[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Flytande lussebulle på flaska?

IMG_20201024_204400-01.jpeg

Om jag är mer åt de klassiska spontanjästa med anor så är väl det här i andra änden av skalan. Helt ok dock, med bra lagom syra. Trots alltså tom blåbär i smaksättningen. Drar härligt i kinderna. Dricker jag några såna här kommer jag börja prata gnällbältiska likt de på bryggeriet i Örebro.

708CF515-0A4C-4A69-A0A0-3CC0CF324283.jpeg

LaLa-land var bra tyckte jag. När jobbet är slut så tänkte jag dricka en Snakedog IPA och se om nostalgin håller. Känns som en av de IPA:s som fick lite bredare distribution i Stockholm på 00-talet.

Förväntade mig mer, men den var i kallaste laget när jag öppnade den, blev bättre ju varmare den blev. Fast då blev den "spritigare", föredrar en vanlig Gulden Draak, billigare också! ?
Har en till flaska den får nog stå på hyllan i 3 till 4 år....

Tack!
Då sparar jag mina ett par år.
Köpte bara en av var sort pga priset.

Kippis!

Visa bilaga 450734
Förväntade mig mer, men den var i kallaste laget när jag öppnade den, blev bättre ju varmare den blev. Fast då blev den "spritigare", föredrar en vanlig Gulden Draak, billigare också! ?
Har en till flaska den får nog stå på hyllan i 3 till 4 år....
Jag tyckte att Bourbon-versionen var bara tråkigt spritig och dolde det fantastiska ölet (den låg bara 30 min i kylen så den var rätt tempererad), Laphroiag-versionen tyckte jag var bättre, men jävlar vad det smakade skogsbrand i näbben dagen efter...

Tillbaka
Topp