[OT] Vad äter du i kväll?

Tjena!

Igår var detta en del av en av sex serveringar.
Gogogagas Signature Dinner på Stacy'z hotell i Göteborg rekomenderas varmt.

20250223_171013.webp

Helstekt kycklingfilé ca 200 gram kryddad med spiskummin och cayenne, med krämig potatissallad (färdigköpt) och kokta gröna ärtor till. Snabblagad och god vardagsmat ikväll när jag inte orkade laga något avancerat.

Idag, på 39-årsdagen av mordet på Olof Palme, äter vi samma som då ( jo, jag för anteckningar 🤓), en äkta åttiotalsrätt, 'räkor på risbädd'
Visa bilaga 754473
Snacka om comfort food.
Hmm en rätt jag aldrig ätit, trodde att jag skyfflat in allt som 80-talet hade att erbjuda.
Ska kika om det finns något recept, bara det inte ingår frukt (frugan gillar inte). Jag fullkomligen älskar flygande Jakob, fläskfilé med banan och curry och andra sådan smarriga grejer.

Efter Carspects beslut om ombesiktning så blev det aw på tre ställen, vin, öl/ vin och vin och nu väntar räkor och vin. Mannen på Carspect verkade vilja hitta varje tänkbart fel, inkl. diverse damasker och bälgar. Eventuellt blundade han för någon felkod och en ABS-lampa så jag får väl ändå vara nöjd.

Hmm en rätt jag aldrig ätit, trodde att jag skyfflat in allt som 80-talet hade att erbjuda.
Ska kika om det finns något recept, bara det inte ingår frukt (frugan gillar inte). Jag fullkomligen älskar flygande Jakob, fläskfilé med banan och curry och andra sådan smarriga grejer.
Varken snassnass eller banan 😄

Idag, på 39-årsdagen av mordet på Olof Palme, äter vi samma som då ( jo, jag för anteckningar 🤓), en äkta åttiotalsrätt, 'räkor på risbädd'
Visa bilaga 754473
Snacka om comfort food.
Själv körde jag testcykel den dagen. På lördagen sprang jag på Martin Ljung som stoppade mig och undrade var Barowiak låg där han skulle uppträda i Uppsala. Men stället var stängt. Han hade tydligen missat att allt var inställt pga av att Palme var död. Kändes som att inte ens visste att Palme var död. Det rekommenderades även att idrottsklubbar skulle ställa in all aktivitet den helgen. Men jag och en till kunde inte hålla sig. Sen utepremiär.

Bilagor

• Skärmavbild 2025-02-28 kl. 21.23.17.webp
    Skärmavbild 2025-02-28 kl. 21.23.17.webp
    117.8 KB · Besök: 73
Senast ändrad:
Sesamkyckling. Friterade kycklingbitar som man lägger i en asiatisk sås med sesamolja, vinäger, soyasås, honung, chillisås, brunt socker, salt och peppar och rostade sesamfrön. Ris till.

Bilagor

• IMG_98541.webp
    IMG_98541.webp
    349.6 KB · Besök: 43
1000009887.webp

Allt på menyn fast på 2 kvällar och några delat på 2 personer. Delad första plats mellan musslorna och steken, resten var 9.5. All mat tillagad efter beställning, ingen värmning i micro.

Stekt fläskfilé med stekt potatis (kokt från igår), tomater och en rejäl klick med smakrik vitlöksyoghurt. Och en liten klick äppelmos...:giggle:

IMG_20250421_174710881_HDR~2.webp

Värmebölja på 28-30 grader gör mig inte så sugen på varm mat ikväll, så det får bli en hemgjord grekisk sallad med Fetaost, Kalamata-oliver och lite färskt bröd till. 😋

IMG_20250717_185956787_HDR.webp

Enkel ungkarlsmat efter en jobbig arbetsvecka.

Halloween-färgad stekt potatis (sötpotatis från Egypten) med prinskorv, senap och majonnäs toppad med färsk och stark finhackad Habanéro. 😛

Med ett glas iskall citronlemonad till.

IMG_20251031_173944143~2.webp

Tillbaka
Topp