[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Dricker sällan öl ur sejdel. Men för att få lite oktoberfestkänsla så gjorde jag det nyss. Glaset fick jag av Basilico i Uppsala för 5 år sedan. Besökte Oktoberfest i München 1979.

Skärmavbild 2023-09-16 kl. 19.53.41.png

Senast ändrad:
Jag är bara nyfiken VARFÖR alla kan brygga så "komplicerade" öl
( med smak av choklad, inslag av pekannötter, kokos, vanilj, romrussin, lakrits och kaffe ), och så få kan brygga god pilsner, var man behöver bara 4 ingredienser ?

Testa och återkom snåljåp

Även om jag testar, så jag KAN INTE säga det på forum.
Jarek dricker BARA lager !!!!
ALLA mina tyska jag visar här, kostade mig 1,80 EUR /flaska (kanske 2-3 kostade 2 EUR). Finns billigare ; i vanliga tyska matbutiker, öl börjar på 0,49 EUR . Vill inte dricka dyra, vill dricka BÄSTA!!!
Och choklad, romrussin och pekannötter ÄTER jag , inte dricker :ROFLMAO:

Jag är bara nyfiken VARFÖR alla kan brygga så "komplicerade" öl
( med smak av choklad, inslag av pekannötter, kokos, vanilj, romrussin, lakrits och kaffe ), och så få kan brygga god pilsner, var man behöver bara 4 ingredienser
Denna "öl" är nyupptäckt för mig. Jag blev påtvingad den av mina cykelkompisar som mest cyklar för att få dricka öl. Innan denna dyrgrip drack jag nästan bara industriell lager och var ändå lika lycklig ?

Vilken tur, att RIKTIGA tjeckiska "öldrickare" försöker INTE hitta choklad och kaffe i sina öl (på bilden i blå tröja med skägg) ; medan jag åt middag ( 1 timme?), han hann dricka 5 öl!!!!!)

Andra bilden ; jag drack 0,5l , han 1,5l !!!

IMG_1481.JPG
IMG_1520.JPG

Senast ändrad:
Så, nu har Agnes Wold sågat Soc.styrelsens nya råd!
Bara att dricka på!
Det var inte råd. Uppdaterade riktlinjer för proffessionens arbete med riskbeteenden och missbruk. En viktig skillnad.

Även om jag testar, så jag KAN INTE säga det på forum.
Jarek dricker BARA lager !!!!
ALLA mina tyska jag visar här, kostade mig 1,80 EUR /flaska (kanske 2-3 kostade 2 EUR). Finns billigare ; i vanliga tyska matbutiker, öl börjar på 0,49 EUR . Vill inte dricka dyra, vill dricka BÄSTA!!!
Och choklad, romrussin och pekannötter ÄTER jag , inte dricker :ROFLMAO:

Jag gillar tysk lager, men då ska det helst vara

Titta på det !

Här brygger Serber ZAJECARSKO PIVO som jag drack sist i Serbien! Skickar bilder från puben vid bryggeriet!!!
Ska sova i Zajecar ?
IMG_6330.JPG

Men det finns ju en cidertråd!

Tillbaka
Topp