Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grillade Parisare igår, morsans recept.
Jäklar vad goda de blev!![]()
Nej nej nej, morsans Parisare är med nötfärs!Tjena!
Grillade du falukorv? Ni ett ju kloka där inne i skogarna.
Norrländsk parisare är väl falukorv stekägg och bröd typ.Nej nej nej, morsans Parisare är med nötfärs!
Falukorv? i Parisare??
Norrländsk då?Norrländsk parisare är väl falukorv stekägg och bröd typ.
Norrländsk variant: I norra Sverige är "parisare" ofta en tjock skiva falukorv stekt och serverad i hamburgerbröd med tillbehör.
Precis! Nötfärs ska det ju va!Tjena!
Överallt där jag ätit parisare så har det varit med falukorv iallafall. Men när jag googlar lite så verkar det inte helt ovanligt med nötfärs heller.
Va!?Var är alla norrlänningar? Parisare är inte falukorv, det är sin egen korv, med typ dubbla diametern. Absolut ingen nötfärs, jävla hädelse. Serveras i hamburgerbröd med typ samma tillbehör som varmkorv med bröd. Godast Parisare köpte man på Bigges på Rådhustorget (tror torget hette så) i Umeå. De skar korven på snedden så den blev lite större. Skitmat egentligen men när man var en knatte så var det bättre än hamburgare med alla grönsaker.
Edit: ort
Va!?
Beror nog på var man äter sin parisare. Exvis
https://www.koket.se/parisare liknar någotsånär originalet.
Norrland.. Pölsa och blodpalt.![]()
Parisare (korv) – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jag åt parisare som barn. Köttfärs på bröd, stekt i panna som en enhet. Femtiotal.Vi var först i Umeå
Isåfall menar du Medisterkorv?Var är alla norrlänningar? Parisare är inte falukorv, det är sin egen korv, med typ dubbla diametern. Absolut ingen nötfärs, jävla hädelse. Serveras i hamburgerbröd med typ samma tillbehör som varmkorv med bröd. Godast Parisare köpte man på Bigges på Rådhustorget (tror torget hette så) i Umeå. De skar korven på snedden så den blev lite större. Skitmat egentligen men när man var en knatte så var det bättre än hamburgare med alla grönsaker.
Edit: ort
Jag såg att det skrevs nåt sånt men jag har ingen aning. Nötfärsparisare blev refuserad av Wikipedia åtminstone. Jag kan tänka mig att Statoil som kom till Sverige på 80 talet sålde falska parisare till Skåningar, det hade inte funkat i Norrland.Isåfall menar du Medisterkorv?