Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var det någon annan än jag som satt med kalkylbkladet uppe och noterade varvtider ?
Med gnet på konstant effekt passar han väl bättre på tempo lvg. Har han någon spurtförmåga överhuvud taget?Ja, happy hade väl som förslag att han skulle visa var skåpet ska stå i XC. Möjligen mest realistiskt på svenskanivå (Herr).
Han tappade väldigt lite tid på det. Tror han ändå gick strax under 30 på det varvet. Men kan varit runt 8400. Syns ju en liten spik upp där, som avvikerSyns felskäret i kurvan? Kommer inte ihåg vilket varv det var.
MSR handlar väl om att gömma sig i klungan och åka med så billigt som möjligt fram till backarna på slutet där det går undan rejält ffa på Il Poggio och sen vildsint utförskörning och ev. spurt. Känns inte som ett lopp för en "dieselmotor" såvida man inte snackar hjälpryttarrollen.NvdP i Milan-San Remo?
Han kanske kan bli proffscyklist efter skridskokarriären.Med en vikt uppgiven som 82kg blir det 4,9 w/kg på 85 minuter. Det är mer än jag klarar (och slut på meddelande).
Som tröskelfantom kanske spänna bågen på P-R då? Där finns ju tradition.MSR handlar väl om att gömma sig i klungan och åka med så billigt som möjligt fram till backarna på slutet där det går undan rejält ffa på Il Poggio och sen vildsint utförskörning och ev. spurt. Känns inte som ett lopp för en "dieselmotor" såvida man inte snackar hjälpryttarrollen.
Tempo är väl det inom lvg-cykling som borde passa bäst.
Jag gissar att om man tittar på effektkurvor för cyklister under P-R kommer man att se mkt variation snarare än jämn hög effekt.Som tröskelfantom kanske spänna bågen på P-R då? Där finns ju tradition.
Kanske om han bodde i Stockholm och hade ett holländskt namn. Jag vet inteDetta har kanske redan diskuterats, men har noterat att när media pratar om nvdp så säger man ofta "Från Trollhättan" i samma mening och förstorar detta. Visst, Sverige är ingen stor skridskonation och det bor ju inte 1 miljon människor i Trollhättan men är det verkligen så sjukt att han just är från Trollhättan att detta måste nämnas i tid och otid? Hade media sagt på samma sätt om han hade varit från Stockholm?
Nej, jag tror det är för att Stockholmare inte bara ska ta för givet att han är från Stockholm. Inte konstigt att dom reagerar?Kanske om han bodde i Stockholm och hade ett holländskt namn. Jag vet inte
Cyklingen behöver en ny Jens Voigt. Kan lätt höra VdP säga "shut up legs!"MSR handlar väl om att gömma sig i klungan och åka med så billigt som möjligt fram till backarna på slutet där det går undan rejält ffa på Il Poggio och sen vildsint utförskörning och ev. spurt. Känns inte som ett lopp för en "dieselmotor" såvida man inte snackar hjälpryttarrollen.
Jag tycker det är dags att visa Strasser var skåpet ska stå vad gäller ultracykling.Cyklingen behöver en ny Jens Voigt. Kan lätt höra VdP säga "shut up legs!"
Var det någon annan än jag som satt med kalkylbkladet uppe och noterade varvtider ?
Varvtider (s)
Visa bilaga 538842
Accumulerad diff (s)
Visa bilaga 538857
EDIT: lite bättre skala
Nils kanske är den första från Trollhättan som åstadkommit något genom historien. Då är det ju stort!Detta har kanske redan diskuterats, men har noterat att när media pratar om nvdp så säger man ofta "Från Trollhättan" i samma mening och förstorar detta. Visst, Sverige är ingen stor skridskonation och det bor ju inte 1 miljon människor i Trollhättan men är det verkligen så sjukt att han just är från Trollhättan att detta måste nämnas i tid och otid? Hade media sagt på samma sätt om han hade varit från Stockholm?
