas vidare försvann ur butikerna strax innan jul.

Jag blir så jävla glad när jag hittar en affär med bull-olles paltbröd. Kapar ner dom i fjärdedelar med en såg (de är ju frysta) och återfryser. Sen är det snabbt gjort att steka upp lite fläsk, reda en vitsås och sjuda paltbrödet. Det bästa jag vet.
Tack för tipset med sågen för frysta varor! Det var rea på fryst skinka vid jul. Bara 30 kr/kg. Men jag visste inte hur jag skulle få användning för den hel, då jag inte gör av med så mycket vid ett tillfälle.

Runt 150 kcal. Då hade jag käkat, i min smak något smakfullare, även om ägg och apelsin också är gott. Lätt att bränna bort 150 kcal på cykeln och unna sig något roligare.
Jag har restriktion på träning, så då blir det till att hålla igen på maten istället. Jag kan inte träna hur mycket som helst utan att krascha. Har testat det tidigare och det har inte funkat. Jag har redan cyklat trekvart i dag, vilket redan det var över dagens kvot för att inte hamna över veckans planerade träningsbelastning på ca. 710 TRIMP. Så jag behöver ligga på min BMR (Basic Metabolic Rate) i dag v.g. energiintag (ca. 2600 kcal), eftersom cyklingen bara brände ca. 500 kcal. Detta för att fortfarande ha underskott på ca. 500 kcal per dag. Jag siktar på att gå ned 1/2 kg/vecka.

Addendum: Det blev f.ö. faktiskt två apelsiner och två ägg efter kl. 18 i dag. Summa ca. 228 kcal (små men goda apelsiner). Ligger ändå på ett underskott på drygt 1000 kcal i dag (motsv. 1,4 hg kroppsfett). Men jag tror jag klarar mig på det i dag. Nu är det snart läggdags.

1737146131134.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp