Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sambal Oelek sa:Härlig hempendling idag
Sambal Oelek sa:Hempendlingen idag var världsklass, tog en omväg via Vättlefjäll, första dagen det var varmt på riktigt! Var lite badsugen men tar det till helgen istället.
Björsbovägen. Sedan är det mitt i Vättlefjäll någonstans ? (strax nordost om gbg)ensamvarg sa:Sambal Oelek sa:Hempendlingen idag var världsklass, tog en omväg via Vättlefjäll, första dagen det var varmt på riktigt! Var lite badsugen men tar det till helgen istället.
Nice. Öxnapotten eller Valbergs öga?
det är Hundesjön. Lite nedanför Nödingeensamvarg sa:Öxnapotten & Valbergs öga är två tjärn uppe i brandområdet. Jag har bara gått runt det så aldrig sett dem. Gissar att det är någon av dem.
Sambal Oelek sa:Ja idag blev det en försenad badpremiär i Vättlefjäll. Helt underbart var det. Faktiskt inte speciellt kallt, tog en rejäl simtur. Helt underbart nu!! De bredvid mig här hade en uppblåsbar kanot, såg väldigt trevlig ut faktiskt. Kanske man behöver en sådan?
Ok. Tack. Såg ju fin ut. Får höra med regeringen lite.akt1 sa:Sambal Oelek sa:Ja idag blev det en försenad badpremiär i Vättlefjäll. Helt underbart var det. Faktiskt inte speciellt kallt, tog en rejäl simtur. Helt underbart nu!! De bredvid mig här hade en uppblåsbar kanot, såg väldigt trevlig ut faktiskt. Kanske man behöver en sådan?
Perfekt....
Jag har denna uppblåsbara kajak, lite tung men i övrigt ger jag den 5/5 fulla indianer.
Har ingen vidare erfarenhet av kajaker, men denna ser jag som min egen båt.
https://www.decathlon.se/kajak-wabash-1-eller-2-platser-id_8362028.html
Källis sa:Några bilder från cyklingen i skog och mark.
...gulliga små växter på nära håll som ger dem en helt ny dimension...
//Källis
ett bra makroobjektiv ger sådana fina bilderTant_Trek sa:Källis sa:Några bilder från cyklingen i skog och mark.
//Källis
Frågor man inte vågar ställa, egentligen:
Vad har man för kamerautrustning för att kunna ta den här typen av bilder?
Måste man jobba med ljuset på något särskilt sätt?
Annan teknik man behöver behärska, slutartider, bländare och sånt?
Allt mitt fotande är bara "i farten", aldrig komponerat/planerat, så jag har liksom aldrig kommit förbi autofokus-fotandet... pinsamt!
Tack! Så, "investera och experimentera" är en bra start, helt enkelt? Fascinerande värld som jag är väldigt sugen på att dyka in i, när jag ser den typen av bilder!Sambal Oelek sa:ett bra makroobjektiv ger sådana fina bilderTant_Trek sa:Källis sa:Några bilder från cyklingen i skog och mark.
//Källis
Allt mitt fotande är bara "i farten", aldrig komponerat/planerat, så jag har liksom aldrig kommit förbi autofokus-fotandet... pinsamt!
Tant_Trek sa:Källis sa:Några bilder från cyklingen i skog och mark.
//Källis
Jag bryr mig sällan om sådana parametrar ? men stor bländare och bra närgräns åstadkommer sådana där bilder med lite experimenterande. Ballt ljus är ett plus.diHib sa:Tant_Trek sa:Källis sa:Några bilder från cyklingen i skog och mark.
//Källis
Har för mig Källis använder en kompakt modell bättre typ Canon G7X?
Att behärska slutartid, bländare och ISO anses som A och O vid fotografering så det bör du absolut läsa på om :)
För kort skärpedjup används stor bländare (litet F-tal)
“Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light, I just make pictures…”
~ Vernon Trent
42Hz sa:Kan det vara en brygga du har fotat den på?! Skulle gissa på en Kärrspindel, första gången jag själv såg en sån trodde jag att det var någons tarantella eller liknande som rymt från fångenskap för så stora spindlar kan ju inte finnas naturligt i Sverige! ;)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kärrspindel
Pepperazzi sa:42Hz sa:Kan det vara en brygga du har fotat den på?! Skulle gissa på en Kärrspindel, första gången jag själv såg en sån trodde jag att det var någons tarantella eller liknande som rymt från fångenskap för så stora spindlar kan ju inte finnas naturligt i Sverige! ;)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kärrspindel
Kärrspindel verkar stämma. Huga, bara att ta fram napalmen och bränna bryggan då.