GoranS
Aktiv medlem
[OT] Van der Poel - Vinner MM och får Bragdguldet?
Jämfört med vad? Befolkningen i sin helhet? Ja! Världseliten i cykel? Nej!NvdP bättre cyklist än de flesta?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jämfört med vad? Befolkningen i sin helhet? Ja! Världseliten i cykel? Nej!NvdP bättre cyklist än de flesta?
Hans felskär var inte bra för hjärtat.
Grymt imponerande! Och lite djärvt att gå för VR, läste i en intervju med honom att risken för att ramla är som störst mot slutet när benen är fulla av mjölksyra. Därför jag fick maxpuls när han tog ett felskär.
Träna som NvdP? Ca 30tim/v cykel i uppbyggnadsfas körde han. Detaljer att inspireras av finns i hans träningsdokument här: How to Skate .
En skalp är en skalp, jag har spöat Skanåker i pistol.Man får väl flika in här att man ställt av både förbundskapten Joel Eriksson o expertkommentator Daniel Friberg på inlines när det begav sig?...Kan ha varit SM 1999 eller 2000, dom va rätt unga då medan jag va senior ska väl tilläggas...Joel va riktigt vass trots ung ålder, slog min klubbkompis, shorttrackåkaren Martin Johansson (med ett par OS) i spurten på 500m men blev omdiskuterat diskad för knuff i sista kurvan.
Vådaskott som träffade honom?En skalp är en skalp, jag har spöat Skanåker i pistol.
Nej, han var gammal och jag var "ung" men det är väl onödigt att berätta?Vådaskott som träffade honom?![]()
Jag har iaf lika många vilodagar som NvdP. ?Mycket träning i tävlingsfart: "last two seasons I regularly skated 240 laps of 30,0 weekly" detta är genomsnittfarten för världsrekordet.
Tränade 5 dagar, vilade två. Vilken jäkla volym. Undrar hur benen känns på fredag kväll efter dessa veckor.
Example week during the Aerobic season
Mon 7h biking at 260W
Tue 6h biking 250W
Wed 2h x-country skiing + 4h biking at 250W
Thu 7h biking at 265W
Fr 6h biking at 240W
Sat Resting
Sun Resting
Example week during the Threshold season
Mon 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 4x30min 401W with 5min rest, 2,5h 220W)
Tue 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 5x20min 405W with 4min rest, 3h 220W)
Wed 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 6x15min 408W with 4min rest, 3h 220W)
Thu 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 4x20min 405W with 4min rest, 3h 220W)
Fr 5h biking (5min 200W, 6min 260W, 9x10min 406W with 3min rest, 2,5h 220W)
Sat Resting
Sun Resting
Jag har ibland ännu fler ?Jag har iaf lika många vilodagar som NvdP. ?
Skejting, V-stil. Svenska påhitt :)Jag gillar verkligen när idrottare går utanför boxen och tar disruptiva steg i utvecklingen av sin idrott.
Hon drar iaf inte 400+ w i 80 min?Nu undrar jag verkligen hur mycket Tove tränar.
Källa på det? ?Hon drar iaf inte 400+ w i 80 min??
V-stil kanske, men skejt är det väl Bill Koch som fått mest kredd förSkejting, V-stil. Svenska påhitt :)
Fast det var inte han som uppfann stilen. Mer att han populariserade/utvecklade den. Tror inte det är möjligt att som för V-stilen hitta en tydlig upphovsman till skejten.V-stil kanske, men skejt är det väl Bill Koch som fått mest kredd för
![]()
Bill Koch – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jag har ibland ännu fler ?
Enligt denna källa ska första skejtloppet arrangerats redan 1929!Fast det var inte han som uppfann stilen. Mer att han populariserade/utvecklade den. Tror inte det är möjligt att som för V-stilen hitta en tydlig upphovsman till skejten.
Instämmer. Därav "kredd" och inte uppfinnare ?Fast det var inte han som uppfann stilen. Mer att han populariserade/utvecklade den. Tror inte det är möjligt att som för V-stilen hitta en tydlig upphovsman till skejten.
Menar du att det fanns någon annan som skärade skidorna av misstag innan honom eller att det fanns någon annan som konsekvent och medvetet gjorde det? Om det senare, vem?Boklöv var garanterat inte först med särade skidor.
Menar du att det fanns någon annan som skärade skidorna av misstag innan honom eller att det fanns någon annan som konsekvent och medvetet gjorde det? Om det senare, vem?
På fyllan?En dansk, så klart!
De flesta källor säger att "I ett långlopp i Sverige hade Bill Koch sett åkare använde denna nya teknik, med skridskoskär. Han testade det och han vann världscupen 1982."V-stil kanske, men skejt är det väl Bill Koch som fått mest kredd för
![]()
Bill Koch – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Så hur vet du då att han hoppade V-stil vid de tillfällena?De första hundra hoppen är inte filmade.
Alla danskar(och skåningar) är gamla alkoholisterPå fyllan?
Alla danskar(och skåningar) är gamla alkoholister
När ett påstående om alkoholism kommer från en just en värmlänning, ja då vet vi, här har vi ett expertutlåtandeAlla danskar(och skåningar) är gamla alkoholister
Om det inte framgår så är det mest en kontring på ett tidigare inlägg som uttalar att en person är gammal alkoholist, ganska unket.När ett påstående om alkoholism kommer från en just en värmlänning, ja då vet vi, här har vi ett expertutlåtande
Ja Jo jag fattade det. Det är mest att jag är ett fan av svepande generaliseringar. Jag antar att det är för att jag är stockholmare och som alla vet så vet ju vi bästOm det inte framgår så är det mest en kontring på ett tidigare inlägg som uttalar att en person är gammal alkoholist, ganska unket.
Glöm inte Glenn. En Glenn, flera … Glenns?Men van Der poel, han e väl göteborgare? Göteborgare precis som Kurt Olsson? Finns det fler? Jag kanske inte har så bra koll som jag tror...
Precis allaTypiskt, alla stockholmare generaliserar.