Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Största delen av min pendlarväg är sopad, det var den inte för någon vecka sen.Rattnalle sa:Jag tycker mig ha sett spår efter sopbilen i Göteborg, misstänkt rena gator, men ingen in action.
Jag väntar fortfarande på sista två bitarna av min men det mesta är ok. De två bitarna brukar dröja till typ sist å andra sidan :-)Henrik_E sa:Största delen av min pendlarväg är sopad, det var den inte för någon vecka sen.Rattnalle sa:Jag tycker mig ha sett spår efter sopbilen i Göteborg, misstänkt rena gator, men ingen in action.
Vi har faktiskt officiell vår enligt SMHI.
Henrik_E sa:Nej.Rattnalle sa:Vi har faktiskt officiell vår enligt SMHI.
Den ena av mina två sista bitar var klar imorse. Bara en kvar. Det är fortfarande lite slarvigt men det brukar det ju vara tills de varit andra gången om ett par veckor.Rattnalle sa:Jag väntar fortfarande på sista två bitarna av min men det mesta är ok. De två bitarna brukar dröja till typ sist å andra sidan :-)Henrik_E sa:Största delen av min pendlarväg är sopad, det var den inte för någon vecka sen.Rattnalle sa:Jag tycker mig ha sett spår efter sopbilen i Göteborg, misstänkt rena gator, men ingen in action.
I går var alla cykelvägar utom backen upp till Delsjömotet sopat på min väg. I dag är jag ledig och ser hur de sopar gatorna i villaområdet nedanför mitt fönster.Rattnalle sa:Den ena av mina två sista bitar var klar imorse. Bara en kvar. Det är fortfarande lite slarvigt men det brukar det ju vara tills de varit andra gången om ett par veckor.Rattnalle sa:Jag väntar fortfarande på sista två bitarna av min men det mesta är ok. De två bitarna brukar dröja till typ sist å andra sidan :-)Henrik_E sa:Största delen av min pendlarväg är sopad, det var den inte för någon vecka sen.Rattnalle sa:Jag tycker mig ha sett spår efter sopbilen i Göteborg, misstänkt rena gator, men ingen in action.
Över Kallebäck är det jag väntar på sen är det klart.Henrik_E sa:I går var alla cykelvägar utom backen upp till Delsjömotet sopat på min väg. I dag är jag ledig och ser hur de sopar gatorna i villaområdet nedanför mitt fönster.Rattnalle sa:Den ena av mina två sista bitar var klar imorse. Bara en kvar. Det är fortfarande lite slarvigt men det brukar det ju vara tills de varit andra gången om ett par veckor.Rattnalle sa:Jag väntar fortfarande på sista två bitarna av min men det mesta är ok. De två bitarna brukar dröja till typ sist å andra sidan :-)Henrik_E sa:Största delen av min pendlarväg är sopad, det var den inte för någon vecka sen.Rattnalle sa:Jag tycker mig ha sett spår efter sopbilen i Göteborg, misstänkt rena gator, men ingen in action.
Rattnalle sa:Över Kallebäck är det jag väntar på sen är det klart.Henrik_E sa:I går var alla cykelvägar utom backen upp till Delsjömotet sopat på min väg. I dag är jag ledig och ser hur de sopar gatorna i villaområdet nedanför mitt fönster.Rattnalle sa:Den ena av mina två sista bitar var klar imorse. Bara en kvar. Det är fortfarande lite slarvigt men det brukar det ju vara tills de varit andra gången om ett par veckor.Rattnalle sa:Jag väntar fortfarande på sista två bitarna av min men det mesta är ok. De två bitarna brukar dröja till typ sist å andra sidan :-)Henrik_E sa:Största delen av min pendlarväg är sopad, det var den inte för någon vecka sen.Rattnalle sa:Jag tycker mig ha sett spår efter sopbilen i Göteborg, misstänkt rena gator, men ingen in action.
Har trafikkontoret sagt till vädergudarna att dom inte får släppa regn som kan ligga kvar och frysa om det blir minusgrader också?Peach sa:Annan lokalblaska i Stockholm har inte lika goda nyheter...
https://mitti.se/nyheter/natter-forsenar-sandsopningen/?omrade=hela-stockholm
"I veckan började trafikkontoret sopa bort sand och grus från gator, trottoarer och gång- och cykelvägar. Men någon full fart är det inte, på grund av det kalla vårvädret.
– Så länge det är minusgrader på nätterna går det inte att spola med vatten, eftersom risken finns att det ligger kvar och fryser på nätterna. Därför är vi sena i år, men nu verkar det som om temperaturen kommer att stiga, säger Ola Eriksson, presstalesperson vid trafikkontoret.
Ambitionen brukar vara att innerstaden ska vara rensopad den 1 maj och ytterstaden den 15 maj. Så blir det inte i år. Framför allt i delar av ytterstaden får invånarna räkna med att traska runt i grus senare än så."
Brakastruten sa:Att späda ut grus med grus, verkar som en idé. Att få det tidiga och det nytillkomna att bli en rörig enhet och en avtrubbad vana..
Eller så kallar man det bara för något motsatt och får det intressant och lockande i valtider!
eketjall sa:Det var hjälpligt sopat sedan tidigare. Sen gick kommunen ut och sa förra veckan "Nästa vecka börjar vi sopa".
Då gör fastighetsägare som tex Victoria Park AB som så att de drar fram lövblåsen och blåser ut allt sitt grus på GC-vägen så dom själva slipper sopa upp det. :-(
Är parkeringen kommunal då?Peach sa:Täby kommun påstår att de prioriterar GC-vägar men bilden nedan visar en parkering i Täby (Näsbydal) strax norr om Stockholm där det finns mycket gott om grusiga cykelvägar alldeles i närheten.
Peach sa:Täby kommun påstår att de prioriterar GC-vägar men bilden nedan visar en parkering i Täby (Näsbydal) strax norr om Stockholm där det finns mycket gott om grusiga cykelvägar alldeles i närheten.
catch sa:Parkeringen på jobbet.
Stewe sa:Ba skoja...