Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ugnen blev småilsk?Fryspizza ikväll. Hittade två degar i frysen som fick tjänstgöra som föda ikväll.Visa bilaga 630265
Vart lite varmt i ugnen innan pizzan åkte in, knappt så mozzarellan smälte innan kanterna fick lite färg.Ugnen blev småilsk?
köpJag vill också ha en vedeldad pizzaugn.
Har i och för sig en tunnbrödsugn i sommarstugan, men känns lite bängligt att åka fem mil varje gång man vill baka pizza.
Vad ska man satsa på om man ska ha en vedeldad? Gärna kombinerad med gas om möjligt, men inte ett måste.
Oj. Det borde andra med mer kunskaper svara på. Men jag kör en pelletseldad Ooni och den funkar bra så kanske en sån?Vad ska man satsa på om man ska ha en vedeldad? Gärna kombinerad med gas om möjligt, men inte ett måste.
Det måste vara en tråd för lätta/dyra uppgraderingar till cykeln. Något annat sätt att få ner systemvikten ser jag inte:)Är det nån som för statistik och kan se korrelation mellan aktiva användare i denna tråd och aktiva användare i trimma-din-vikt tråden?
Oj. Det borde andra med mer kunskaper svara på. Men jag kör en pelletseldad Ooni och den funkar bra så kanske en sån?
![]()
PIZZAUGN OONI KARU 16 VEDELDAD
Vedeldad pizzaugn från Ooni! Ooni Karu 16 är en större, autentisk, vedeldad pizzaugn som klarar av att laga pizzor, kött, grönsaker eller till och med bröd! Olika typer av drivmedel som ved eller pellets kan användas för just den typen av tillagning du är ute efter. Pizzorna gräddas på bara 60...www.bauhaus.se
Plus en:
![]()
GASOLBRÄNNARE OONI TILL KARU 16
Gör din vedugn till gasolugn!Med denna gasolbrännare förvandlar du enkelt din vedeldade Ooni Karu 16 pizzaugn till en gasoldriven ugn! För användning tillsammans med propangas. Brännaren är kompatibel med större propanbehållare men inte med naturgas. Två stycken 10 mm skruvar, bruksanvisning...www.bauhaus.se
Jag för min del är lite tveksam till små 10 cm stickor. Såg ngt test på KARU där vedelden slocknade snabbt. Det gör förvisso min FYRA också efter några pizzor när all aska blockerar luftflödet.Har en lite äldre Ooni, men hade velat ha något bättre, större. Rejält less på pellets också, även om de nyare Ooni säkert fungerar bättre.
Jag har en Karu 12 och det tog några gånger för mig att komma underfund med hur jag ska elda den. Nu kör jag en kombination med kol och ved. Jag eldar med kol i 20ish minuter och eldar sen på ganska ordentligt med ved. Inför varje pizza så lägger jag på några trän för att få lite lågor i taket. De brinner snabbt så man får lägga på mellan varje pizza.Jag för min del är lite tveksam till små 10 cm stickor. Såg ngt test på KARU där vedelden slocknade snabbt. Det gör förvisso min FYRA också efter några pizzor när all aska blockerar luftflödet.
Skulle jag gå på vedspåret skulle jag nog skaffa en riktig ugn för riktiga klabbar. Förvisso en stöddigare investering också.
Detta recept har jag testat två gånger, 100% biga:Funderar på att sätta en biga för helgen. Någon som kör det?
Jo så är det. Jag får också elda mellan varje pizza. Det krävs full patte i ugnen för att funka bra.Jag har en Karu 12 och det tog några gånger för mig att komma underfund med hur jag ska elda den. Nu kör jag en kombination med kol och ved. Jag eldar med kol i 20ish minuter och eldar sen på ganska ordentligt med ved. Inför varje pizza så lägger jag på några trän för att få lite lågor i taket. De brinner snabbt så man får lägga på mellan varje pizza.
Så småningom skulle jag vilja mura upp en egen, men skillnaden mellan en Karu och en vanlig ugn är ju enorm. Jag gillar själv att elda, för mig tillför det pysslet en dimension till.
"Ånej" ?Prepp för kvällens AW. Frugan har bjudit hem jobbet och jag blev kock...Visa bilaga 631015
Fredstone är svaret.Ni som gör pizza på grillen - hur gör ni?
Jag försökte på min weber smokefire, körde på 315 grader, med 10 mm pizzastål. Blev förkolnat undertill och ofärdigt uppepå...
Tack! Det där verkar ju asbra!Fredstone är svaret.
Hejsan,
Har köpt en Koda 16 (gasol). Har provat ett par gånger men tycker inte att jag får upp den i temperatur. Har tur om jag kommer upp i 400 efter att ha eldat länge. Vad tror Ni att det kan vara som är problemet?
/Jari
Hejsan,
Har köpt en Koda 16 (gasol). Har provat ett par gånger men tycker inte att jag får upp den i temperatur. Har tur om jag kommer upp i 400 efter att ha eldat länge. Vad tror Ni att det kan vara som är problemet?
/Jari
Runt 200°C ?Min pelletseldade FYRA 12 är stekhet
Saknar termometer men då den gräddar en pizza på 60 sek så skulle jag gissa på 450.Runt 200°C ?