Stämmer det verkligen? Han är inte med här i alla fall ?App, app, nu glömmer du Clark Olofsson. Han ske enligt wikipedia var bördig från Trollhättan.
Undrar vilken person som skulle få för sig att driva hans inkluderande i det sällskapet.Stämmer det verkligen? Han är inte med här i alla fall ?
![]()
Trollhättans Park of Fame – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Lite sött att man hade tänkt att Trollhättan skulle producera två personer om året i kaliber med Frank Andersson och Carlsson på taket...Stämmer det verkligen? Han är inte med här i alla fall ?
![]()
Trollhättans Park of Fame – Wikipedia
sv.wikipedia.org
De får väl starta Clark Olofsson School of Crime?!Lite sött att man hade tänkt att Trollhättan skulle producera två personer om året i kaliber med Frank Andersson och Carlsson på taket...
Nisseskolan finns ju redan.Eller Nils van der Poel School of Speed Skating?
Ska man tro en av DN:s krönikörer så är det kanske skimo (ski mounataneering) som gäller för NvdP
![]()
Johan Esk: Tack för showen – 2026 finns ett annat guld att vinna
Andra OS-guldet för Nils van der Poel som nu kan lämna skridskoisarna. Är nästa utmaning att ta ett nytt OS-guld i skidalpinism om fyra år.www.dn.se
Visa bilaga 538896
/J
Har inte riktigt koll på storleken på de som sysslar med den grenen. NvdP är väl ingen jätte men inte heller någon riktig bergsgetstyp. Annars låter det väl inte helt galet i mina novisöron - borde ju ha mycket med hjärt-lungkapacitet och förmåga och ligga och plåga sig på hög belastning och med så låg fart att taktiken i alla fall inte bör styras av luftmotstånd som i cykel.Ska man tro en av DN:s krönikörer så är det kanske skimo (ski mounataneering) som gäller för NvdP
![]()
Johan Esk: Tack för showen – 2026 finns ett annat guld att vinna
Andra OS-guldet för Nils van der Poel som nu kan lämna skridskoisarna. Är nästa utmaning att ta ett nytt OS-guld i skidalpinism om fyra år.www.dn.se
Visa bilaga 538896
/J
Har du graf även för 5000m loppet? Kan du isåfall lägga in den kurvan också vid sista 5000m av dagens lopp?
Å andra sidan, han har ju ändrat sig förr.Låter inte som det blir elitsatsning i annan sport just nu
![]()
”Är inte skyldig sporten mitt liv och min framtid”
PEKING/STOCKHOLM. Nils van der Poel gjorde det alla förväntade sig och tog dubbla guld i Kina. Nu kan OS-hjälten tvingas till operation. – Det är en typ av bråck. En form av överansträngning, avslöjar van der Poel.www.expressen.se
Hm, undrar var de skulle hittat den parkamraten.
"Nils van der Poels tränare Joel Eriksson avslöjar att guldmedaljören hade mer i sig efter loppet.
– Det första Nils sa efter loppet var att han kunde köra fortare, säger Joel Eriksson.
Hur mycket fortare hade han kunnat köra?
– Han hade absolut kunnat köra ett par sekunder fortare om han hade fått en parkamrat som var jämn."
![]()
JAAA! Nytt OS-guld till Nils van der Poel – krossade världsrekordet
PEKING/STOCKHOLM. Guld – och världsrekord! Nils van der Poel gjorde det igen. På 10 000 meter tog svensken sitt andra OS-guld – och krossade allt motstånd. Han var helt överlägsen när han gick i mål 12.30.74 – nytt OS- och världsrekord – 13.85 sekunder före tvåan Patrick Roest. – Vi fattade...www.expressen.se
Ja, det är väl 10000-kronorsfrågan.Var ska man hitta nån som är jämn med han?
10000-metersfrågan?Ja, det är väl 10000-kronorsfrågan.