[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Körde gammalt objektiv igår, Chinon 50mm f/1.9. Det är något visst med äldre objektiv. Lite softare, lite mjukare känsla, men ändå tillräckligt skarpt.

_DSC6559_Small.jpg

_DSC6549_Small.jpg

_DSC6551_Small.jpg

_DSC6561_Small.jpg

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Promenad idag i skogen kring Vibergshultet.

_DSC6819_Small.jpg

_DSC6859_Small.jpg

_DSC6830_Small.jpg

_DSC6856_Small.jpg

När vi satt och käkade så tittade jag upp mot himmelen och såg fyra stycken såna här flyga väldigt högt ovanför oss. Eftersom min 70-300 är just 70-300 så kunde jag inte få någon vettig bild på dom. Vi tyckte dock det såg ut som havsörnar. Hur som helst så var det jävligt fett!

_DSC6769_Rovfågel.jpg

liten_ninja

Medlem
Packat och klart så nu rullar jag iväg till skogen och ser om jag kan fånga några roliga svampar på bild....
Visa bilaga 510835
Älskar all roliga svampar om hösten! Lite knäppt men jag blir så jäkla glad av att se dem :P

Smutt ryggan ser ut. Tack för det uppslaget. Jag har flera gamla LowePro-väskor men inte haft koll på det nya som är smidigt nog att cykla med. Blir sugen på att få med min gamla systemkamera ut på stigarna :-)

tmalm

Aktiv medlem
Promenad idag i skogen kring Vibergshultet.

Visa bilaga 510691
Visa bilaga 510694
Visa bilaga 510692
Visa bilaga 510693

När vi satt och käkade så tittade jag upp mot himmelen och såg fyra stycken såna här flyga väldigt högt ovanför oss. Eftersom min 70-300 är just 70-300 så kunde jag inte få någon vettig bild på dom. Vi tyckte dock det såg ut som havsörnar. Hur som helst så var det jävligt fett!

Visa bilaga 510695
Grymma bilder!

/T

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Köpte mig ett gammalt objektiv igen. Ett Meyer-Optik Görlitz Lydith 30mm f/3.5. Självklart blev det en skogssväng! Och vad hittar man i skogen... om inte svamp (och lite annat förstås)?! Är himla glad att äntligen kunna få bidra till den fina samling vi har, som snart förtjänar enegen "Visa din svamp (och då inte fotsvamp)"-tråd.

_DSC7386_Lydith_Small.jpg

_DSC7485_Small.jpg

_DSC7477_Small.jpg

_DSC7505_Small.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer