[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

20230912_203143.jpg

Alkohol = gift

Man ska inte heller röka, inte elda inomhus, inte använda gasspis, inte köra bilar som går på fossilbränslen, inte äta charkuterivaror, rött kött, mättat fett, osv., osv...

Man kan sluta leva eller så kan man njuta av livet, även måttfullt. =)
Fyll åren med liv och inte livet med år....

För att det står en bil parkerad framför mitt hus (Socialen?), väntade idag tills det mörknar, öppnade flaskan i tvättstugan, och slängde direkt på grannes tomt på baksidan. Öppnade lite starkare (svetle silne pivo - ljus stark öl - 6%), så i fall blir "tagen" efter, kan försöka förklara, att "behövde" bara en enda STOR lättöl ikväll. Dricker ALLT ur glaset (och slicker rester), så de kan aldrig veta VAD jag drack ?
IMG_7550[1].JPG

Det är heller inte så allvarligt som det låter visar det sig. Så länge man håller sig under 4 öl per tillfälle så är 9 i veckan, dvs ca 40 i månaden ok

Från socialstyrelsen
Screenshot_20230913_170648_Chrome.jpg

Behöver lite inspiration till nya ölglas.

Några förutsättningar:
1. Ska klara att rymma en 44 cl burk, gärna 50 cl.
2. Inget tryck eller etsat mönster
3. Gärna en form som matchar smakrika och rejält humlade west coast IPA, NEIPA, DIPA och Red IPA.
4. Gärna på fot, men totalhöjd får inte överstiga 18 cm totalhöjd (pga litet vitrinskåp).
5. Maskindisk
Har Orrefors Merlot ölglas. Lite osäker på höjden men de är trevliga och funkar till det mesta. Egentligen bara vissa stouts som jag dricker ur mindre, runda kupor

Tillbaka
Topp